MISTERI DI SEBALIK KEK SEORANG BIBIK INDON

3/08/2016 08:01:00 PM suria lekatlekit 3 Comments

MISTERI DI SEBALIK KEK SEORANG BIBIK INDON. Bibik semua orang tahu gelaran kepada pembantu rumah warga indonesia. Ramai bibik2 dari Indonesia ni bekerja di sini. Almaklum la Malaysia kan pemurah.. Malaysia kan negara yang memang tempat longgokkan warga asing jadi kita boleh nampak di mana2 warga asing ada kat Malaysia tak kira di bandar atau luar bandar malah dalam hutan belantara pun ada. Takpe nak buat macam mana kerajaan Malaysia ni sangat prihatin.

Gambar sekadar hiasan. Sumber Google

Bibik pun manusia.. ada yang baik datang dengan niat yang betul nak cari rezeki halal untuk keluarga yang susah di kampung. Tapi ada juga niat tu betul nak cari rezeki bagi menyara keluarga tapi cara tu pulak buat niat yang baik jadi tak betul. Dah orang bagi kerja, bagi makan pakai, tempat tinggal yang selesa tetap nak buat jahat even majikan dah cukup baik.

hati hati kalau bibik korang yang tak pernah buat kek tetiba nak balik indon dia jadi rajin buat kek.. Sebabnya kisah misteri di sebalik sebiji kek bibik Indon ni akan buat korang akan jadi curiga dengan bibik korang kalau tetiba dia buat kek katanya. Nak tau sebab apa meh baca

Alkisahnya seorang bibik yang minta pada majikan dia nak balik indon katanya mak dia sakit kuat. Majikan yang baik ni izinkan la dia balik.. Nak beli la tiket balik indon & balik kesini semula. Tapi si bibik ni tolak katanya dia tak tau lagi bila nak balik kesini sebab katanya kalau mak dia sakit kuat mungkin dia stay lama kat kampung. Sebelum balik tu dia sempat buat kek. Dah jadi kek katanya nak bawa balik ke indon. Siapapun tak syak ada sesuatu dalam kek dia tu sebab selama dia bekerja sejak tahun 2013 dia tak pernah buat masalah. Tapi Allah tu maha berkuasa..  nak jadikan cerita dalam perjalanan ke Airport baru dia teringat kek dia yang tertinggal. Menangis dia minta majikan dia patah balik ke rumah nak ambil kek tu tapi sebab jam tak dapat la nak patah balik. Jadi kek misteri tu tak dapat dia bawa balik indon.. Bila family ni balik rumah nak hidangkan la kek tu terkejut si majikan ni bila dia potong dalam kek tu penuh barang kemas. Korang bayangkan dia bakar barang kemas tu dalam adunan kek dia semata mata nak curi & bawa balik indon. Memang orang jahat ni otak geliga boleh buat batu cincin. Kita sendiri takkan terfikir dia akan buat macam tu..

Sebab tu la kena hati hati.. sebaik mana pun bibik kena layan jugak macam seorang bibik. Tak boleh nak percaya 100% sebab bibik tetap orang asing dalam keluarga kita. Yang ada bibik tu kalau boleh haramkan jejak kaki masuk kebilik kita. Alah takat nak kemas bilik sendiri tu bukan susah mana pun. Sentiasa kunci bilik bila nak keluar untuk langkah keselamatan. Kita tak tahu siapa baik siapa tidak... Perangai bibik kita bukan boleh spot macam perangai boyfriend atau pasangan kita macam ni >> Perangai Sebenar Lelaki Boleh Terbongkar Bila Dalam Kereta. nak tahu macam mana meh baca << Kalau boleh spot macam ni senang sikit kita nak buat penilaian secara kasar kan?

Moral of the story.. Zaman sekarang bukan zaman kita boleh berbaik sangka dengan semua orang kalau nak selamat. Dalam diri kita perlu ada rasa was was untuk kita sentiasa bersedia & ambil langkah keselamatan. Orang tidur sebelah kita pun kadang2 pun tak boleh percaya inikan orang gaji yang datang entah dari mana tetiba kena tinggal serumah dengan kita.

Sumber Cerita : OhBulan

3 comments:

  1. seram baca bab ni.. mmg susah nak percaya org

    ReplyDelete
  2. seramnye kek tuuuu...mcm2 tektik klu nk buat jahat...

    ReplyDelete
  3. Betul tu suria.. sebaik mana pun ada juga yg tak baik mereka ni..

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com