ALIVE! TERPERANGKAP DALAM APARTMENT BILA HAMPIR SEMUA PENDUDUK SUDAH DI JANGKITI VIRUS

9/29/2020 12:06:00 PM suria lekatlekit 2 Comments

 ALIVE! TERPERANGKAP DALAM APARTMENT BILA HAMPIR SEMUA PENDUDUK SUDAH DI JANGKITI VIRUS. Sat na.. nak sapu sawang sawang kat blog ni. Rasa lama pulak tak ber update. Allahu nak cari masa buka blog sekarang macam nak cari masa membawang bersama jiran tetangga. Susah sangat malah.. susah sangat saya nak membawang dengan jiran jiran ni. Boleh kata memang tak ada langsung la aktiviti membawang dengan jiran jiran ni. 24jam memerap dalam rumah dengan anak anak. Gitu la sekarang nak buka blog & update. Di kesempatan yang ada ni kita update la apa apa niat yang tertunggak.

actually dah lama nak review filem ni. Tapi tak ada masa untuk berkarya kan.. Di kesempitan masa yang terhad ni meh la kita share filem yang kita dah tonton.



Alive ni mengisahkan seorang V-blogger yang memang jenis anti social. Suka memerap dalam rumah menghasilkan Vblog & main game. Bila kawasan penempatan dia di serang wabak zombie & hampir kesemua penduduk di situ dah di jangkiti.. Dia terperangkap dalam apartment dia. mula mula memang la tak jadi masalah sebab dia jenis yang suka memerap tapi bila semakin tiada bekalan makanan, talian internet terputus, bekalan air terputus dia mula merasa stress. Nak keluar tak boleh. Penuh zombie sampai satu ketika dia tekad nak bunuh diri sebab terlampau tertekan tak ada makanan, air & internet.

Semasa dia nak mengantungkan diri tu.. tetiba satu cahaya laser menerjah masuk ke dalam apartment dia. Cahaya laser tu datang dari bangunan apartment yang bertentang dengan apartment. Cuba menyampaikan mesej supaya dia jangan bunuh diri melalui tulisan dari perkataan perkataan yang di ambil dari tulisan tulisan yang ada pada dinding rumahnya. Dari situ dia tahu masih ada orang yang selamat & tidak di jangkit. Seorang gadis telah menyelamatkan dia dari bunuh diri. dari situ mereka mula berhubung & cuba merancang untuk keluar dari situ & mencari bantuan.

Dalam usaha nak keluar dari kawasan tu mereka bertemu dengan seorang lelaki yang pelik. Lelaki tu yang selamatkan mereka dari jadi mangsa serangan zombie. Pada awalnya lelaki tu nampak baik. Bagi mereka perlindungan & makanan tapi sebenarnya lelaki itu ada niat sebaliknya. Akhirnya terbongkar bila lelaki tu cuba menjadikan mereka makanan kepada isteri dia yang dah di jangkiti virus zombie. Setelah bergelut & berjaya lepaskan diri.. Mereka cuba berlari ke sebuah bumbung bangunan untuk mendapatkan bantuan dari helikopter penyelamat yang berlegar legar bagi misi mencari mangsa terselamat. Dan akhirnya mereka selamat.

Actually filem ni tak seram atau ganas sangat. Effect effect zombie tu biasa je. Cuma yang best jalan cerita dia yang buat saya rasa nak tunggu ending dia. Macam mana dorang nak keluar dari tempat tu. memang kita tak boleh fikir kawasan yang penuh zombie. Kiri kanan depan belakang. Buka pintu memang dah ada zombie menanti nak menyerang. Nak tahu samada berjaya ke tak mereka keluar? Siapa yang datang selamatkan mereka. Scene scene macam tu buat melekat juga la bontot tonton sampai habis.

Filem ni memang tak meleret leret. Merapu merapan dengan babak babak tak perlu atau babak babak yang menyemak. Jadi tak sakit hati sangat nak tonton.

Sesuai kalau nak tonton seisi keluarga. tak ada babak babak sensitif pun. Babak ganas pun tak ganas sangat. So tak ada masalah nak tonton dengan anak anak kecil. Saya pun tengok dengan anak anak je.

Bagi peminat filem bertemakan zombie macam saya.. Boleh la tonton filem Alive ni. Not Bad juga. 

2 comments:

  1. Sesekali best juga layan filem zombie...

    ReplyDelete
  2. Akak suka pelakon lelaki tu belakon. Yoo Ah In. Filem ni pun adaptasi dari filem omputeh kalau tak salah.

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com