KHABAR SEDIH DEPAN PINTU DI PAGI JUMAAT

4/27/2018 09:58:00 AM suria lekatlekit 2 Comments

KHABAR SEDIH DEPAN PINTU DI PAGI JUMAAT. Jarang sangat saya nak cerita kisah jiran jiran ni.. Kalau saya sharekan something yang berkaitan jiran tu bermakna benda tu adalah perkara yang memberi kesan pada saya. Sebelum ni dok cerita pasal jiran sebelah yang suka menyibuk jer.. Tapi jarang saya cerita pasal jiran rumah hujung. Yelah.. saya duduk rumah jenis apartment tapi bukan la apartment level orang ado ado ni.. Apartment untuk golongan berpendapatan rendah jer.. Apartment mampu sewa katanya.. nak kata mampu milik den menyewa je kan..

Rumah den ni kira dari pintu masuk lepas keluar lift tu depan la.. Rumah kakak ni yang saya kenal dia sebagai kak Ija.. paling hujung sekali. Kak Ija ni peramah tapi dia bukan jenis membawang. Jarang sangat borak2 dengan dia.. Nak dengar dia cerita pasal orang lain. Saya pulak bukan jenis orang yang suka sangat menyembang dengan jiran jiran kalau sekadar nak mengumpat orang lain atau nak cerita isu isu semasa tak penting. Kak Ija ni sebab dia peramah so, saya rasa dia lah jiran yang paling banyak saya selalu sembang & bertegur sapa. Selalunya kalau tak terserempak masa keluar nak tunggu anak saya balik sekolah.. terserempak depan pintu masa dia keluar atau balik dari mana mana. Normally banyak sembang depan pintu je la. Tak pernah berejam pun berborak. Saya ni memang banyak berkurung dalam rumah. Kalau keluar tu samada pergi kedai, ambil anak sekolah atau keluar kemana mana la dengan suami.

Hari ni.. Masa nak hantar anak depan pintu nak pergi sekolah.. nampak dari jauh Kak Ija & anak anak dia keluar. Nampak macam nak pergi kemana mana. Jarang nampak kak Ija bawa anak dia keluar pagi2 macam hari ni. So, saya tunggu la sekejab sampai dia lalu depan pintu rumah saya.. Kot2 dia nak kemana mana boleh minta suami saya hantarkan. Sebab saya tahu suami dia tak sihat. Nampak dia pun keluar dengan anak anak je kan. Minggu lepas dia ada bagitau suami dia baru lepas operate buang ketumbuhan dalam usus.

Bila dah sampai depan pintu rumah saya tu saya tegur & tanya nak kemana. Dia cakap nak ke hospital. Saya tanya la suami sakit lagi ke? Dia kata.. suami dia dah meninggal.. Allahu.. meremang satu badan. Ya Allah.. Terus rasa macam di rentap. terbayang anak anak dia yang masih kecil. Kak ija pulak cuma surirumah & cuma buat kerja sambilan ambil ubah jaga anak orang. Dorang pun bukan la orang berada.. Suami dia pun kerja biasa biasa jer. Sedih lahai.. Ingat nak suruh suami saya hantar dia & anak anak ke hospital sekejab tapi kak ija cakap takpe adik ipar dia dah ada tunggu kat bawah. Dorang nak pergi hospital & bawa balik kampung dorang kat johor untuk di kebumikan kat sana.


Innalillahhiwainnalillahhirojiun..  Bertuah arwah di pilih Allah untuk pergi di hari Jumaat yang penuh kemuliaan. Orangnya baik.. Selalu bertegur sapa dengan kami sekeluarga. Semoga Kak Ija & anak anak di beri kekuatan untuk hadapi ujian berat ni. Semoga Allah permudahkan perjalanan hidup mereka. Ikhlas dari hati sememangnya saya kesian sangat.. Anak anak kak Ija ni semua kecik kecik lagi. Paling sulung baru darjah dua. Dan sekarang mereka dah bergelar anak yatim. Saya tak dapat nak tolong apa apa bagi meringankan kesedihan mereka.. Cuma berdoa semoga Allah kurniakan ganjaran yang lebih baik untuk mereka nanti.

Semoga Allah mengampuni dosa dosa arwah & tempatkan beliau di kalangan orang orang beriman. Semoga Allah kurniakan ketabahan buat isteri & anak anaknya.. Limpahkan rezeki & kebahagian buat mereka. Semoga anak anak Kak Ija membesar menjadi anak soleh. Amin...

2 comments:

  1. Innalilahiwainailaihirojiun..Salam takziah..
    Sedih membacanya...

    ReplyDelete
  2. Innalilahiwainailaihirojiun..
    Moga urusan beliau dan anak-anak dipermudahkanNYA.

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com