Pengasas Facebook buta warna

23.1.11 Suria Lekatlekit 1 Comments

Membuka rahsia mengapa warna biru dan putih menjadi warna latar Facebook, Zuckerberg sebenarnya lelaki tampan yang buta warna.  banyak warna yang tidak mampu dilihat olehnya termasuk hijau dan merah. Zuckerberg hanya boleh melihat warna biru dengan sempurna.

MARK ZUCKERBERG tidak menjadikan kekurangan sebagai halangan untuknya memiliki rangkaian kawan dari seluruh dunia.
Rupanya begitu... Maka sekarang ni tahu la kita kenapa FB berlatar belakangkan biru & putih yang sangat simple. Tak meriah macam Myspace or lain - lain yang boleh tukar layout, background & sebagainya. Bagi yang suka simple, ringkas & ringan macam Sang Lekit ni.. FB memang menepati citarasa la berbanding Myspace dulu.. kadang - kadang layout dorang buat hang juga la nak loading tu.

Apapun setiap kekurangan tetap di kurniakan kelebihanan. Begitu Agungnya Ciptaan Maha Esa yang perlu kita renungkan. Jangan mengeluh bila kita kekurangan dari sesuatu sudut lebih - lebih lagi fizikal & rupa.. Carilah kelebihan diri yang boleh buat kita juga boleh menyerlah seperti orang lain walau dari bidang yang berbeza.

Rujukan (kosmo) : Pengasas Facebook buta warna

1 comment:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!