ABANG VIVA @ AZWAN OMAR TERIMA SIJIL PENGHARGAAN ADIWIRA PRIHATIN MUSIBAH DARI APM

12/29/2021 11:13:00 AM suria lekatlekit 0 Comments

ABANG VIVA @ AZWAN OMAR TERIMA SIJIL PENGHARGAAN ADIWIRA PRIHATIN MUSIBAH DARI APM. Masih hangat di perkatakan seorang insan berhati mulia yang menjadi viral selepas datang bersama kereta viva membawa bot angin dengan duit poket RM50 untuk membantu mangsa mangsa banjir di shah Alam sebelum ini. Beliau sendiri tidak pernah menjangka akan menjadi perhatian ramai kerana niat asalnya hanya datang membantu. Beliau juga tidak pernah berkongsi aktivitinya di laman sosial tapi pengguna media sosial yang memviralkan kebaikannya.

Dari orang biasa yang tak siapa kenal atau peduli namun sekarang Allah angkat darjatnya sehingga menjadi manusia paling di kagumi masyarakat di atas sikap baik & perikemanusiaan yang tinggi. Sesungguh perbuatan baik itu tidak perlu kita mengharapkan balasan sesama manusia. Allah dah janjikan ganjaran setiap perbuatan yang baik itu untuk kita.

Terkini dari akaun tiktok abangvivaofficial berkongsi satu khabar gembira di mana abang viva @ Azwan omar menerima Anugerah sijil Adiwira prihatin musibah. Sijil penghargaan tersebut adalah di sampaikan oleh Ketua Pesuruhanjaya Angkatan Pertahan Awam kepada abang viva @ Azwan Omar.

Tahniah dan Alhamdulillah. Sememangnya beliau layak menerima penghargaan tersebut. Semoga apa yang di lakukan beliau menjadi inspirasi buat kita semua. 

Sedikit info berkaitan abang viva

Nama sebenar beliau Azwan omar. Berusia 29 tahun, masih bujang dan ada menjaga dua orang anak buah (anak kakak sulung yang dah meninggal dunia) dan masih tinggal bersama keluarga di Melaka. Beliau bekerja sebagai operator mesin di sebuah syarikat. 

Apa yang menarik, dalam misi bantuanya kereta viva yang di gunakan adalah milik keluarganya yang di berikan oleh salah seorang kakak kepada Ayahnya untuk kegunaan keluarga. Di pinjam untuk datang ke Selangor bagi membantu mangsa banjir. Dia cuma memilik bot angin dan enjin bot di pinjamkan dari seorang kawan. Berbekalkan duit poket RM50 waktu itu kerana katanya belum menerima gaji dia tawakal dengan niatnya datang membantu mangsa banjir.

Tawakalnya setinggi langit. Dalam diri sendiri pun serba kekurangan dari segi harta benda tapi hatinya sangat besar. Sikap perikemanusiaannya sangat tinggi. Jadi tak perlu pertikai jika selepas ini lebih banyak penghargaan di beri pada beliau.

Apapun Tahniah dan terima kasih bukan sahaja kepad Azwan omar malah kepada semua yang terlibat dalam membantu mangsa mangsa banjir. Anda adalah wira dan wirawati rakyat Malaysia. Bukan model waterjet semata mata.

0 Komen Melekat:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

KISAH SERAM! AKIBAT ROBOHKAN KUIL

12/28/2021 11:28:00 AM suria lekatlekit 0 Comments

KISAH SERAM! AKIBAT ROBOHKAN KUIL. Setelah sekian lama tak berkongsi cerita seram di segmen seram serik lekat lekit jadi kita buat ritual buka gelanggang semula. Mesti followers kisah seram di blog lekat lekit rindu kan nak baca cerita seram dalam gaya santau. Even konsep seram santai ni ada yang dah cilok, tak kisah la yang penting takkan sama penulisan atau penyampaian tu kecuali copy paste.

Kalau dulu sumber sumber kisah seram den nk banyak dari forum forum tapi sekarang forum forum pun tak berapa in trend. Tak banyak kisah seram terkini boleh dapat jadi kita terpaksa ikut trend. Kita cari kat tiktok. Tapi di tiktok ni konten dia dalam bentuk video so kena dengar dan menulis semula. 

Alkisahnya.. cerita ni bermula bila sekumpulan pekerja indonesia. Ada tiga orang dapat job untuk buat kuil. Tapi sebelum pembinaan kuil baru tu depa terpaksa robohkan dulu kuil lama. Konsep macam lori jual tilam jugak. Tilam lama tukar baru.. tilam.. tilam.. tilam. Kekdahnya. Bukan renovate tapi memang bina baru. So yang lama kena robohkan sebab nak buat di tapak yang sama.

Selepas depa dah robohkan tu la berlakunya satu kejadian mistik di mana salah seorang dari tiga orang tiba tiba jatuh sakit dan badan dia tiba tiba kejang. Masa dia dalam keadaan macam tu dia sempat bagitau dua lagi kawan dia apa yang berlaku pada dia waktu tu.

Menurut cerita si kawan tu.. ada satu lembaga besar pukul belakang dia buat dia jadi sakit dan kémudian badan dia di ikat dengan rantai besi buat dia jadi kaku & kejang. Bila dengar apa yang kawan depa bagitahu tu.. depa pun dapat agak la mesti ada kaitan dengan kerja kerja merobohkan kuih. So salah seorang dari mereka call seorang ustaz yang pandai untuk settle hal hal berkaitan gangguan makhluk halus ni. Bila di beritahu apa berlaku si ustaz tu..maka dia pun segera datang tapi datang bersama seseorang yang lebih pandai dalam perkara perkara tersebut.

Kelebihan yang di beri Allah, perawat tu boleh nampak apa yang menggangu mereka. Dia cuma pesan sepanjang perjalanan mereka keluar dari tempat tersebut sehingga sampai rumah jangan putus selawat. Tapi salah seorang dari 3 pekerja indonesia tu, bukan islam. Namun dia tahu untuk berselawat kerana dia juga berbangsa melayu indonesia dan bergaul dengan rakan rakan beragama Islam.

So depa pun ikut je la apa di suruh. Alhamdulillah gangguan tersebut hilang cuma bila berlaku perkara macam tu mereka jadi takut untuk meneruskan kerja kat situ. Depa minta nasihat perawat yang bantu depa. Depa di nasihatkan untuk tidak teruskan kerja tu. Bagi kepada orang lain.

Sebelum kejadian tu katanya yang terkena gangguan tu masa buat kerja merobohkan tu dah terdengar bisikan yang dok kata.. "hang jahat na.." Tapi aku tak pasti la yang betulnya dia guna loghat atau bahasa apa tapi apa yang di sampaikan macam tu la. Tapi dia teruskan juga kerja sehingga berlaku gangguan tu. Almaklum mereka diupah untuk buat kerja tu takkan kerana bisikan syaitan nirrojim nak hentikan kerja kan.

Apapun..kalau ada pilihan untuk orang Islam ni rasanya kalau job job buat rumah ibadat untuk agama lain tu rasanya maybe pilihan lain sekiranya ada pilihan lain. Bukan apa tidak di galakkan sangat untuk melakukan pekerjaan teesebut. Kecuali dalam keadaan yang terpaksa sangat.

Sedikit info

HUKUM PENGLIBATAN MUSLIM DALAM PEMBINAAN RUMAH IBADAT AGAMA LAIN

Setelah meneliti pandangan para ulama dan dalil-dalil yang dikemukakan, kami mentarjihkan pandangan yang mengharamkan keterlibatan orang Islam dalam pembinaan gereja atau rumah ibadat agama lain, sebagaimana yang dipegang oleh majoriti ulama.

Hal ini berdasarkan kaedah yang mengarahkan seseorang Muslim itu agar memelihara dirinya daripada terjebak dalam sebarang perkara yang boleh menyebabkan timbulnya salah faham terhadap dirinya sendiri:

اتَّقُوا مَواضِعِ التُّهَمِ

MaksudnyaBerhati-hatilah kalian dengan ruang-ruang tohmahan.

Kaedah ini diambil daripada kata-kata Saidina Umar RA,

مَنْ سَلَكَ مَسَالِكَ التُّهَمِ اتُّهِمَ

MaksudnyaBarangsiapa yang menempuhi, laluan-laluan tohmahan, akan ditohmah.

Apa jua perkara yang berisiko menimbulkan fitnah, hendaklah sedaya upaya dielakkan kerana ia akan memberi kesan yang buruk baik untuk jangka masa pendek mahupun panjang. 

Kami juga berpesan agar kita sama-sama mengingati pesan Nabi SAW berkenaan rezeki yang halal:

إِنَّ الْحَلاَلَ بَيِّنٌ وَإِنَّ الْحَرَامَ بَيِّنٌ وَبَيْنَهُمَا أُمُورٌ مُشْتَبِهَاتٌ

MaksudnyaSesungguhnya perkara yang halal dan haram itu jelas, manakala antara kedua-duanya ada perkara-perkara yang syubhah, yang tidak jelas hukumnya.

Sunan Abi Daud (3329)

Walau bagaimanapun, Islam sebagai agama yang luwes, fleksibel dan meraikan keperluan-keperluan manusia ada memberikan beberapa pengecualian dalam situasi-situasi tertentu.

Contohnya jika seseorang itu telah memenangi sebuah tender untuk projek pembinaan atau baik pulih rumah ibadat agama lain, wajib ke atasnya menolak tender tersebut. Namun jika terpaksa membayar denda atau pampasan atas perbuatan tersebut, dan bayaran tersebut mahal dan membebankan, pada masa itu dia boleh bertaqlid kepada mazhab Hanafi dan Syeikh Yusuf al-Qaradhawi yang mengharuskannya, atas dasar maslahah.

Jika sekiranya seseorang itu bekerja di bawah syarikat yang terlibat dalam pembinaan rumah ibadat bukan Islam, hendaklah dia berunding dengan majikan untuk memberikan pengecualian kepadanya daripada terlibat dengan kerja-kerja seumpamanya. Namun jika tidak mampu, dan dibimbangi akan dibuang kerja jika ingkar kepada arahan majikan, dia juga boleh bertaqlid kepada mazhab yang mengharuskannya, atas dasar darurat.

Wallahu a’lam.

Artikel asal fatwa Dr. Yusuf al-Qaradhawi

0 Komen Melekat:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

KECOH! SUKARELAWAN MISI BANJIR MEMPERTIKAIKAN PERLU BAYAR TOL

12/27/2021 11:39:00 AM suria lekatlekit 0 Comments

KECOH! SUKARELAWAN MISI BANJIR MEMPERTIKAIKAN PERLU BAYAR TOL. Macam macam kisah berlaku selepas musibah banjir melanda beberapa kawasan dan negeri di Malaysia ni. Ragam ahli politik yang datang bersama team media, ragam warga asing yang segelintir cuba mengambil kesempatan dan tak kurang ragam dari sukarelawan yang datang dengan misi bantuan masing masing. 

Dah bernama manusia ni tidak lari ada ada ragam mereka sendiri. Terkini dari perkongsian pengguna di tiktok, ada sepasukan sukarelawan yang tak pasti mewakili pertubuhan atau persatuan mana yang datang dengan misi bantuan untuk mangsa banjir, menpertikaikan kepada petugas Tol kenapa mereka perlu bayar tol sedangkan mereka datang untuk membantu orang lain.

Pertama kali saya tengok kes begini berlaku. Agak terkejut juga kenapa isu bayar tol timbul. Tak pernah pulak tahu mana mana pertubuhan atau persatuan sukarelawan di beri pelepasan dari membayar tol. Yang kita tahu sebelum ni kenderaan bomba dan beberapa kenderaan rasmi membawa orang kenamaan sahaja di beri pengecualian dari membayar tol. Dari mana la mereka dapat idea untuk meminta jurutol mengecualikan mereka dari membayar tol.

Datang dengan tujuan dan niat yang baik membantu orang lain jangan pula menyusahkan petugas Tol di lebuhraya. Pening mereka nak selesaikan isu isu pelik macam ni. Kalau waktu kenderaan banyak mungkin boleh menyebabkan kesesakan di laluan tol tersebut. Perkara yang tak pernah di buat orang jangan lah di isukan pada orang yang tiada kuasa. Nsk minta apa apa.. minta kat ahli parlimen. Suruh mereka usulkan di parlimen. Ni dok minta kat jurutol pengecualian membayar tol, mereka cuma bekerja.

Sedikit info

Terdapat beberapa kenderaan yang dikecualikan dari bayaran tol kerana kenderaan tersebut berkepentingan umum dan layak dikecualikan bayaran tol seperti yang terkandung dalam Perjanjian Konsesi. 

Senarai kenderaan yang dikecualikan dari bayaran tol adalah seperti berikut:

Kenderaan yang membawa Seri Paduka Baginda Yang Di-Pertuan Agong, Raja-Raja atau Permaisuri-Permaisuri Baginda, Yang Dipertua Negeri bagi Negeri-Negeri Melaka, Pulau Pinang, Sabah dan Sarawak atau isteri-isteri mereka, Dato’-Dato’ Undang Negeri Sembilan atau Tengku Besar Tampin atau isteri-isteri mereka, Tengku Mahkota atau Raja Muda mana-mana Negeri atau isteri-isteri mereka, Raja Di-Hilir Perak atau isterinya, atau mana-mana pembesar asing yang datang melawat

Mana-mana kenderaan Kerajaan yang membawa Perdana Menteri atau Timbalan Perdana Menteri;Semua kenderaan tentera yang dimiliki oleh Kerajaan atau mana-mana angkatan pelawat yang ditafsirkan dalam Akta Angkatan Pelawat 1960 (Akta 432)

Semua kenderaan Kerajaan yang digunakan semata-mata untuk tugas ambulan, melawan kebakaran, tugas polis atau tugas menyelamat termasuk kenderaan pasukan penyelamat daripada Jabatan Pertahanan Awam dan kenderaan daripada Jabatan Penjara semasa menjalankan tugas mengiringi banduan

Semua kenderaan bukan Kerajaan yang digunakan untuk tugas ambulan, melawan kebakaran dan tugas-tugas menyelamat.

Biarpun ambulans juga perlu mengambil tiket tapi ambulans yang dalam kecemasan di benarkan memotong barisan.

Jadi tak perlulah mempertikaikan benda yang tak pernah wujud dengan alasan saya datang untuk memberi bantuan pada orang lain. 

Sumber rujukan : Tiktok Andy.

0 Komen Melekat:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

IQRAM DINZLY KEMBALI BERLAKON?

12/26/2021 04:53:00 PM suria lekatlekit 0 Comments

IQRAM DINZLY KEMBALI BERLAKON? Siapa tak kenal dengan pelakon Iqram dinzly kan? Walau dah lama beliau tidak muncul berlakon dalam apa apa drama atau filem tapi beliau masih menjadi sebutan dengan isu isu kontroversi yang di cetuskan beliau melalui akaun media sosialnya.




Macam macam konten pelik selain membaking cake yang do buat Iqram sebelum ni sehingga menjadi isu hangat di perkatakan media dan netizen. Macam macam spekulasi muncul konon iqram berubah selepas kematian arwah bapanya. Dia depress, sakit mental dan macam macam lagi la. Tapi sejauh mana kebenaran tiada siapa yang tahu sebab tak ada sebarang pengesahan dari tuan punya badan atau laporan kesihatan yang di keluarkan oleh mana mana pihak. 

Iqram dinzly semasa namanya masih di kemuncak dunia lakonan, sememannya beliau seorang pelakon yang sangat berbakat. Lakonannya sentiasa hidup. Namun.. dah lama iqram menjauhi dunia lakonan dan pernah memberitahu seolah olah Iqram dinzly sudah mati. Mungkin ketika itu beliau terlalu sedih atau kecewa. Mungkin juga emosinya tidak stabil so mungkin apa yang di ucapkan waktu itu adalah do pengaruhi emosinya. 

Tapi tadi ternampak satu content di tiktok konon iqram dah kembali ke set pengambaran & tengah shooting. Tak tahu sejauh mana benar sumber tu. Kalau betul tu pun.. satu perkara yang bagus juga. Sekurang kurang dengan kembali berlakon kehidupannya terisi dan tak lah dia buat perangai pelik pelik lagi kan. Lagipun Iqram Dinzly seorang pelakon yang sangat berbakat.. Sayang kalau hilang dari industri seni.


Sedikit info tentang penglibatan Iqram dinzly dalam dunia seni. Beliau mula berlakon pada tahun 2007 menerusi filem Hati Malaya.

Apapun semoga iqram dinzly kalau betul dah kembali berlakon.. moga terus berjaya. 

0 Komen Melekat:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERSAMA VIVA,BOAT KECIL DAN RM50,LELAKI INI JADI VIRAL

12/24/2021 09:53:00 AM suria lekatlekit 0 Comments

BERSAMA VIVA,BOAT KECIL DAN RM50,LELAKI INI JADI VIRAL. Rasanya ramai sudah membaca kisah abang viva antara individu yang terawal datang dari Melaka datang ke Shah Alam untuk membantu mengeluarkan mangsa banjir yang terperangkap.

Menurut pembacaan saya di sosial media, beliau datang dengan kereta viva bersam boat kecil yang di gunakan untuk pergi memancing dan hanya ada duit poket sebanyak RM50 untuk minyak kereta dan makan. Tawakal betul beliau untuk datang membantu orang lain. Biarpun diri sendiri tidak memiliki aset aset hebat untuk misi bantuan macam aset aset kerajaan ada tapi dia terlebih dahulu sampai membantu sedangkan pihak pihak yang sepatutnya bertanggungjawab sibuk dengan nak adakan mensyuarat dulu.. nak adakan majlis perasmikan untuk bantu mangsa banjir.

Tak faham aku dalam fasa kecemasan pun nak mesyuarat la.. nak buat majlis perasmian la. Manalah rakyat tak mengamuk. Susah sangat ke nak buat keputusan yang lebih cepat untuk segera membantu mangsa banjir yang dalam keadaan bahaya? Gamaknya tunggu pihak atasan mencari solusi mangsa banjir dah bertukar jadi ikan kaloi. Depa datang bawa nasi malukut, sayur keladi je la tabur dalam banjir.

Mujur ada ramai individu dan NGO yang berhati mulia seperti abang viva yang viral ni mengambil tindakan cepat. Masing masing datang bersama boat untuk membantu.

Ramai yang mula share dan viralkan kisah abang viva yang bagi netizen cukup menyentuh hati. Jadi saya copy di sini untuk pembacaan anda.

Saya cukup tersentuh membaca kisah Abang Viva yang datang dari Melaka untuk menyelamatkan mangsa banjir di Shah Alam. Kisah Abang Viva seperti berikut:

1. Abang Viva ini bernama Azwan Omar yang datang dari Melaka ke Shah Alam dengan menggunakan kereta Viva dan membawa sebuah bot di atas bumbung keretanya.

2. Dia hanya berbekal duit sebanyak RM50 saja. Dia beli minyak untuk bot sebanyak RM20 dan RM30 lagi untuk makanan seperti roti dan air untuk alas perut.

3. Dia bekerja sebagai operator mesin dan memohon cuti kecemasan dari majikannya untuk ke Shah Alam bagi menyelamatkan mangsa banjir. 

4. Antara mangsa banjir yang diselamatkan ialah pasangan warga emas termasuk suami yang lumpuh dan seorang ibu dengan bayi yang baru dilahirkan.

5. Sejak lima hari lepas, Abang Viva hanya alas perut dengan makan roti dan air serta tidur dalam botnya. Namun dia terus kental untuk selamatkan mangsa-mangsa banjir.

6. Cerita dia tersebar menyebabkan orang ramai menderma wang kepadanya. Namun dia agak keberatan mahu menerimanya dan menderma sebahagian besar wang itu kepada NGO-NGO lain.

7. Abang Viva berkata, "Saya datang nak tolong dengan ikhlas tak harap apa-apa pun. Saya pun tak minta untuk jadi viral sampai macam ni, orang masuk dalam internet semua. Jadi sumbangan yang saya terima itu saya akan salurkan semula kepada mangsa banjir"

8. Hebat betul kisah Abang Viva ini. Dia hanya orang biasa tanpa pangkat dan gelaran. Tetapi jiwanya amat luar biasa. Dia di antara hero yang tidak dikenali tetapi kaya jiwa dan budi.

9. Moga Allah memberkati dan memberi kekuatan atas usaha Abang Viva menyelamatkan mangsa banjir. Abang Viva hero kami! 

Nukilan : Dr. Abdél Rahmanov

Apapun kisah abang viva ni cukup memberi inspirasi kepada kita semua bahawa jika kita ingin membuat kebaikan tak perlu kaya. Yang kita kena ada adalah keinginan dan keikhlasan untuk membantu.

Kita tak mampu sumbang tenaga, boleh sumbang berbentuk kewangan, kalau tak ada kewangan cukuplah memberi moral support dan doa kerana setiap bantuan yang di beri samada dengan cara material atau spiritual sangat membantu untuk kembalikan semangat buat mangsa mangsa banjir yang mungkin trauma dengan apa yang berlaku.

0 Komen Melekat:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

CARA UNTUK PACKING MAKANAN SUPAYA TIDAK BASI UNTUK MANGSA BANJIR

12/22/2021 02:44:00 PM suria lekatlekit 0 Comments

CARA UNTUK PACKING MAKANAN SUPAYA TIDAK BASI  UNTUK MANGSA BANJIR. Sejak empat hari lalu banjir teruk melanda beberapa kawasan di selangor dan kuala lumpur terutama di shah alam dan klang. Dan sekarang beberapa tempat di negeri pahang pula di landa banjir besar. Banjir untuk kali ni banyak mengorbankan nyawa, bukan setakat kehilangan harta benda. 

Setiap hari saya tak lepas ikuti perkembangan banjir. Tapi tidak menunjukan perubahan positif sangat biarpun kawasan yang teruk terjejas terutama di seri muda shah alam katanya dah mula surut. 

Selain cerita cerita sedih di sebalik musibah banjir kali ni ada juga cerita cerita yang rasa patut semua penyumbang tak kira individu ataupun NGO untuk ambil perhatian terutama tentang sumbangan berbentuk makanan yang dah siap di masak. Saya terbaca update dari media sosial katanya lambakan bantuan makanan sehingga berlebihan menyebabkan pembaziran berlaku bila makanan tersebut basi. 

Ramai sedia maklum banyak aktivis atau NGO yang mula membuat kutipan sumbangan membantu mangsa mangsa banjir. Tak terkecuali untuk penyediaan makanan yang siap di masak. Jika berlaku perkara macam ni memang la rasa kecewa. Sumbangan yang patut di manafaatkan untuk keperluan mangsa banjir dah jadi sia sia. Jadi sesuatu perlu di lakukan agar tidak berlaku pembaziran dan sumbangan yang di berikan bokeh di gunakan untuk perkara perkara penting lain.

Terbaca perkongsian dari Syed Azmi tentang packaging makanan ready to eat yang boleh bertahan sehingga dua tahun. Mungkin boleh guna pakai kaedah ini untuk elak makanan basi dan di buang macam tu saja. Makanan juga boleh tahan sehingga 2 tahun katanya.

Selain tu.. rasanya penyumbang makanan siap masak ni perlu juga sistem yang lebih baik. Semak dulu kawasan yang hendak di salurkan bantuan samada ada sudah cukup atau tidak untuk elak jadi lambakan dan berlebihan sehingga menjadi pembaziran. Sikap terjah tu patut di kurangkan. Bukan apa jika guna duit sumbangan awam pasti kecewa penyumbang jika berlaku perkara macam ni.

Apapun tahniah buat rakyat Malaysia yang sama sama turun padang membantu mangsa mangsa banjir. Sesungguhnya kita masih bertuah menjadi warga Malaysia. Semoga sikap prihatin dan pemurah warga malaysia menjadi icon sebagai negara contoh. Terima kasih rakyat Malaysia.

0 Komen Melekat:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

EX BOYFRIEND DATO SITI NURHALIZA BONGKAR RAHSIA

12/08/2021 09:25:00 PM suria lekatlekit 0 Comments

EX BOYFRIEND DATO SITI NURHALIZA BONGKAR RAHSIA. Di sebabkan blog den ni dah cukup stok sawang.. sedang elok la kita buat sedikit majlis kat sini bagi menghalau segala entiti malas yang menghantui tuan punya blog setelah sekian lama. bukan la tak nak aktif macam dulu tapi apa yang berlaku terus terang memang sedikit memberi kesan pada saya. Di tambah lagi komitmen yang semakin bertambah, so nak cari balik momentum untuk aktif menulis macam dulu kena ambil masa sikit. Tapi jiwa seorang blogger ni masih kuat ok.

Lama tak menulis isu isu hiburan apa salahnya sekali sekala kita meriahkan blog dengan selitan kisah dunia hiburan tanah air kan. Tak semestinya bila sebut cerita artis je.. semua ada stigma buruk. Jangan begitu wahai sahabat..

Bukan apa tadi masa dok layan tiktok tertonton satu konten temubual rozita che wan bersama artis jemputan, Zamani slam. Jadi dengar la apa yang dibualkan tu sekejab. Terkejut juga bila Tahu rupanya Zamani slam tu bekas teman lelaki Dato Siti Nurhaliza. Tak pasti la zaman depa bercinta dulu ada tak gosip ni. Tapi terkejut juga sebab Siti Nurhaliza ni dulu pernah ada isu tak nal bergambar dengan artis lelaki bagai. Ingat tak ada bercinta sesama artis bagai. Rupanya ada yer..

Zamani Slam pun masa tu tak la lekeh sangat. 90an tu zaman kegemilangan mereka juga. So rasanya time tu sama sama tengah naik cuma Siti Nurhaliza lebih kehadapan dan mendapat title penyanyi nombor satu Malaysia dan sehingga kini masih mengekakalkan popularitinya.

Apa paling mengejutkan bila Zamani bongkar rahsia mereka bercinta hampir 6 tahun. Ni kalau budak.. dah tadika. Sebab berpisah tu tak didedahkan kenapa cuma dia menjawab dengan alasan klise tiada jodoh. 

Tapi bagus juga la dua individu ni. Pandai simpan rahsia dan tak over expose kisah peribadi. Mereka naik dengan bakat bukan kontroversi. Bercinta tu naluri biasa seorang manusia tapi cara mereka bercinta sebagai seorang artis terkenal masa tu mungkin sedikit boleh di puji. 

Apapun cuma secebis kisah silam yang mungkin ramai pernah lalui. 

Apapun semoga kedua dua individu hebat ini terus berjaya dengan karier masing masing. masing masing dah ada kehidupan sendiri.

Kalau korang nak tengok video ni boleh tengok kat bawah yer



0 Komen Melekat:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Ada bayaran di kenakan. Harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com