LAMBAKAN FILEM SERAM SEHINGGA DAH TAK SERAM

5/24/2024 05:29:00 PM suria lekatlekit 1 Comments

LAMBAKAN FILEM SERAM SEHINGGA DAH TAK SERAM. Sejak filem seram mendapat sambutan rata rata ramai producer filem ambil kesempatan untuk keluarkan filem bergenre seram tak kira dalam dan luar negara. Sampai rasa filem bergenre seram ni lebih banyak dari genre lain dah sekarang. Tak kira la platform apapun kita menonton. Siaran tv berbayar mana pun kita langgan. Penuh dengan cerita seram. 


Sebagai peminat filem filem seram dari zaman vcd & dvd lagi memang la aku suka cuma masalahnya bila masing masing berlumba keluarkan filem seram kualiti filem tu semakin hari semakin tak berkualiti. Filem semakin tak seram. Banyak tipikal. Dan banyak filem macam asal siap. Kalau hantu pun kadang effect kelakar dari seram. Serba salah pulak kita yang menonton ni sepatutnya rasa takut ke rasa kelakar. Aku ingat selepas metrowealth dah tak aktif keluarkan filem filem seram kurang la sikit filem filem sampah ni rupanya tak juga. Sama je filem tempatan atau luar negara kalau yang sampah tu sampah juga.

Pun macam tu walau tak banyak filem seramnya yang menepati piawaian keseraman yang aku nak ada juga walau tak seram jalan cerita menarik untuk di tonton. Mungkin juga deria seram aku dah semakin terhakis makan filem filem sekarang dah tak mampu memenuhi nafsu seram aku. Yelah.. kalau dah terlampau banyak filem seram kau tonton, mesti la kau dah tak rasa sangat seram tu. Tapi tetap la aku tak berharap di datangi makhluk makhluk menyeramkan secara real dalam hidup aku. Tak berani la cakap besar aku ni tak takut.

Nanti ada pula kata nak real seram pergi rumah hantu la.. Belum tentu juga seramnya. Ada aku tengok konten orang share budak sekolah melawat rumah hantu di baginya jari tengah je kat hantu hantu tu. kids nowadys kan.. Kita dulu orang cerita pokok besar berhantu pun malam malam balik mengaji pecut tak pusing belakang dah. Kawan ke sapa tertinggal nasib la kan. Budak sekarang hantu pun di gula gulakan.

Mungkin teknologi dan lambakan filem,konten & cerita cerita seram di media sosial ni buat manusia rasa hantu ni normal dalam kehidupan. Dah tak ada apa perlu di takutkan kot.. Apa lagi sekadar filem membuatkan masing masing rasa filem seram sekarang dah tak seram. Kalau dulu tengok filem sundelbolong pun dah merinding ooi bulu romaku. Nak hilang rasa takut tu ambil masa berhari hari. Sekarang tengok balik macam kelakar pulak hantu sundelbolong tu.

Sampai hari ni aku rasa tak ada pun satu filem seram di era sekarang yang betul betul seram. Kalau ada pun adegan yang mengerikan macam scene scene ganas melibatkan darah, luka.. Yang tu macam tu je. Sebab benda benda macam tu memang aku tak boleh sangat nak tengok aku rasa ngeri. Tapi bukan sebab seram yang melibatkan kesan kesan khas yang di buat pada scene watak hantu tu. Contoh kita tengok muka pun dah takut. Kita dengar dia mengilai pun dah berdiri bulu roma. Bila kita tonton kita rasa di bayangi watak hantu tu di mana mana. Last aku rasa seram tengok filem coming soon tahun 2009. Aku tengok tayangan midnite kat One utama rasanya. Memang terbayang bayang juga. Tapi sekarang tengok balik filem tu dah tak ada feel yang sama. 

Sampai hari ini aku masih tertunggu tunggu muncul satu filem seram yang betul betul menyeramkan dan buat aku rasa takut menonton cuma itulah kan.. Belum jumpa lagi. Kalau review sekarang ni filem seram samada aku tulis seram bagi orang yang penakut atau jalan cerita di menarik untuk di tonton sahaja. Untuk aku kata ia cukup menyeramkan aku.. Belum lagi. Harap sangat ada.

1 comment:

  1. Sekarang kalau tengok filem seram, saya suka dari Thailand sebab rasa lucu tu lebih dari seram.

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com