KERANA GURAUAN 3 TAHUN TAK TEGUR ISTERI

24.1.11 Suria Lekatlekit 12 Comments

SUAMI saya pernah marah secara tidak sengaja kerana menegurnya bergurau dengan menyucuk di rusuk saya. Disebabkan teguran itu, suami tidak bertegur sapa dengan saya sudah melebihi tiga tahun.
Sejak setahun lalu, dia juga tidak bertegur sapa dengan anak-anak selain tidak memberi sebarang nafkah zahir dan batin kepada saya.
Namun saya tetap bersabar kerana menganggap satu dosa besar jika memohon untuk bercerai.
Seluruh keluarga saya cuba menasihatinya tetapi gagal. Dia tetap dengan pendiriannya dan sering memberi dalil daripada surah al-Quran. Suami pernah berhasrat mahu memperisterikan perempuan lain disebabkan bencikan saya.
Baca artikel selanjutnya DISINI

Touching giler laki akak ni kan?? Pasal di tegur sebab bergurau boleh boikot dengan anak bini sampai 3 tahun tak bertegur sapa. Lelaki ke Cik Pon ni ke ada udang di sebalik mee udang ni...???

Apapun punca tu sebesar zarah.. Malah tak nampak kenapa mesti sampai tak bertegur sapa dengan anak bini. Laki Bini kalau tak gaduh tu bukan laki bini namanya.. Tapi takat benda2 kecik2 nak touching sampai 2 - 3 tahun melampau sangat la kan??

Tapi kita tak tahu sejauh mana kebenarannya. Suara dari pihak isteri sahaja kita dengar.. Pihak suami tak tau lak macam mana tapi sapa pun bersalah sang suami tak patut mengabaikan tanggungjawabnya selagi dia bernama suami & bapak kepada anak - anak. So, moga kisah2 macam ni kita jadikan teladan & pengajaran.

12 comments:

  1. alahai..... bukan dekut ler~ kita segan nak tayang bf kita. kita ni bukan macam CT norhalijot tu.....tak glam pun. dah la asik enty rindu2, then sebok nk tayang bf plak. kang orang baling I ngan slipar kang. naya~

    ReplyDelete
  2. pasal entry ni..... laki dia tu tak pernah lagi rasa menyesal bila orang yang disayang tiada depan mata. klu dia rasa, mest dia nyesal terguling2

    ReplyDelete
  3. melampau betul lah ada suami yang kuat merajuk macam tu.. gara itu pun terus tak tegur osteri.. alahaiii.. lelaki apa la macam tu.. bikin malu jak

    ReplyDelete
  4. adoii .. sungguh2 lah laki dia nie .. aper lahh x pernah di dgr org mcm nie .. huhuhu
    ciann kat isteri dan anak2 dia tuu :(

    ReplyDelete
  5. kew laki tu skit mental,
    truk betul wt camtu,
    mnyeksakan akak tu..

    ReplyDelete
  6. salam..

    lamanya...abis mcm mana nak hidup suami isteri kalau mcm ni?

    ReplyDelete
  7. salam

    betul3...lebih baik dngr dari dua pihakbaru kita boleh buat keputusan :)


    Jom Baca dan Komen--sayang, terima kasih kerana sangat memahami

    ReplyDelete
  8. ni lah akibatnye kalau cepat sangat menyentap...

    ReplyDelete
  9. ko jgn cucuk2 pinggang mak tau nyah... nanti mak sentap... mak xnak tegur2 ko lagi tau nyahhhh.. hahahaha

    ReplyDelete
  10. hai..cik lekit..sy bagi awak award..kalau sudi amek la ye..

    http://cikbetty.blogspot.com/2011/01/main-bagi-bagi-award.html

    ReplyDelete
  11. oitt...sampai 3tahun..mendera batin lahhh !!!

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!