MOLEEK SKINCARE NAFI PRODUK MEREKA BAHAYA SEPERTI DILAPORKAN KKM

4/14/2017 08:52:00 AM suria lekatlekit 6 Comments

MOLEEK SKINCARE NAFI PRODUK MEREKA BAHAYA SEPERTI DILAPORKAN KKM. Bab Tati skincare yang kecoh seantero alam maya tu kita rehat sekejab.. Semua orang dah tahu kan KKM dah keluarkan laporan pasal produk tu.. Tapi meh kita cerita cerita pasal Moleek skincare pulak. Antara produk yang di sahkan KKM tidak selamat kerana mempunyai kandungan racun berjadual. Aku ni dah macam wartawan la pulak kan. Nak jadi blogger kena rajin ye dak.. Maka aku pun pergi la skodeng page Moleek Skincare ni.. Kebetulan asyik dok lalu lalang kat suggest post di FB aku jer.. So skodeng2 la komen2 pengguna dia.


Nampaknya produk tu masih ada permintaan tapi ada jugak minta penjelasan pasal produk tu selepas KKM mengesahkan Moleek Skincare jugak antara produk yang merbahaya. Ni penjelasan dari pihak Molek Skincare yang aku baca dari FB page depa..


Rupanya Moleek skincare ni di keluarkan dua company yang berbeza yer.. Kalau Tati sebelum ni dok tuduh fake produk, moleek lain pulak. depa habaq yang KKM sahkan bahaya tu bukan keluaran dari syarikat depa. Dia tak kata fake ke original.. Dari penjelasan tu, dia suruh customer semak sendiri dengan KKM samada yang di sahkan mengandungi racun berjadual tu samada dari syarikat mereka atau company lain.


Pening aku.. Kalau ada 2 company keluarkan jenama yang sama tapi ingredient yang berbeza benda ni boleh mengelirukan pembeli tapi pihak pengeluar rilex je tanpa ada sebarang tindakkan. Sebenarnya kau nak cakap produk kau ada fake jugak kan & yang KKM sahkan bahaya tu produk fake, kan? Tanya je bukan tuduh. kekekekeke.

Moral of the story.. Bagi aku la kan kalau dah produk tu ada kontroversi kau cari je produk lain nak cantik. Melambak produk yang tak berisiko ada di pasaran kalau nak cantik & sentiasa awet muda. Gigih sangat nak guna produk yang terang terang KKM dah sahkan tidak selamat tu dah kenapa? Biarlah pengedar atau pengasas dia nak nafikan pun kita sebagai pengguna perlu bijak ambil langkah selamat sudah.

6 comments:

  1. pakai drugstore punya produk jelah, biar lambat asalkan selamat haha

    ReplyDelete
  2. yeahhh betoi... Jgn guna bila dh rasa was2 kan..

    ReplyDelete
  3. mujur saya tak pernah pakai produk camni

    ReplyDelete
  4. Tak pe...masih ade harapan tu. Pegi balik ke lab! Hopefully boleh cerahkan keadaan...all the best.

    ReplyDelete
  5. Ya..saya penah pakai moleek tu..abih rosak kulit..

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com