PERTUDUHAN DI TARIK BALIK, CIKGU AZIZAN DI BEBASKAN

12/19/2017 05:40:00 PM suria lekatlekit 1 Comments

PERTUDUHAN DI TARIK BALIK, CIKGU AZIZAN DI BEBASKAN. Rasanya ramai ikuti kes cikgu Azizan ni kan? Cikgu Azizan di saman & di dakwa oleh parents seorang kerana menampar seorang pelajar 11 tahun kerana membuat kesalahan disiplin di sekolah.


Cikgu Azizan ditahan selepas dipercayai mendenda muridnya kerana kesalahan menghidu gam dan mempengaruhi rakan, buli, memukul murid serta ponteng sekolah sebelum dituduh di mahkamah pada 31 Oktober lalu.

Parents now days katanya.. Memang tak boleh cuit sangat anak depa. Duit banyak GST tak cukup tinggi kat malaysia ni. So, jentik sikit anak dia see u in court la kan.. Jadi cikgu pun sekarang berisiko kena saman, kena penjara & kena macam macam. Tu tak sebut lagi kena pancit tayar kereta bagai kan. Berbanding kita dulu - dulu.. Cikgu di beri keizinan nak merotan atau mendenda. Tapi sekarang SOP kementerian Pelajaran Malaysia pun dah tak membenarkan cikgu simply2 nak denda atau merotan fizikal pelajar ni.

Hari ni terbaca Akhbar online katanya.. Cikgu Azizan di lepas tanpa bebas oleh mahkamah majistret dari pertuduhan mencederakan pelajarnya. Yang saya faham lepas tanpa bebas ni.. Maknanya bila2 masa kalau kes tu nak di buka semula boleh. Buat masa ni Pertuduhan keatas cikgu Azizan di tarik balik.


Alhamdulillah cikgu Azizan mendapat pembelaan sewajarnya dari semua pihak termasuk guru guru, pihak sekolah, netizen & media sosial. Den ni pulak tak tau lagu mana lagi. Kes sedang berjalan di mahkamah. Den di dakwah telah memfitnah & memalukan 'tetttttt" tapi den tidak memfitnah siapa siapa atau apa2. Den cuma menulis berdasarkan fakta dari Pihak Berkuasa dengan penulisan yang outspoken & sarcasm. Hope dapat pembelaan seadilnya. Tapi tu la nak dapat pembelaan.. Ongkosnya kena keluarkan dulu. Kos guaman sangat tinggi untuk kes saman sivil ni. Tapi usaha mencari dana masih di teruskan. Harap dapat la kumpul dana bagi membayar semua kos sepanjang kes ni berlangsung di mahkamah sehingga selesai.

Sangat berharap bantuan & sokongan semua pihak.. Sangat memerlukan bantuan dari segi kewangan sebab dana yang ada belum cukup untuk membayar kos guaman. Saya merayu pada semua yang membaca entri ni untuk sama sama membantu saya..

__________________________________________________________
MOHON PERHATIAN SEMUA PIHAK. MEMERLUKAN BANTUAN UNTUK KES SAMAN SIVIL RM3JUTA

Assalammualaikum
Dengan rendah hati saya ingin memohon bantuan dari semua pihak yang membaca posting ini

Saya seorang blogger yang sedang menghadapi satu kes saman sivil dengan jumlah tuntutan saman sebanyak RM3juta kerana menulis satu pendedahan berkaitan 1 produk di blog saya lekatlekit.com.

Saya memerlukan lebih kurang RM44K untuk membayar kos guaman bagi membela diri supaya dapat mengelakkan dari di jatuhi hukuman & di mufliskan dengan nilai tuntutan saman tersebut.

Sudah 5 bulan prosiding kes saya berjalan di Mahkamah tinggi. Insya Allah awal tahun depan kes saya akan di bicarakan namun kos guaman masih belum mencukupi.

Ini adalah satu perjuangan bukan hanya untuk diri saya malah untuk ramai individu di luar sana. Kekangan saya adalah tidak boleh mendedahkan maklumat berkaitan kes saman ini untuk mengelakkan saya di kenakan tindakkan mahkamah.

SAYA MENGHARAPKAN BANTUAN DARI SEMUA PIHAK TERMASUK ORANG AWAM, PENGAMAL MEDIA SOSIAL, ORANG POLITIK, NGO & SESIAPA SAHAJA.

SAYA CUMA SEORANG BLOGGER SURIRUMAH YANG TIADA PENGARUH & KES SAYA TIADA LIPUTAN MEDIA MASSA. DI SEBABKAN ITU ADA YANG MEMANDANG SEPI MASALAH SAYA.

NAMUN JIKA ANDA MASIH SUDI MEMBANTU BOLEH MENYALURKAN SUMBANGAN KE

AKAUN MAYBANK : 

Bantuan anda saya dahulukan dengan ucapan terima kasih. Semoga Allah membalas dengan kebaikkan di dunia & akhirat

Blogger Yang mengharap keajaiban
Suria Lekatlekit

Mohon Share Posting ini di facebook anda semua


Moral of the story.. Semua orang berisiko di hadapkan ke mahkamah zaman sekarang ni. Tak kira la salah ke tidak sebab sesiapa saja boleh memfailkan saman kepada individu yang dia rasa menyakitkan hati dia. Tengok sakit hati pun boleh saman.. Apatah lagi menyakiti fizikal orang lain walaupun dengan tujuan mendidik. Jadi.. Marilah kita semua berpegang dengan prinsip 'Berani kerana Benar' Insya Allah.. Allah akan tolong. Kalau tak kat dunia, Akhirat dah tentu tiada siapa dapat memanipulasi kebenaran.

1 comment:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com