22 PERKARA YANG PERNAH WUJUD SEBELUM KEMUNCULAN GADGET

3/24/2016 11:55:00 AM suria lekatlekit 0 Comments

22 PERKARA YANG PERNAH WUJUD SEBELUM KEMUNCULAN GADGET. Setiap fasa kehidupan ada zaman dia tersendiri. Dari zaman sebelum perang.. ke zaman penuh ketakutan iatu zaman perang ke zaman selepas merdeka. Dari zaman wayang pacak.. melang ke zaman tv hitam putih kemudian tv warna lepas tu mega tv.. astro bagai. Tak tau berapa ramai yang masih hidup dari zaman perang  sampai zaman astro.


Apapun zaman berubah bersama gaya hidup manusia. Dulu kalau kat kampung tu orang paling kaya je ada TV.. maka rumah dia akan jadi macam panggung wayang la orang datang tengok TV. Macam kat kampung aku zaman dulu dulu. Menurut cerita makcik aku.. tiap malam orang akan datang ke rumah dia tengok TV tapi kena bayar la. Tapi zaman sekarang ni.. Semiskin2 orang pun dah ada TV apatah lagi sekaya kaya manusia. Mungkin kat rumah dia ada mini cinema katanya. Budak2 sekarang majoriti TV tu bukan benda rare la bagi depa. Apatah lagi smartphone, tab bagai. Mereka membesar dengan benda2 tu semua jadi perkara biasa bagi mereka memiliki gadget. Kalau zaman kita tengok pc pun jakun giler... Zaman sekarang budak2 tak layan la pc.. Depa ada gadget yang lebih canggih.

Semalam terbaca satu status kawan aku kat FB yang kawan2 anak dia sampai tengah malam sibuk ber whatsapp. Tu baru 10 tahun macam tu kot.. Dah ada smartphone sendiri. Kita dulu umur sepuluh tahun hanya tahu benda ni jer >> Inilah 22 Perkara Yang Wujud Sebelum Kemunculan Gadget << Yelah zaman sekarang budak2 sibuk dengan macam2 aktiviti. Kalau tak melekat dengan gadget elektronik aktiviti sekolah pun dah banyak. Pagi petang sekolah. Malam mengaji. Hari minggu tuisyen. Tak macam kita dulu.. even tetap kena belajar masih ada masa untuk bermain & tengok kartun kat tv.

Tapi ada di antara 22 perkara ni masih ada la sampai sekarang cuma mungkin bukan lagi menjadi pilihan anak anak zaman gadget. dah masuk kategori old skool katanya.. Pun begitu menjadi nostalgia paling berharga dalam hidup kita yang dah masuk zon dewasa ni.

0 Komen Melekat:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com