MENTAL.. PEMBUNUH UPAHAN YANG SUKA MAKAN MC D

3/13/2018 11:07:00 AM suria lekatlekit 3 Comments

MENTAL.. PEMBUNUH UPAHAN YANG SUKA MAKAN MC D. Hang ni kalau buat tajuk entri boleh dak kalau tak kontroversi sangat? Kekekekeke... Alahai, biar la janji den buat tajuk tak lari dari fakta ok. Cuma tajuk mesti catchy ok baru orang ada rasa nak baca apa yang kita tulis. Tajuk entri tak boleh skema sangat..

Gambar sekadar hiasan

Hang nak cerita apa sebenarnya ni lekatlekit Ooi.. Sejak bila hang berkawan dengan pembunuh pulak ni tau dia suka makan mc D bagai? Mana ada kami kawan dengan pembunuh.. Kalau ada pun kawan2 kami pembunuh nyamuk, lipas & makhluk perosak je. Bunuh2 orang ni rasanya orang orang tengah sawah pun depa tak sanggup bunuh apatah lagi orang bernyawa ni.

Ni ha.. Nak cerita & share dengan hangpa satu kisah seorang pembunuh upahan yang target mangsa untuk di bunuh semuanya dari media social. Tu dia.. hangpa yang suka share sangat maklumat macam lokasi & suka buat live update kat FB tu hati hati ok.. Kita tak tau sapa yang memerhatikan kita. Kalau setakat kiah propa dia perati.. paling2 dia bergosip jer.. Kalau spesis kejam macam ni, bahaya Ooo...


Alkisah tersebutlah kisah... Seorang lelaki yang menghadapi kemurungan kerana tekanan hidup bertukar menjadi seorang pembunuh yang kejam menghukum mereka2 yang di rasakan bersalah. Dia seolah olah seperti di upah seseorang yang tidak tahu siapa orang yang mengupahnya untuk membunuh. Cara hukuman yang bakal di berikan seolah olah telah di tetapkan oleh seseorang yang tidak tahu siapa & dari mana. Hukum yang di kenakan pada mereka2 ini memang sangat kejam.. mereka akan di seksa & di biar mati dengan siksaan yang di lakukan.

Setiap kali dia perlu melakukan pembunuhan.. Dia akan dapat Sekeping cakra padat yang di muat turun lagu yang telah di ubah dari lirik asal yang mengambarkan dosa dosa mangsa yang bakal di siksa & di bunuh dengan kejam. Sebelum melakukan pembunuhan dia akan menghafal & menyanyikan lagu lagu tersebut berulang kali sehingga membuak rasa benci kepada mangsa seterusnya hilang rasa simpati & kasihan pada mangsanya supaya mudah untuk di melakukan penyiksaan sehingga mangsa mangsanya mati.

Antara siksaan yang di gunakan adalah dengan cara memotong jari, merobek keluar organ dalam (hati), mulut di jahit, tangan di celup dalam minyak panas & banyak lagi siksaan yang di buat. Mangsa mangsanya terdiri dari kaum wanita yang melakukan kesalahan seperti menyebarkan fitnah di social media, menipu & pecah amanah.

Modus operandi dia adalah mengesan mangsa melalui social media untuk mendapatkan maklumat tentang diri mangsa, kemudian dia akan mengekori mangsa tanpa mangsa itu sedar bila semuanya dah di rancang dia akan menculik mangsa tanpa meninggalkan sebarang bukti. Selepas di siksa sehingga mati dia akan membuang mayat mangsa sambil meninggalkan sekeping nota di dalam mulut mangsa yang menulis pengakuan mangsa atas kesalahan yang di lakukan. Dia akan pastikan mayat mangsa tersebut di buang di tempat yang senang untuk di temui supaya mesejnya sampai kepada orang awam untuk di jadikan pengajaran.

Tiada seorang pun dapat mengesan pembunuh tersebut termasuk pihak berkuasa. maka muncullah seorang keyboard warrior seolah olah mencabar pembunuh yang di gelarkannya sebagai tukang jahit sebab setiap kali dia melakukan pembunuh.. dah jadi macam trademark mulut mangsa akan di jahit.


Sehinggalah pada satu hari.. kemarahan dia memuncak terhadap seorang keyboard warrior tersebut yang banyak menulis tentang kes pembunuhan yang di lakukannya membuatkan dia mencabar keyboard warrior tersebut untuk bersemuka dengannya. Disitulah.. Dia mula sedar apa yang sedang berlaku pada dirinya.. Dan akhirnya kisah kejam itu bertukar menjadi satu kisah sedih.. Seorang pembunuh yang melalui satu episod kehidupan yang sangat teruji sehingga dia sendiri hilang dalam dirinya sendiri.

Siapa pembunuh tersebut & siapa keyboard warrior tersebut serius memang hangpa takkan dapat teka. Memang penuh kejutan kisah pembunuh upahan yang sebenarnya.. Siapa yang mengupahnya untuk melakukan pembunuhan yang di buat pun korang sendiri takkan sangka sama sekali.

Memang best baca novel Mental ni wei.. sebab hangpa takkan dapat teka ending dia. Sehingga hangpa baca sampai habis. Yang pasti dalam novel Mental ni banyak tulis babak babak dia pergi ke Mc D untuk makan atau minum kopi. Aku syak penulis buku ni memang suka makan Mc D tapi jangan pulak hangpa anggap penulis buku ni seorang pembunuh pulak. Dia cuma pembunuh dalam watak yang di tulis jer.. Satgi ada dok pi report polis haru biru unggu kelabu pulak.

Banyak pengajaran dalam novel Mental ni.. Antaranya kau jangan suka suka nak memfitnah orang semata mata nak meraih populariti di social media.. jangan seronok sangat dok upload gambar mangsa kemalangan dalam keadaan ngeri atau menyedihkan.. Mungkin perkara tu membuatkan ada ahli keluarga mereka menyimpan dendam terhadap anda atau jangan nak suka pecah amanah walau hang yakin benda tu akan selamat. Mungkin mangsa hang tu akan simpan dendam sampai mati. Den pun jadi mangsa orang pecah amanah jugak.. tahu rasanya macam mana. tapi biarlah Allah yang membalasnya sebab Allah tu lebih tahu apa balasan yang sepatutnya manusia macam tu dapat.

Antara novel terbaik yang pernah saya baca selepas novel cemburu seorang perempuan. bagi peminat novel ni memang rekemen baca novel ni. Sekali sekala ubah citarasa baca novel Thriller & psycho ni pun best juga. Asyik dok baca novel cinta jer.. Tu yang selalu jadi masalah dengan pasangan bila dok expect pasangan jadi seromantik macam kisah dalam novel. Bila baca novel mental ni at least.. kita akan terfikir & berfikir apa yang kita nak buat bila bersosial di social media. Seolah olah memberi peringatan pada diri kita.. Tak mustahil ada yang memerhatikan kita dengan penuh dendam. Tobat.. Insof Wei!!

Babak babak yang di tulis dalam novel ni pun memang akan buat kita terbayang setiap situasi tu terutama part dia menyiksa semua mangsa.. Rasa ngeri, nyilu, pedih, sakit, marah, takut semua ada. Serious wei! Tak tipu.. Baca novel ni den sendiri tenggelaman dalam watak pembunuh & mangsa yang di siksa tu.


Cerita gedebung gedebang.. Ni nak beli kat mana novel mental yang best di muka bumi ni? Amboi tak sabaq dah tu nak dapatkan novel ni.. Jangan risau, den paham zaman sekarang kalau nak menapak keluar semua kos kan? Minyak kat Malaysia ni dah kategori benda mahal.. Tak campur penat, haus, lapar lagi bila keluar. Jangan susah hati kalau rasa malas nak ke kedai buku boleh beli direct dengan penulis buku ni. Contact dia kat bawah

 Facebook Tajul Zulkarnain 

Boleh beli single atau nak beli kombo set dengan novel bertarung dengan syaitan pun boleh. Bertarung dengan syaitan ni base on kisah benar juga. Bukan semata mata kisah seram tapi banyak juga panduan & amalan secara islamik yang di kongsikan dalam buku ni bila menghadapi masalah gangguan makhluk halus. So, Better korang dapatkan set Kombo, 2 buah buku. Mental & bertarung dengan syaitan.

3 comments:

  1. Baca sinopsis memang best ni. Boleh masuk dalam list buku wajib di beli. Terima kasih sebab share pasal buku ni :)

    ReplyDelete
  2. wahh
    ini kalau buat drama bersiri nih mesti menarik

    ReplyDelete
  3. Perghhh... Teruja pula bila dah baca review ni. Masuk dlm list la eh.

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com