MASALAH JERAWAT TAK SUDAH, MEH TRY ELEXA SERUM

2/28/2019 10:27:00 AM suria lekatlekit 1 Comments

MASALAH JERAWAT TAK SUDAH, MEH TRY ELEXA SERUM. jerawat ni bukan setakat remaja baru akil baligh je hadapi.. Mak mak dara yang umur senja nan merah macam saya ni pun tak pernah settle masalah jerawat. Dari anak dara sampai dah ada anak dara sendiri.. Jerawat setia mendampingi katanya. Dah macam saka pulak kan spesis jerawat ni. Tak boleh nak berjauhan langsung. Untunglah orang yang jenis kulit susah nak berjerawat even tak jaga sangat pun tetap kulit licin. Nyamuk hinggap pun boleh mengelungsur jatuh kebawah sebab tak ada tempat berbonggol nak berpaut katanya..


Lambakkan produk jerawat di pasaran ni kadang kadang tak tau nak pilih yang mana satu. Silap pilih terguna produk beracun pun susah juga kan? Walaupun produk yang selamat pun kadang kadang tak sesuai jadi semakin membiak pulak jerawat. Kat situ penting kita kenali jenis kulit, masalah kulit & keperluan kulit sebelum membeli apa2 produk skincare ni. Yang selalu jadi tak serasi sebab kita tak tahu apa keperluan kulit kita.

Memang banyak produk produk yang membantu masalah jerawat ni.. Tak kira di jual secara online atau di drugstore salah satunya produk Elexa serum.


Sedikit pengenalan berkenaan produk Elexa serum ni. Dia memang di formulasi kan untuk membunuh bakteria jerawat & menghalang pertumbuhan jerawat yang baru. Antara kandungan bahan yang terdapat dalam Elexa Serum ni adalah Azelaic Acid di mana fungsi dia memang untuk settle kan masalah jerawat ni la. Paling penting tidak merengsakan kulit & sangat lembut pada kulit.

Sedikit info berkaitan Azelaic Acid 
Asid Azelaic Termasuk dalam kandungan asid yang digunakan untuk pengelupasan yang sememangnya ada fungsi untuk membantu masalah jerawat. 
Azelaic Acid adalah asid di hasilkan secara semulajadi dari biji barli dan gandum. Mempunyai sifat anti-bakteria, anti-radang, dan sifat-sifat dan sifat-sifat lain menjadikan Azelaic Acid berfungsi sebagai bahan utama dalam produk penjagaan kulit untuk merawat jerawat. 
Azelaic Acid mempunyai sifat-sifat yang bergantung kepada pH, yang bermaksud kandungan ini harus berada di tahap keasaman yang tepat untuk berfungsi, iaitu pada pH 4.9 yang lebih kurang sama dengan pH kulit manusia. Di samping itu, Azelaic Acid berfungsi sebagai exfoliator yang lembut atau exfoliator lembut (penglupasan nipis & lembut) yang akan membantu membersihkan liang-liang tersumbat dan mengangkat lapisan atas kulit supaya permukaan kulit licin lagi. Kandungan ini juga dikatakan untuk mengurangkan masalah masalah kulit yang menyebabkan kemerahan dan faedah anti-oksidan. 
Apabila digunakan pada kulit, Azelaic Acid boleh diserap ke dalam liang-liang, dan melawan bakteria jerawat dari dalam kerana sifat anti-bakterinya. Apabila bakteria yang menyebabkan jerawat telah diselesaikan, jangkitan yang berlaku di liang-liang akan pulih lebih cepat, bersama dengan pengurangan jerawat. Oleh itu Azelaic Acid juga merupakan alternatif kepada benzoyl peroksida untuk merawat jerawat dengan risiko yang lebih sedikit atau kesan sampingan berkat sifat anti-radang Azelaic Acid yang boleh melegakan kemerahan dan keradangan di kawasan jerawat. 
Azelaic ACid, yang membantu mencerahkan kulit. Ini boleh berlaku kerana Azelaic Acid menghalang proses menghasilkan melanin yang memberikan pigmen warna kepada kulit. Sekiranya terdapat lebihan pengeluaran melanin, maka kulit akan kelihatan lebih gelap atau hiperpigmentasi. Dengan kandungan Azelaic Acid, pengeluaran melanin dalam beberapa kawasan kulit dapat dikurangkan, sehingga kandungan ini dapat digunakan untuk merawat hiperpigmentasi, bintik hitam, dan kulit kusam. 
Pada tahun 2002, FDA (Pentadbiran Makanan dan Dadah) meluluskan Azelaic Acid untuk digunakan sebagai rawatan untuk jerawat

Tu serba sedikit berkaitan dengan  Azelaic Acid & macam mana dia boleh membantu masalah kulit jerawat yang terdapat dalam produk Elexa Serum ni. Penting kita tahu juga fungsi bahan yang terdapat dalam sesuatu produk untuk tahu apa manafaatnya bila kita guna.


Ni nak bagitau Elexa Serum bukan penyelesaian semua masalah kulit yang biasa kita baca pada claim produk yang kategori overclaim. Segala jeragat, sopak, panau bagai dia claim boleh sembuh hanya dengan tenyeh tenyeh produk dia katanya. Elexa serum memang dia cuma fokus pada masalah jerawat sahaja. Kesan dia tak ada la pakai seawal 3 - 7 hari dah nampak kesan kebabom.. mak kau gebu bagai. Sekurang kurangnya 4 minggu keatas penggunaan secara consistent baru boleh nampak kesan positif tu. Jangan expect macam produk kilo bermekuri.. seminggu dah gebu gebas tapi akhirnya muka korang macam semak belum di tebas.


Satu lagi ia bukan produk pemutihan kulit juga. So jangan expect juga guna produk ni kulit hangpa yang lahir lahir memang sawo matang lepas guna terus bertukar jadi kulit emma maembong putih melepak tu yer. Sematkan di hati kulit yang cantik bukan di nilai dari warnanya tapi kulit yang cantik adalah kulit yang bersih & sihat.

Elexa Serum jenama tempatan yang bahan bahanya import dari Switzerland. Tapi jangan risau produk ni selamat kerana dah menjalani RnD, ada labtest, di kilangkan di kilang bertaraf GMP (Good Manufacturing Proces), berdaftar dengan KKM & ada certificated halal JAKIM.


NOTIFIKASI KKM (NOT KKM) BOLEH SEMAK DI WEBSITE NPRA


Produk Elexa Serum juga ada semua kriteria produk selamat seperti

✓ Ada lab test
✓ bernotifikasi KKM (NOT KKM)
✓ Formulasi dari Switzerland
✓ Bebas Paraben
✓ Bebas SLS
✓ Tiada bahan berbahaya
✓ 100% Halal
✓ Setaraf Jenama Antarabangsa
✓ Telah diuji secara klinikal dan melalui proses RND selama setahun 
✓ Diproses di Kilang ISO, Islam dan Bertaraf GMP .

Kalau di lihat pada packaging pun cukup kriteria termasuk ada alamat pengilang. Normally produk yang selamat ni berani dedahkan alamat kilang berbanding produk yang krik.. krik.. krik. Depa takkan letak alamat kilang.


Antara bahan yang terkandung dalam Elexa Serum ni

❖ Azelaic Acid
❖ Lemon
❖ Sakura
❖ Aloe Vera
❖ Jojoba Oil

Bagi yang tercari cari produk yang selamat & cukup kriteria yang di perlukan untuk membantu masalah jerawat tu boleh try Elexa Serum ni. Kena di ingat produk yang selamat pun belum tentu sesuai dengan semua orang jadi kena try & error juga. Tak ada produk yang 1 produk sesuai dengan semua orang yer.. So jangan tertipu dengan claim produk produk macam tu. Tu semua konspirasi membongak untuk melariskan jualan.


Untuk info lanjut berkaitan produk Elexa Serum korang boleh la jenjalan di FB page 
 Facebook : Elexa Beauty Malaysia 

Atau hubungi :
 Whatsapp : www.wasap.my/60182087077  

1 comment:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com