RAGUT HINGGA AKHIR HAYAT

13.1.11 Suria Lekatlekit 8 Comments

Memang peragut ni meragut hingga keakhir hayat biarpun rasanya dia tak pernah berniat pun untuk mati sebagai seorang peragut, betul tak?? Mana ada orang yang memohon mati ketika membuat dosa , ye tak?? Tapi kita manusia ni.. Selalu jer lupa Ajal tiba takde siapa dapat meneka.

Ni kisah seorang peragut yang menemui ajal selepas meragut untuk kali kedua hari tu selepas tidak berpuas hati dengan hasil ragutan yang pertama nya. Akibat ragutan kedua.. beliau yang gagal mengawal motorsikal lalu melanggar pembahagi jalan & mati maka tamatlah riwayat kesan degilnya.

Pada peragut.. malu la sikit kat lembu, kambing kerbau.. Dorang pun peragut juga even kadang - kadang teragut hasil tanaman orang tapi boleh di maafkan sebab dorang tak berakal. Korang yang berakal ni pun takkan la nak makan hasil ragut macam kambing, lembu & kerbau jugak. Tak boleh di maafkan sebab walau korang ala2 lembu, kambing & kerbau tapi korang ada akal yang boleh fikir baik & buruk. Tapi nak buat camna korang meng idola kan kambing,lembu & kerbau.. Jangankan cikgu, mak bapak pun tak tau nak buat apa dah lahir anak manusia bersifat lembu, kambing & kerbau macam korang yang suka makan hasil ragut.

Rujukan (kosmo) : Lelaki maut ketika cuba ragut lagi

8 comments:

  1. ni barulah betul...
    peragut never die...huh

    ReplyDelete
  2. Semoga peragut-peragut tersedar daripada kesilapan, dan kembali ke jalan yang benar selagi masih berpeluang.

    (Kesusahan hidup seharusnya mendekatkan kita pada Pencipta dan bukan menjauhkan kita)

    ReplyDelete
  3. binatang yang meragut rumpun sama macam peragut... huhuhu.. bagus la...

    ReplyDelete
  4. pembalasan la tue kn..


    tue la buat jahat lg..nauzubillah...

    ReplyDelete
  5. dalam lagu pun ada cakap..
    "insaflah wahai manusia" hehehehe

    ReplyDelete
  6. setuju lah..bnyk lagi kerja halal yg lain..

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!