SERVIS URUT TRADISIONAL JAWA

6/10/2019 10:30:00 PM suria lekatlekit 0 Comments

SERVIS URUT TRADISIONAL JAWA. Mengurut ni memang sinonim dengan masyarakat melayu.. erkk.. rasanya bukan orang melayu je. Kat malaysia ni rasa semua bangsa pun suka mengurut badan. Tu tak termasuk urutan yang bukan bukan. Lagi la kepelbagaian bangsa ada. Tapi bukan la saya nak cerita pasal servis urut yang bukan bukan tu. Tak nak la kita tanggung dosa.. Dosa yang ada pun banyak tak terampun lagi katanya.

Gambar Sekadar Hiasan. Sumber Google

Urut atau omputih kata massage.. Memang ada kebaikkan dia. Terutama untuk ibu ibu lepas bersalin & orang yang terkena penyakit saraf macam strok ke. Urutan salah satu cara untuk merangsang balik bahagian bahagian anggota banda yang mengalami lumpuh sementara tu. Untuk ibu ibu lepas bersalin ni.. dengan mengurut boleh memberi kesegaran dan mengembalikan tenaga yang mungkin hilang semasa mengandung & proses kelahiran. Bagi sesetengah orang.. urut ni satu kemestian yang di buat. Kira rutin wajib tak kira la sebulan sekali atau berapa bulan sekalipun.

Melakukan urutan badan ni berfungsi sebagai menghilangkan rasa letih dan mampu memberi kelegaan kepada bahagian badan yang mungkin sengal, lenguh akibat terlalu kuat bekerja. Benda ni secara tak langsung memberi kesan positif pada mental kita. Yelah.. kalau badan sakit sakit.. sengal sengal mesti la fikiran kita pun akan rasa down. Jadi penting juga sekali sekala kita manjakan diri dengan pergi mengurut badan untuk refresh balik badan kita.

Selain tu kalau korang ada malasah tidur pun boleh membantu juga dengan mengurut badan. Sebab kalau badan sakit sakit, penat boleh menggangu juga tidur. Dengan berurut.. bila badan dah rasa rilex.. Insya Allah kita boleh dapat tidur yang berkualiti. Selain tu kalau stress pun boleh juga bawa diri pergi berurut.

Macam macam jenis urutan yang ada.. Ada urutan tradisional melayu & ada urutan tradsional jawa. Memang ada beza antara urutan tradisional melayu dengan jawa. Teknik urutan dia tak sama. Urutan tradisional jawa ni biasanya teknik urutan dia menggunakan teknik urut guna ibu jari. Di tekan tekan. di picit picit dengan kekuatan ibu jari tu katanya.

Keistimewaan urutan tradisional jawa ni katanya tak la menyakitkan sangat. Sesetengah teknik mengurut badan memang sakit tau! Jadi ada yang mungkin tak sanggup nak pergi tadah badan untuk di urut. So yang nak berurut tapi tak menyakitkan boleh la try urutan tradisional jawa ni.

Tak semestinya urut ni untuk orang sakit je kan.. Kita nak manjakan badan pun boleh. Almaklum la.. hari hari badan kita di kerah bekerja.. sesekali dia perlu juga servis dengan ambil pakej urut badan ni untuk hilangkan rasa sakit sakit, sengal sengal & lenguh lenguh badan. Baru la dapat mengembalikan kecerdasan sekaligus aura fresh tu terpancar kat wajah katanya. Baru la kita menjadi manusia yang lebih proaktif & produktif katanya. hehehehe

Kalau korang nak cari tempat mengurut badan menggunakan teknik urutan tradisional jawa korang yang tinggal di area lembah kelang ni boleh la try sentuhan ibu siti. Dia punya tempat kat central point batu caves. Selain urut ada juga servis scrub badan.

Perkhidmatan yang di sediakan ibu siti ni

✓ Urutan badan RM55 (1jam)
✓ Scrub RM50

❖ Untuk pakej Urutan & scrub RM100. Jimat RM5 boleh la buat pergi minum minum lepas berurut & scrub badan katanya. 

Kalau nak cuba urutan tradisional jawa ni
Untuk pertanyaan atau info lanjut boleh hubungi terus Ibu Siti di Talian
 ☏ Tel : 017 354 1568 

0 Komen Melekat:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com