TENGOK APA DAH JADI DENGAN BAJU NI LEPAS CUCI GUNA SERBUK PENCUCI DELOURVA

12/01/2017 11:04:00 AM suria lekatlekit 0 Comments

TENGOK APA DAH JADI DENGAN BAJU NI LEPAS CUCI GUNA SERBUK PENCUCI DELOURVA. Sekarang tengah cuti sekolah.. So takde la yang mengeluh kena memberus baju putih & uniform sekolah anak - anak yang pergi ke putih melepak.. Baliknya berdaki & berhapak. Nak menyental ni bukan mudah nak Ooi.. Nak2 kesan kotoran yang susah tanggal ni. Naik muscle tangan mak nak Ooi.. memberus baju sekolah hangpa.


Almaklum la budak budak kan.. Kita dulu pun macam tu jugak. Tu baru kisah anak anak.. tak kisah mak bapak dia pulak. Yang mana bekerja & perlu pakai uniform warna putih pun satu hal jugak. Even dah tua manusia pun kadang2 tak boleh elak terkena kesan kotoran atau yang jenis kerja memerlukan pergerakkan yang banyak & luar tu.. Kolar baju kadang2 berdaki kena peluh. Setakat campak dalam washine machine memang tak tanggal daki tu.

kalau pakai serbuk pencuci atau sabun pencuci biasa ni bukan nak keluar sangat. Peluntur pakaian pulak lebih sesuai untuk pakaian yang plain putih je. Kalau ada corak berwarna sikit takut luntur warna dia kan? So macam mana hangpa nak solve masalah ni? Terus memberus dengan sekuat tenaga kah? Atau lantak la kesan kotoran degil tu.. Asal bau sabun sudah orang tak kata baju tak basuh..

Delourva Stain Remover & Fabric Perfume

Jangan macam tu yer Latipah Omar.. Jangan cepat putus asa ok! Setiap masalah ada penyelesaiannya.. Kecuali mati je tak ada nyawa ganti jual kat farmasi. Setakat nak cuci baju putih yang kotor, terkena karat atau baju putih yang jadi kekuningan sebab guna peluntur pakaian yang hangpa guna boleh je try rangkaian produk Delourva. Tu dia macam iklan tv...

Ni bukan sekadar sembang.. sembang je pun guna jugak. Nak tau sejauh mana keberkesanannya.. Daku gigih cari baju lama yang memang dah tak pakai.. Baju putih yang ada corak juga dengan kesan karat yang bertahun tahun tu. Punya kejam kan daku.. Nak buat testimoni pun cari yang paling susah nak cuci tu. yelah.. Mesti la. kalau setakat kesan kotoran biasa tu tak extreme sangat. Campak dalam washine machine, letak serbuk pencuci & biar je dia cuci.. dah settle. Tapi yang ni kau berus tahap dewatarangga pun memang susah nak tanggal. Kesan karat bertahun kot.. dengan warna putih pada fabrik pun dah kusam.. Almaklum baju lama kan. Nak tau apa berlaku.. meh kita sama2 kita tengok..

Antara rangkaian produk Delourva yang saya guna untuk mencuci kesan karat & kesan kusam pada fabrik lama ni adalah saya gunakan Stain Remover (penghapus kotoran) Delourva bagi menghilangkan kesan karat pada fabrik yang dah bertahun lamanya ni. Spray je pada kesan kotoran @ karat tu. Saya rendam lebih kurang setengah jam dalam air.. kemudian baru saya cuci. Bahagian karat tu memang saya berus juga sikit.. Sebab kesan karat tu agak berat kan.. Selebihnya saya menggunakan cucian dalam mesin basuh. Hangpa ingat mak ni rajin sangat ke nak memberus baju hahahaha.. Dah hasilnya boleh rujuk pada gambar yer..


Yang kedua saya gunakan Serbuk pencuci Delourva yang berfungsi untuk mengembalikan keputihan pada pakaian yang dah kusam atau kekuningan & menanggalkan kotoran juga. Caranya rendam dalam air panas lebih kurang 30 minit - 1 jam bergantung pada berapa teruk kesan kotoran. Macam ni kesan karat lama.. Saya rendam lama sikit campur saya lupa jugak. Tu yang terendam lama sikit lebih sejam hahahaha.

DAN INILAH HASILNYA..
Boleh nampak tak perbezaan. Tak perlu di terjemahkan dengan kata kata. Biar gambar berbicara hahahaha.

Hasilnya memang tak mengecewakan jugak. Baju buruk kembali berseri gitu. Kesan karat pun pudar & hilang dalam 90% jugak la. Tapi rasanya kalau di basuh berkali kali boleh hilang jugak ni. Untuk cucian pertama pun result dia not bad. Kesan kusam pada baju yang dah nampak lusuh tu.. Alhamdulillah, warna putih dia kembali menyerlah. Walaupun terlebih masa rendam.. Tak la mereput ke hapa fabrik tu. Malah tak melunturkan bahagian corak yang berwarna. Bermakna boleh di gunakan untuk pakaian yang bercorak atau berwarna selain putih. Sebab dia bukan peluntur pakaian yang tak boleh di gunakan untuk pakaian berwarna ok!

Ni pun kemeja putih yang dah tak pakai. Saja je den basuh guna serbuk pencuci delourva ni nak tengok kesan kuning & kusam tu hilang ke tak? Alhamdulillah ada perbezaan.

Jadi sebegai persediakan nak buka sekolah nanti.. Boleh la stanby siap siap serbuk pencuci pakaian putih delourva ni. Jangan silap walau tagline dia Sabun cuci baju sekolah tapi boleh di gunakan untuk cuci apa2 jenis pakaian & apa2 jenis kain. Manatau nak cuci langsir kena rendang masa raya ke kan? tak semestinya baju sekolah je.. Pakaian apapun boleh je. Boleh di gunakan untuk cucian tangan atau cucian guna mesin basuh. Ikut suka hangpa la nak cuci macam mana. Tapi yang pasti dia tak hilang hanya dengan rendam.. Kena cuci. Cuma produk ni memudahkan kesan kotoran tu tertanggal & mengembalikan warna putih pada pakaian putih yang dah kusam & kekuningan tu.


Yang berminat nak cuba produk pencuci Delourva ni boleh hubungi :

 Facebook : Sabun Basuh baju Sekolah 
 Call / Whatsapp :  018 989 8686

0 Komen Melekat:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com