MAYBELLINE FIT ME FOUNDATION PALING SESUAI UNTUK KULIT BERMINYAK

2/06/2019 10:24:00 AM suria lekatlekit 0 Comments

MAYBELLINE FIT ME FOUNDATION PALING SESUAI UNTUK KULIT BERMINYAK. Sapa yang jenis kulit kombinasi. Kadang2 berminyak.. kadang kadang kering & kadang kadang normal. Memang susah tau nak cari foundation untuk kulit macam ni. Yelah.. takkan la asyik nak tukar foundation je kan tiap kali kulit kita tukar musim. tak sempat habis.. dah kena tukar. Saya sejenis kulit yang macam ni. Tak consistent. Kadang2 saya perasan kulit saya jenis ikut cuaca.. Kalau panas dia kan jadi oily tapi kalau musim sejuk @ hujan.. dia jadi normal.

Actually banyak juga foundation yang saya cuba tapi saya rasa lebih selesa pakai yang jenis matte. Kalau kulit saya jadi kering.. Saya akan apply moisturizer sebelum apply foundation. So tak la nampak kering sangat kulit pakai foundation jenis matte. Kalau oily.. Takde masalah nak apply jenis matte foundation ni. Tapi normally saya tak apply dah la moisturizer cuma saya guna primer je. Atau saya guna moisturize yang khas untuk oily skin.

Selain masalah kulit yang tak consistent saya memang jenis tak suka apply makeup base yang buat nampak kulit saya shinning & glowing. Sebab tu saya suka foundation jenis matte ni. Bila dok nampak review orang Maybelline Fit Me foundation ni tertarik la juga. Yelah.. kalau banyak good reviews.. Of course la kita pun boleh terhasut rasa maybe benda tu memang best.


So baru baru ni saya try jugak la. Saya beli kat watsons dengan harga RM23. Code warna 230 (Natural Buff) di mana memang matching sangat dengan kulit saya yang nak kata gelap sangat tak.. putih melepak pun tak. Sawo matang sangat pun tak.. Cuma sawo matang la juga kan. Tapi sawo matang level lite lite gitu.

Sebagai info Maybelline Fit Me Foundation memang banyak code warna memudahkan korang nak pilih warna yang sesuai dengan warna kulit hangpa la. Tak dak la.. Bila apply jadi macam tempek tepung gomak kat muka. Atau nampak macam makeup opera cina kan. Bukan zaman muka putih tangan hitam dah... Sekarang ni orang dah pakai foundation ikut tone warna kulit. Yang tersesat zaman pak pandir je dok guna foundation yang lebih cerah dari warna kulit semata mata nak nampak muka putih. Orang yang masih terperangkap dalam zaman jahiliah je percaya dengan foundation yang autotone.. sebab tak wujud autotone pada foundation. Tetap kena cari tone yang bersesuaian dengan warna kulit. Takde makna kalau apply foundation autotone ni.. dia auto ikut warna kulit hangpa. Tu pembohong namanya..

So salah satu kelebihan Maybelline Fit Me Foundation dia banyak sangat pilihan tone warna. Selain harga dia yang murah & mampu milik. Kandungan dia untuk RM23 ni 30ml.. Ok la tu murah. Yang penting kualiti & keselamatannya terjamin.

 Saya dah try Maybelline Fit Me Foundation ni.. Dia memang sangat sangat Matte. Apply je memang kering. So saya apply dulu pelembab & primer sebelum apply foundation. Saya blend guna sponge lembab untuk sekatakan di kulit sebab dia jenis matte kan?

Saya blend Fit Me Foundation ni guna sponge wedges macam ni je. Beli kat watsons juga

Yang best foundation Fit Me ni kalau rasa dah tak nak apply bedak tak kira compact atau loose powder pun dah ok. Pakai tebal pun dia tak bercapuk atau nampak tebal kat muka. Testur dia pun sangat ringan tak rasa la macam kita tempek foundation sekilo kat muka. Coverage dia pun not bad. Yang penting dia buat kita rasa selesa. Lebih lebih lagi untuk yang ada masalah kulit berminyak la. Tak rekemen sangat untuk kulit kering tapi kalau nak pakai juga makesure apply pelembab la. Kalau tak macam gurun sahara la kulit hangpa pakai foundation ni.

Testur dia liquid. Ni gambar sebelum blend

Sebab dia jenis matte.. sangat selesa sebab tak rasa melekit atau rasa macam kita tempek something yang merimaskkan kat muka. Warna dia kalau pilih code tone yang betul memang nampak cantik. Sebab tu penting sangat pilih tone warna foundation yang matching dengan kulit. Tak nampak macam kita pakai foundation yang tebal. Nampak natural macam kita pakai bb cream je. Tu yang best even dia foundation tapi pandai blend dia memang nampak cantik di kulit kita tanpa menampakkan heavy makeup sangat.

Ni selepas blend. Memang tak kontra dengan warna kulit asal kalau blend kat muka la. Ni guna belakang tapak tangan je

Satu lagi dia tak pecah minyak dalam cuaca panas. Yang saya perasan foundation fit me.. dia walau liquid foundation tapi bila kita apply kat kulit dia rasa macam kita pakai compact powder. Kalau jenis sebab kalau rasa tak nak alas dengan compact atau loose powder pun ok dah bagi yang jenis suka basic je kat muka. Kategori simple makeup la.


Bagi yang nak try Maybelline Fit Me Foundation terutama yang jenis kulit berminyak boleh la serbu mana2 drugstore atau mana2 pasaraya atau mall yang ada jual produk maybelline. Seperti yang dah saya bagitau tadi harga dia memang mampu milik. Daripada review yang saya baca pun banyak good review berbanding bad review. Dari pengalaman sendiri try pun sangat selesa & not bad kesan dia. Bak kata mei mei.. saya suka! saya suka!

0 Komen Melekat:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com