ESSENCE EYESHADOW MURAH, SELAMAT, BERKUALITI & PIGMEN

7/13/2018 03:55:00 PM suria lekatlekit 1 Comments

ESSENCE EYESHADOW MURAH, SELAMAT, BERKUALITI & PIGMEN. Ok kat blog lekatlekit.com ni nak tambah lagi satu siri iatu siri drugstore produk. Dimana segmen Drugstore produk ni akan review produk2 dari drugstore jer.. Boleh gitu..

Kau gigih sangat nak bersegmen bagai dah kenapa. kau nak review tu review je la kan. Alahai.. nak feeling blog den macam telebesen (television) sekejab tak boleh ker?

Ok back to the topic.. Kalau ada sesapa yang follow group TPOM kat fb tu mesti pernah nampak posting atau komen dari wanita wanita yang suka bermakeup tentang isu fake produk atau rebrand produk. Ada yang bagi alasan guna fake product sebab tak mampu nak beli yang original mahal katanya dalam pada yang sama depa pun nak cantik macam orang lain juga.

Sedih kan.. Tapi kenapa hakak sanggup beli makeup fake.. makeup jual kat kedai2 serbaneka longgok2 dalam bakul je kak? Bukan soal class ke tak class hakak Ooi.. Takut produk2 tu dah di campurpalsu dengan bahan merbahaya & kulit akak dapat side effect yang tak baik. eh.. eh.. kau jemah makeup je kot. Kau jangan nak over muka breakouts pakai makeup. Makeup bukan skincare ok! Haluuu Zamirah Areshad.. Kau dengar sini bebaik.. makeup ke skincare ke.. kau apply kat atas kulit kau bukan atas kulit kayu manis atau kulit lembu. Tak ada apa yang pelik kalau muka hang jahanam sebab pakai produk makeup yang mengandungi bahan terlarang atau telah tercemar semasa proses mengadun bahan2, packaging ke hapa. Sebab tu penting pilih produk kosmetik yang di proses di kilang bertaraf GMP, produk yang dah melalui ujian makmal & terbukti selamat untuk manusia & produk yang berdaftar dengan KKM ok!

Nak makeup tapi tak mampu beli brand mahal mahal.. dekat drugstore macam watson & guardian masih ada brand2 yang selamat tapi harga mampu beli. Engkau nak guna brand cik pora... cik nenars bagai tapi tak mampu rela beli fake item. Cuba engkau guna silky girl ke.. essence ke.

Essence In Love With Rose eyeshadow

Nak cari eyeshadow murah salah satunya dari brand Essence ni. 10 warna dalam 1 palette harga dia cuma RM22.54 kat Watsons. Normally kalau ada sales harga lagi murah dari takde sales. Warna dia helok dah.. pigmented bak kata depa. Lekat elok kat kelopak mata tu. Ada sikit2 glitter tapi tak over sangat. Mesra wuduk sebab senang nak cuci. Kalau hangpa tak guna mascara waterproof tu cuci dengan air pun dia tanggal. So senang nak cuci bila nak solat.

Yang ni saya pilih warna natural. Sebab saya bukan jenis pelangi sangat walaupun saya suka makeup hahahaha

Selain tu packaging dia pun comel lahai.. terasa diriku begitu remaja. ada 4 palette dengan 10 pilihan warna bagi setiap palette. Pilih la hang nak warna yang mana.



RM22.54 untuk 10 warna dalam 1 palette kalau ada rasa mahal sangat water color pun mahai hakak inikan pun makeup. Nak murah sangat kang tak helok hangpa nak marah.. Dari pakai fake brand atau produk2 rebrand yang kadang2 rega tahap nirrojim tu tapi tak ada RnD setakat tempek NOT KKM jer adalah lebih selamat korang guna drugstore produk. Sebab produk drugstore majoriti memang ada makmal test untuk pastikan ia selamat di gunakan.

Bukan Eyeshadow je murah untuk brand Essence ni malah ada makeup2 lain lagi yang murah sebab tu kadang2 ada certain tempat stok untuk brand Essence ni selalu habis. Essence ni produk dari Itali.

Blend 3 warna yang saya tick tu. Dalam 1 palette ada matte & shimmer. So agak berbaloi sebab senang nak blend tak payah beli banyak banyak palette eyeshadow

Jadi tak ada alasan lagi hangpa nak gunakan alasan bajet sebagai sebab hangpa guna fake makeup ni. Bukan kata tak boleh guna tapi tu la.. kita tak tahu ingredient dia letak dalam produk tu apa sampai dia boleh jual dengan harga yang lebih murah berbanding harga yang original. Mustahil la Ingredient dia setanding produk branded. Percayalah seorang pengeluar produk takkan jual harga yang dia akan rugi semata mata nak bagi customer barang yang terbaik. Barang yang terbaik.. harga dia pun tercirit jugak la nak bayar. Tapi ada jugak yang guna ingredient sampah tapi harga sembelit. Yang tu kekadang harga pada produk2 rebrand la. Iatu 1 produk yang boleh letak beribu jenama Alih2 sama jer semua. Tapi bukan rebrand tu tak berkualiti cuma sekarang lambakkan produk rebrand yang tak berkualiti & beracun. hati2 la.. Kalau nak beli yang rebrand make sure ada RnD yer.. dah di uji di lab yang sah & terbukti selamat.

Sekian sahaja dari kakak untuk segmen produk drugstore kali ini. Mana yang tak tau nak cari eyeshadow murah, selamat & pigmen boleh la try essence ni yer.

1 comment:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com