SUDAHKAH ANDA LAKUKAN PERKARA NI SEPANJANG RAMADAN?

6/15/2016 10:19:00 AM suria lekatlekit 1 Comments

SUDAHKAH ANDA LAKUKAN PERKARA NI SEPANJANG RAMADAN? Sekejab je masa berlalu hari ni dah 10 ramadan. Dari segi masa, berpuasa sekarang memang tidak la mencabar sangat berbanding dulu. Dulu rasa masa macam panjang sangat sekarang alahai.. singkatnya masa sesingkat pemikiran manusia zaman sekarang. hikhikhik..


Sepanjang bulan puasa ni orang banyak cerita pasal juadah berbuka & bersahur, resepi kuih muih, resepi biskut raya, cerita pasal koleksi baju raya. Tu je paling meriah cerita dia sepanjang 10 ramadan ni. Almaklum la.. kita ni masuk je ramadan terus asyik fikir preparation nak raya je. Asal puasa je mesti fikir raya.

Sikit sangat la kita fikir pasal dosa pahala, pasal nak memperbaiki ibadat bagai apatah lagi fikir pasal 6 perkara ni walaupun perkara ni bukan perkara yang susah nak di laksanakan >> 6 Perkara Mudah Yang Orang Terlupa Atau Malas Nak Buat Sepanjang Ramadan << Almaklum la busy katanya. Banyak jemputan majlis berbuka puasa sana sini. Full pack dia punya jadual harian sampai dapur kat rumah pun tak sempat nak tinggalkan kesan tapak kaki. Balik rumah cari katil jer.

Jangan macam tu.. terutama blogger. Jangan kejar sangat jemputan berbuka puasa sepanjang ramadan ni. Tu tak termasuk lagi jemputan untuk mempromosikan baju raya dengan jenama retis bagai. Silap haribulan bulan puasa jadi lebih sibuk berbanding bulan bulan lain. Limit kan menerima jemputan tu. Luangkan masa di rumah nak2 lagi yang dah berkeluarga. Lebihkan masa bersama anak anak. Bulan puasa ni je kadang2 senang nak kumpul & makan sama sama. Tapi kalau bulan puasa pun dari Ahad ke Sabtu penuh dengan event tu ni.. Kesian mereka2 yang di rumah.

Kang ada pulak yang cakap aku ni jeles sebab tak dapat attend majlis2 macam tu.. Nak kata tak dapat tu rasanya aku tak pernah ambil peluang tu selama menjadi blogger. Buat masa ni lebih selesa berblog macam ni jer. Masing2 ada cara mereka. Ada yang suka present diri mereka di khalayak ramai ada yang suka privacy. Apapun berblog tiada syarat so itu semua pilihan masing masing.

Cuma tu la jangan berpada pada dalam buat sesuatu perkara sebab komitmen kita bukan hanya pada blog. Begitu juga yang menjadikan blog sebagai kerjaya & sumber pendapatan utama. Tetap perlu ada masa bersama keluarga.

Moral of the story.. Di bulan ramadan ni selain bulan merebut ganjaran pahala.. Bulan yang Allah ciptakan untuk mengeratkan silaturrahim & hubungan kekeluargaan jugak. Jadi jangan sia sia kan bulan penuh keberkataan ni dengan terlalu banyak masa berada di luar dengan program2 yang di anjurkan.

1 comment:

  1. Betul tu... Bulan untuk gandakan amalan.. Rugi kalau tak rebut peluang...

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com