LELAKI KALAU BOLEH SAMPAI TUA NAK MENGAKU SINGLE

2/25/2016 10:48:00 AM suria lekatlekit 1 Comments

LELAKI KALAU BOLEH SAMPAI TUA NAK MENGAKU SINGLE. Itulah manusia kan.. tak pernah puas dengan apa yang ada. Bila single nak ada pasangan.. dah pasangan rasa rugi pulak kalau orang tahu status tu dah berpunya.. Kalau boleh nak orang tahu dia masih single sampai kerepot. Susah kan kalau ada manusia jenis macam ni.. Pencarian dia macam tak ada akhirnya. Pasangan yang ada macam backup jer.. Tapi bukan semua cuma spesis macam ni banyak boleh jumpa dalam kaum lelaki la.


Kesian kan bagi sesiapa yang dapat pasangan macam tu. Nak2 lagi yang dah ada ikatan perkahwinan. Kalau setakat bercinta boleh la main clash2 & move on jer.. Tapi kalau dah di ikat dengan ikatan pernikahan ni bukan semudah nak cakap.. "sampai sini je hubungan kita" Terlalu banyak perkara nak kena fikir. Nak2 lagi yang dah beranak pinak. Memang boleh bercerai.. tapi proses nak bercerai bukan senang.

Awas lelaki! Andai anda mendapat pasangan yang banyak bersabar & bagi peluang berhati hati la. Sebab wanita macam tu selalunya simpan apa yang dia rasa. Sampai satu masa.. hati dia boleh hilang semua rasa. Dan saat tu mungkin bukan takat hati kau je dia tak peduli malah hati sesiapa pun dia dont care lagi.

Jika peluang pertama, kedua, ketiga & ke puluhan kali peluang di beri kau tetap buat perangai yang sama maka bersedia tak lama lagi kau akan hadapi satu kehilangan yang kau takkan dapat ganti sampai kau ke neraka. Malas nak cakap syurga sangat kat jantan2 spesis tak pernah bersyukur atau menghargai peluang yang pasangan dia bagi. dah terang2 curang dengan bini.. Dah terang terang jalan dia pilih sekarang lebih ke neraka dari syurga. Akan datang dapat hidayah tu.. lain cerita.

Sebab tu ada perempuan pilih hidup dengan haiwan peliharaan macam kucing & anjing dari berpasangan dengan manusia bernama lelaki ni. Mungkin dia ada sejarah di sakit berkali kali buat dia  serik. Sebab haiwan peliharaan ni ada sesuatu yang special. ramai yang tak tahu perkara ni. Yang pastinya haiwan takkan melukakan perasaan mana2 manusia dengan kata katanya sebab kita sedia maklum kata2 itu lebih tajam dari pedang. Ia mampu mencederakan hati tanpa berdarah tapi luka itu mungkin takkan sembuh sampai bila bila.

Kalau rasa nak status single sampai ke tua.. Jangan adakan hubungan serius dengan mana2 wanita. Pergi la cari one night stand. Bukan aku nak galakkan maksiat tapi spesis macam ni ada yang halal pun tetap dia nak buat yang haram.. So takde point dia kawen atau tak. Tak mampu menyekat nafsu dia untuk mencari yang haram. Orang yang tak pernah puas macam tu.. Memang perkahwinan pun tak mampu mengubah dia. Sebab dia sendiri tak ada usaha untuk berubah.

Moral of the story.. Apa yang aku tulis tak point laki kau ke laki aku ke atau laki sesiapa.. Aku point pada lelaki yang buat perkara ni pada pasangan mereka. Ingat lelaki bergelar suami.. Hidup kau takkan tenang, takkan di berkati & rezeki kau takkan cukup sekiranya kau menyakiti hati seorang Isteri. Isteri yang bahagia & gembira bersama kau.. akan iringi kau dengan doa2 yang baik & memudahkan semua urusan kau. Bahagiakan isteri mu Zahir & batin... Jaga & belailah hatinya.. Jujur walau tiada mata seorang isteri melihat apa yang kau buat di belakangnya. Kerana kejujuran tu la kunci kejayaan sesebuah perkahwinan.

P/S : Jangan lupa hari ni WHI ada topik.. Bercerai dengan alasan remeh. hahaha. 

1 comment:

  1. Lelaki ini macam2 spesisnya, yang baik depan kita tu pun belum tentu baik belakang kita tapi bukan suami kita la yg tu...ahahhaaa...

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com