NAK JIMAT TAK PERLU MAKAN TEPI JALAN, BOLEH JE MAKAN KFC

7/29/2017 10:31:00 AM suria lekatlekit 0 Comments

NAK JIMAT TAK PERLU MAKAN TEPI JALAN, BOLEH JE MAKAN KFC. Sejak semalam kecoh isu pasal aliff aziz & alif syukri.. Yang Aliff Aziz sebab di katakan mengasari bini yang tengah dalam pantang, Si Dato Aliff Syukri di katakan memalukan orang malaysia ketika melancong di Zurich Switzerland  bila dia merakam & upload video makan atas tar tepi jalan bila katanya dia cuba menumpang meja dia sebuah restoran tapi di halau.


Kata Dato Aliff Syukri kos untuk makan kat sana mahal.. Jadi dia ambil langkah penjimatan dengan tapau je makanan yang di masak kat rumah. Bagus Dato aliff even bergelar jutawan masih mengamalkan langkah berjimat cermat. Tu sebab dia kaya raya sampai jadi jutawan. Berbanding kita ni baru kaya sikit dah rasa boleh beli segalanya.. Tu belum jadi jutawan. Kalau dah jadi jutawan tak tahu la tahap bongkak tu level mana. hehehehe.. Jadi contohi la Aliff Syukri yang berjimat cermat yer..

Cuma tak perlu la makan macam gelandangan sangat even kat negara orang pun. Ramai yang berpendapat dia tak sepatutnya tunjuk imej selekeh macam tu kat negara orang. Banyak tempat yang lebih baik & sesuai untuk duduk bersantai & makan.. Tak semestinya dalam restoran. Boleh makan kat padang macam berpiknik. Sebab kat sana katanya biasa jer orang bawa bekal makanan ni. Banyak tempat di sediakan untuk makan selain dari restoran. Hope Dato Aliff.. jadikan pengajaran. Berjimat tu dah bagus cuma cara je salah.

Nak berjimat ni macam macam cara boleh buat. Berjimat tak semestinya sampai tak boleh makan sedap sedap & kat tempat yang lebih selesa, ye dak.. Sapa kata nak jimat kena makan nasi, kicap & telur goreng jer kat kaki lima je. Nak berjimat boleh jer makan KFC. Tak caya nak berjimat boleh makan kfc. Tak caya tengok ni >> Poket Nipis Lepas Raya? KFC Bucket Berbaloi Kan Ada! Pasti Sedap! << Satu family ok bukan makan sorang sorang. hehehehe.


Sebenarnya banyak cara penjimatan kita boleh buat. Tak perlu sampai nak merendahkan martabat kita di khalayak ramai kan. Lebih - lebih orang yang berpengaruh & di kenali. Apa yang mereka buat memang menjadi perhati sebab cerita & berita mereka ada 'Value'. So media memang akan highlight cerita tu.

Walaupun Aliff syukri ni selalu je kena kecam dengan tindakkan dia yang kadang kadang orang rasa annoying tapi saya agak respect dengan dia sebab dia tak menggunakan perkara tu untuk balas dendam dengan apa - apa tindakkan. Dia salah atau tak.. Dia rilex & terus buat apa yang dia rasa dia suka. Mungkin dia tahu bila di kenali dia akan jadi bahan media. Benda tu juga bagi publisiti kat dia. Yang antara sudut positif dia yang boleh di puji.

Moral of the story.. Bila jadi public figure ni apa yang nak di buat kena fikir banyak kali. jangan fikir persepsi positif je sebab pandangan orang tak sama seperti apa yang kita fikir. Peace Yo!

0 Komen Melekat:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com