HUD JOURNEY.. SELEPAS 2 BULAN DI LAHIRKAN

7/03/2019 11:25:00 AM suria lekatlekit 1 Comments

HUD JOURNEY.. SELEPAS 2 BULAN DI LAHIRKAN. Dulu kakak dia, shahila saya suka update juga perkembangan sampai umur setahun lepas tu dah jarang update sebab focus menulis benda benda lain hehehe. So untuk Hud di kesempatan yang ada nak juga coretan something tentang dia di blog ni. At least kalau blog ni masih ada sampai anak anak besar.. Manatau depa nak baca kan.

Alhamdulillah.. Hud dah 2 bulan. Sekejab je kan? Yelah.. sekarang ni memang masa sangat cepat berlalu. Dalam tak sedar sekarang kita dah di pertengahan tahun pun. Yang mana dok berazam awal tahun tu gamaknya dah settle ke azam memasing. Azam saya sejak 2 tahun lepas cuma nak habiskan kes saman saya lepas tu enjoy besarkan anak anak je. Apapun keputusan mahkamah untuk bicara tafsiran nanti.. Saya redha je.

Hud sekarang dalam usia dua bulan dah pandai respond bila kita berbual. Dah keluarkan bunyi bunyi seolah olah sedang bercakap dengan kita. Bila kita agah agah.. tersengih.. sesekali keluar suara kuat sikit tergelak. Bangun pagi je bila nampak muka mak dia mesti sengih. Hero murah senyuman katanya. Beza dengan perkembangan kakak dia dulu. Kakak dia masa umur hud memang masih kurang respond tapi masa tu saya ingat biasa sebab tak tahu dia ada autisme kan? Alhamdulillah setakat 2 bulan hud nampak berkembang dengan baik seperti sepatutnya.

Hud Journey

Masuk 2 bulan ni dah jimat diapers sikit sebab tak kerap berak macam bulan pertama lahir kan? Kadang kadang sehari sekali atau dua kali. Ada juga hari banyak kali berak. Berat Hud pun dalam graft. sekarang dah 4.6kg. Tak la besar sangat & tak la kecik. Almaklum la Hud lahir premature kan? Alhamdulillah sepanjang 2 bulan ni Hud sihat sihat saja

Hud actually tak banyak ragam kecuali suka nak berdukung. Tidur malam pun tak ada masalah tapi masih kerap bangun menyusu. Hud memang fully breastfeeding setakat ni. Harap boleh susukan Hud sehingga 2 tahun la kan.

Setakat Hud boleh travel jauh sebab balik kampung haritu (Kl- Kedah / Kedah - Kl) dia tak meragam pun. Sebab yelah dalam kereta bergerak & ber aircon kan?

Walaupun Hud lahir dalam keadaan macam macam masalah yang belum selesai terutama kes saman tapi rezeki yang datang bersamanya tak pernah putus. Cukup makan pakainya. Ramai yang bagi hadiah kat hud. Alhamdulillah.. Setiap manusia yang lahir tu ada rezekinya.

Tak ada apa yang saya harapkan selain dapat membesarkan anak anak dengan baik, melihat anak anak membesar dengan sihat & sempurna & dapat meniti hari hari tua bersama anak anak sebelum ajal menjemput pulang.

Semoga anak anak mummy shahila & hud terus membesar menjadi anak yang soleh/solehah, anak yang baik, anak yang cantik, anak yang bijak, anak yang taat & anak yang menjadi kebanggaan mummy & dady. Semoga anak anak mummy tidak menjadi manusia yang sombong & bongkak jika di uji dengan kesenangan dunia, tidak menganiaya orang lain & sentiasa ingat sehebat manapun kita di dunia.. Allah tu maha hebat.

1 comment:

  1. comelnya Hud... semoga jadi anak yang soleh untuk ibu nnt

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com