AKHIRNYA PENYANYI SYAFINAZ KALAH DENGAN SITI NORDIANA DI PENTAS MENTOR 7

12/31/2018 10:30:00 AM suria lekatlekit 1 Comments

AKHIRNYA PENYANYI SYAFINAZ KALAH DENGAN SITI NORDIANA DI PENTAS MENTOR 7. Sapa tengok semalam final mentor 7. Saya ni nak kata follow setiap minggu tak juga.. tapi masa ujibakat tu memang tengok. Yang selalu ter skip pertandingan setiap minggu. Bergantung pada siaran tv3 la.. Almaklum la bukan pelanggan esterok, njoi & sebagainya ni.. Siaran TV ni bukan semua dapat. So, tengok tv pun bergantung siaran mana clear je hahahhaa. Tapi semalam ok la boleh tengok TV3. Tertengok juga mentor final.



Persaingan tak berapa sengit bagi saya untuk mentor 7. Cuma yang nampak sengit sikit antara protege Aizat aitu Pasya dengan Protege Siti Nordiana, Zaaim je. Yang protege Hafiz , Azmirul & Protege Dato Syafinaz Ranisha tu.. memang nampak dari awal agak mustahil untuk jadi juara.

walaupun Dato Syafinaz ni guru vokal yang semua orang tahu powernya suara dia.. Tapi tetap kalah dengan mentor Siti Nordiana yang orang biasa labelkan penyanyi kampung bla.. bla.. Sebabnya Dato Syafinaz ni maybe dia terlalu mementingkan Identiti tapi dalam pertandingan nyanyian macam ni kita sedia maklum.. peserta yang mempunyai suara yang memang citarasa pendengar malaysia akan lebih menyerlah. tak di nafikan suara Zaaim & Pasya memang jenis market tempatan. Selain tu tak di nafikan mereka juga mempunyai kekuatan dari segi vokal. Lagu2 yang dorang bawa pun kebanyakkan ada kekuatan mengikut kemampuan vokal sendiri.

Untuk pertandingan macam mentor ni rasanya.. Mentor jangan bereksperimen sangat dengan protege mereka. Silap eksperimen memang berisiko untuk kalah. Just bagi lagu yang peserta tu sendiri mampu bawa & sesuai dengan vokal mereka. Bonus sebenarnya kalau dpat protege yang boleh membawa banyak genre lagu tapi Dato Syafinaz dari awal reject peserta ujibakat macam ni. Sebab dia memilih yang ada identiti sendiri. dari awal tengok protege Dato Syafinaz memang kurang menyerlah..

Pada pendapat saya.. dan mungkin di sebabkan perkara tu juga peluang untuk protege Dato Syafinaz menang untuk Mentor 7 ni dari awal nampak sangat tipis. Sebab kita boleh nampak berapa minggu yang protege Siti Nordiana memenangi peserta mingguan. Pasya pulak memang dari awal di lihat sebagai pesaing paling sengit Zaim sebab Pasha mempunya keunikkan suaranya yang tersendiri & selalu membawa lagu lagu yang memang dah menjadi kekuatan vokal dia. Kalau ikut peserta pilihan saya memang Pasya la.. Tapi memang dah dapat rasa Zaim yang akan menang melihat dari sokongan dia dapat setiap minggu.

Dalam pertandingan semua orang nak menang.. Dalam pertandingan macam ni yang memerlukan undian peminat kita tak boleh nak nafikan tetap perlukan peserta yang boleh memikat hati peminat. Kena tahu fenomena peminat suka apa.. lagu macam mana..& penyanyi yang macam mana. Kalau di pilih mengikut citarasa mentor.. Pepaham je la. Selera pendengar tu menguasi segalanya.

Apapapun tahniah juga buat semua protege yang berjaya ke Final. tak kira la dapat nombor berapa pun anda dah berjaya bertahan sehingga ke Final pun dah satu kejayaan ok.

Untuk keputusan Mentor 7 sesungguhnya eden takdo nyo nak pertikai apa apa. Keputusan tu nampak berpihak kepada yang sepatutnya & seperti yang di ramalkan.


Moral of the story.. jangan ingat Siti Nordiana label penyanyi Kampung tak boleh lawan guru Vokal ok! Dia dah buktikan boleh membawa protege dia hingga menjadi juara Mentor 7. Tahniah!

1 comment:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com