DAH JADI JENAZAH PUN TETAP TAK BAGI

2/01/2021 11:16:00 AM suria lekatlekit 0 Comments

DAH JADI JENAZAH PUN TETAP TAK BAGI. Minggu ni kecoh isu berkaitan seorang kanak kanak yang di panggil Amir meninggal dunia akibat lemas dalam tong air. Itu dakwaan pihak ibu kandung & bapa tiri arwah. Tapi di percayai ada unsur penderaan bila di lihat dari kesan kesan luka pada fizikal mangsa. Setakat ni masih dalam siasatan & keputusan bedah siasat pun belum keluar. So, kita tak perlu buat spekulasi apa apa dulu.

3 bulan lepas pernah viral satu video sedih yang memaparkan babak babak sedih adik amir yang terpaksa berpisah dengan keluarga angkat yang menjaganya sejak berusia dua bulan hingga 5 tahun. Selepas 3 bulan bersama ibu kandung & bapa tiri sekali lagi rakyat malaysia menerima khabar duka kematian adik amir yang di syaki di dera. Ibu kandung & bapa tiri adik amir sekarang masih di tahan untuk siasatan.

Bayangkan perasaan keluarga angkat adik Amir terutama ibu angkatnya bila menerima perkhabaran macam tu. Hancur luluh hati. Tak kira la ibu angkat pun.. kalau kita yang jaga dari bayi naluri ibu tu sama sahaja. Hanya 3 bulan bersama keluarga kandung terus berubah terus hidup anak kecil itu sehingga berakhir dengan kematian yang mengundang kemarahan orang ramai.

Hari ni terbaca laporan akhbar.. Permohonanan & Rayuan keluarga angkat untuk mengebumikan jenazah amir di tempat dia di besarkan tidak di persetujui keluarga kandung. Allahu.. keluarga angkat macam di nafikan terus hak biarpun mereka yang membesarkan & memberi kasih sayang kepada Amir. Memang sedih. Dah jadi jenazah.. bertolak ansur la sikit. Walau keluarga angkat saya percaya mereka lebih merasa kehilangan amir berbanding keluarga kandung. Jangan begitu wahai keluarga kandung Amir. Yang membesarkan anak itu keluarga angkatnya.

Begitulah cerita dunia. Kadang kadang yang sepatutnya sudah hilang hak tetap masih berhak ke atas sesuatu kerana undang undang dunia. 

Semoga keluarga angkat arwah adik amir di beri kesabaran, kekuatan & ketabahan. Semoga Allah gantikan kesedihan mereka dengan seribu nikmat. Al fatihah untuk anak syurga. Berbahagialah kau disana nak.. Sesungguhnya kau insan terpilih yang menghuni syurga.

0 Komen Melekat:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com