LINGKARAN MISTERI DI SAWAH PADI BUKAN UFO TAPI VANDALISME

29.1.11 Suria Lekatlekit 8 Comments

Tipah tertipu.. Abang pun tertipu tipah. Semua orang percaya lingkaran misteri yang di hasilkan di kawasan sawah pada Yogjakarta adalah perbuatan kapal angkasa makhluk asing yang di kenali sebagai UFO tapi sebenarnya tidak.

Ni la di katakan kreativiti mahasiswa yang tak bertempat menghasilkan kontroversi sehingga menyebabkan ramai tipah & abang2 tipah tertipu.

Menurut polis, bukti menunjukkan lingkaran itu dihasilkan manusia dan suspek boleh didakwa atas kesalahan melakukan vandalisme.
Ketua Pusat Aplikasi Sains di Lembaga Penerbangan dan Angkasa Lepas Nasional (Lapan), Sri Kaloka Prabotasari berkata, mereka menemui jejak tapak kaki di lingkaran misteri itu bersama empat lagi bukti yang menunjukkan ia adalah perbuatan manusia.
Lubang sedalam 25 sentimeter dan empat sentimeter lebar ditemui di tengah-tengah corak geometri itu, dipercayai akibat daripada penggunaan tiang atau batang paip.

UFO memang dari dulu sering di perkatakan tapi tidak apa2 fakta yang membuktikan kewujudannya. Manusia yang terlalu percaya akan benda yang tak tau kesahihannya memang akan taksub tanpa siasatan atau bukti terlebih dahulu buat manusia kreatif dalam bidang penipuan ni mengambil kesempatan. Dari awal lagi Sang Lekit sikit pun tak percaya tapi mengambil sikap tunggu & lihat jer. Kalau ada mahluk lain di planet dah lama kan orang jumpa. So sekarang terbukti.. Alien2 dari dunia yang menghasilkan lingkaran tu. Untuk apa?? Entah lah..

Rujukan (Sinar Harian) : Lingkaran misteri hasil vandalisme

8 comments:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!