DIARI BLOGGER KENA SAMAN.. UJIAN BUAT KU LAGI

12/05/2017 11:05:00 AM suria lekatlekit 5 Comments

DIARI BLOGGER KENA SAMAN.. UJIAN BUAT KU LAGI. Ahad lepas.. lepas balik dari hadir majlis perkahwinan anak kepada kenalan suami saya.. Tersentap sekejab lepas on wifi pada hp. Saya memang spesis jarang nak online bila di luar. Saya jarang nak ambil mobile internet semata mata untuk nak online di luar kecuali kalau streamyx kat rumah saya ni buat hal jer.. Jadi kalau kat luar mesej2 penting jangan la di hantar melalui social media macam fb atau whatsapp. Alamatnya.. sampai saya balik rumah la baru saya baca.


Bila dah sampai rumah.. duduk la sekejab nak sejukkan badan sebelum nak mandi kan. Kita terbiasa dengan amalan macam tu ye dak.. Jangan mandi masa badan tengah panas & berpeluh peluh.. Sempat la tengok whatsapp dari lawyer saya.. Memang saat tu jatuh air mata lekatlekit Uolls.. Allah.. Kau ingin menguji lagi. Betapa hebatnya kasih sayang mu Allah.. Kau masih aku ingin aku lebih dekat dengan MU..Tapi aku cuma seorang hamba yang tiada daya upaya Ya Allah.. hanya sedikit kekuatan yang kau bekalkan untuk terus hadapi Ujian hebat dalam hidup aku ni.

Bila lawyer cakap permohonan untuk memohonan di bicarakan di mahkamah yang berdekatan dengan tempat tinggal saya tidak di luluskan.. Tiada kata cuma air mata. Terbayang cuma adalah kos yang akan jadi semakin tinggi.. Kat mana la nak cari duit lagi? Kot2 la ada gua simpan harta ahmad albab boleh pinjam sikit ker.. Allahu.. masa tu otak jadi blank.. Yang tak payah la sapa sapa nak Fill The Blank. Saya ambil masa sedikit untuk cari ketenangan.. solat, isgtifar, zikir..

Selepas minta pendapat yang lain. Dan setakat ni keputusannya.. Walau apapun saya tetap kena terus berjuang. Apapun yang berlaku di akhir nanti mungkin Allah dah tulis perjalanannya tapi bukan bermakna kita perlu berhenti berusaha. Allah menguji setiap orang dalam kadar kemampuan dia.. Saya percaya dalam ramai2 yang menulis isu tu tak kira dalam bentuk formal atau outspoken.. kenapa saya yang terpilih untuk di Uji dengan penulisan isu tu? Ini kerana Allah memilih saya untuk di beri hidayah yang maha besar.. Saya cuma perlu terus sabar & kuat.

Manusia hanya pengantaraan.. Yang menolong kita sebenarnya Allah. Dan kerana keyakinan saya Allah akan bantu saya.. Saya meneruskan Misi Mencari Dana bagi menampung Kos guaman untuk saman sivil yang di kenakan kepada saya. Tuntutan saman adalah sebanyak RM3juta.. Dan untuk mengelakkan dari di mufliskan & berhutang dengan jumlah tersebut saya perlu membela diri dengan di wakili peguam.


SAYA MOHON BANTUAN & SOKONGAN SEMUA UNTUK TERUS MEMBANTU MERINGANKAN BEBAN SAYA UNTUK MEMBAYAR KOS GUAMAN YANG TINGGI. SAYA PERNAH BERKONGSI QUOTATION UNTUK KOS GUAMAN PADA POSTING INI DI FACEBOOK : https://goo.gl/W4j5cL



Sekiranya anda sudi memberi sumbangan boleh la di salurkan melalui 

account maybank 

Dan sekiranya anda ingin membantu dengan mengambil servis review & iklan di blog saya boleh hubungi saya melalui

email : lekatlekitgurl@yahoo.com

MASIH MENGHARAP BANTUAN, SOKONGAN & KEAJAIBAN. MOHON DOAKAN SAYA. JIKA ANDA ADA MENGENALI ANAK YATIM ATAU ANAK ANAK TAHFIZ MOHON JUGA MEREKA TOLONG DOAKAN SEMOGA DI PERMUDAHKAN URUSAN KES MAHKAMAH SAYA & ALLAH MEMBERI SAYA KEMENANGAN

5 comments:

  1. Semoga Su terus tabah dan ada sinar di hujung jalan.

    Ya Allah, permudahkanlah dan jangan Kau persulitkan...

    ReplyDelete
  2. Semoga terus berjuang ya... Pada masa ini, sebagai persediaan, boleh dapatkan juga ilmu berkaitan daripada Jabatan Insolvensi berkaitan muflis dan kebankrapan walaupun kita tidak mahu ianya berlaku. Ianya persediaan. Semoga semuanya berjalan lancar dan dipermudahkan. Moga Allah SWT membantu kamu. Amin.

    ReplyDelete
  3. Wish you all the best. Hope u able to win it.

    ReplyDelete
  4. Ya ALLAH, kesiannya....saya tahu ada jalanNYA kak...semoga terus berjaya..AMIN

    ReplyDelete
  5. semoga dipermudahkan urusan suria

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com