MUHAMMAD SAJJAD ATAU LEBIH DI KENALI DENGAN NUR SAJAT DI DAKWA DI MAHKAMAH?

12/19/2018 11:48:00 AM suria lekatlekit 2 Comments

MUHAMMAD SAJJAD ATAU LEBIH DI KENALI DENGAN NUR SAJAT DI DAKWA DI MAHKAMAH? Sapa tak kenal dengan Sajat ni maybe bukan rokyat Malaysia la kot. Macam macam kontroversi yang pernah terpalit dari isu jantina, isu datang bulan & banyak lagi la isu isu remeh yang di perbesarkan di sosial media menjadi Ahli perniagaan & jutawan kosmetik ni sangat di kenali ramai.


Paling rokyat malaysia nak tahu adalah berkaitan jantina beliau.. Sebab sajat sering memberitahu pengikut & haters di laman media sosial beliau bahawa beliau adalah seorang perempuan. Malah dia macam macam cara dia buat untuk membuktikan dia adalah seorang wanita tulen termasuk berkongsi gambar darah haid di account media sosial beliau. Tapi hari ni terbaca laporan berita dari harian metro.. Sah la nama sebenar dia adalah Muhammad Sajjad Kamaruzzaman. Jantina tak pasti la sebab laporan berita cuma tulis nama sebenar dia jer. Tapi tak tau la ada perempuan nama bermula dengan Muhammad kan? Tapi tak mustahil sajat satu satunya 'Gugirl' yang namanya bermula dengan Muhammad.. (bersangka baik ok!)

AHLI perniagaan kontroversi, Nur Sajat, akan didakwa di Mahkamah Sesyen Shah Alam, hari ini. 
Berdasarkan notis yang ditampal di mahkamah, Nur Sajat atau nama sebenarnya Muhammad Sajjad Kamaruzzaman dijangka akan menghadapi pertuduhan mengikut Seksyen 41(6) Akta Cukai Barang dan Perkhidmatan 2014. 
Prosiding pendakwaan Nur Sajat akan dijalankan di hadapan Hakim Rofiah Mohamad dan dikendalikan oleh Jabatan Kastam Diraja Malaysia selaku pihak pendakwa.
Kita lupakan isu jantina dia tu, Kita kembali kepada topik asal kenapa sajat di dakwa kat mahkamah. Takde la dia buat jenayah berat sangat pun. Biasa la orang kaya ni.. Cukai banyak nak kena bayar katanya. Ter skip satu dua cukai tu biasa la. Dato Vida pun pernah di hadap kemahkamah sebab tak bayar cukai GST dulu. Tapi kena denda pun depa mampu bayar. So pada peminat Nur Sajat @ Muhammad Sajjad ni jangan risau tau. Insya Allah idola anda baik baik saja tu.

Sumber Hmetro

walau bagaimana pun Sajat mengaku bersalah atas semua pertuduhan tu.

SHAH ALAM - Akibat gagal mengemukakan penyata cukai barang dan perkhidmatan (GST), ahli perniagaan kontroversi, Nur Sajat didenda RM2,700 oleh Mahkamah Sesyen di sini hari ini. 
Nur Sajat atau nama sebenarnya Muhammad Sajjad Kamaruzzaman mengaku bersalah atas tiga pertuduhan yang dibacakan dihadapan Hakim Rofiah Mohamad.
Rofiah turut memerintahkan tertuduh berusia 35 tahun itu dipenjara selama enam minggu sekiranya gagal membayar denda tersebut. - K! ONLINE

Jadi bagi yang selama ni terpinga tertanya nama sebenanya sajat.. Hope terjawab la. Saya tak buat kesimpulan apa apa yer. Saya cuma baru tahu nama sebenarnya beliau jer. Sedap namanya. Moga indah juga maksudnya. Tapi Muhammad tu kan nama Rasullullah.. Dah tentu baik maknanya.

Moral of the story.. Banyak betul misteri kat Malaysia ni kan?

2 comments:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com