TIDUR YANG MEMENATKAN

26.1.11 Suria Lekatlekit 12 Comments

Aktifnya tidur sampai penat.. Agaknya macam mana la gaya tidur yang memenatkan yer?? Tidur yang selalu berpusing2 360 darjah ker?? Atau suka mengingau bangun & jalan2 time tido?? Entahlah..

Tapi tadi lepas maghrib sikit Lekit tertido. Sejak 2 menjak ni senja je mesti mengantuk tapi tahan jugak la mata supaya tak tertido lepas Asar atau masa senja. Tapi tak berjaya hari ni.. Dekat - dekat pukul lapan tadi tertido juga. Tak lama lebih kurang 1 jam dah terbangun.

Bila bangun tu.. Ya Allah tak tahu apa benda yang aku buat masa tidur tadi, rasa penat sangat macam buat keja berat jer masa tidur. Patutnya bangun rasa segar.. Ni tak sampai sekarang still rasa penat & lemau. Dalam penat - penat tu sempat lagi membedal sepotong kuih seri muka & Nasik lemak yang beli petang tadi. Pun tak memberi energy. Rasa lemah sangat - sangat. Ingat nak sambung balik tidur tapi dah tak tertidur pula. Tak tahan dengan rasa penat yang tak tahu punca macam ni.

Takkan kot kesan dari mengandung macam ni pulak kot. Entah la.. takde pengalaman so tak tahu nak cakap apa punca sebenar bangun tidur rasa penat macam ni. Korang tahu ker kenapa??

12 comments:

  1. dah mengandung eh..tahniah!! jagga baby elok2 tau! Biasa kot org ngandung nih cepat penat...heee kena tya pada yg pakarlah

    ReplyDelete
  2. wah mengandung ke. . tahniah. . btw biasa la tu

    ReplyDelete
  3. wah mengandung ke. . tahniah. . btw biasa la tu

    ReplyDelete
  4. ya...begitulah preggy mom..
    mmg ngantuk je manjang abby..
    penat coz terlampau manyak tido..

    ReplyDelete
  5. salam

    dah preggy ke? besh3..

    takce care...

    ReplyDelete
  6. hah??? pregnant ke???aiyarkkk ingat kamu masih belum kawen...huee:)

    ReplyDelete
  7. ngandung atau tak mandi nie?hehehe

    ReplyDelete
  8. Tidur pada waktu asar dan maghrib tidak digalakkan dalam Islam. Mengandung juga mungkin salah satu sebab akan rasa begitu. Sebaik-baiknya tisru sebentar pada waktu Zohor, yak ni selepas solat Zohor.

    ReplyDelete
  9. ya la sayang...pembawa budak la tu...kwn kakD penah jd mcm tu...

    ReplyDelete
  10. wau wi...bakal jadi mama ek...congrats...

    ReplyDelete
  11. mungkin sbb slh tido kot, lekit.. ni dh ok blom?? ^_^

    ReplyDelete
  12. tdo lepas senja?? bangun makan kuih dan nasik lemak? lepas tu masih penat?.... tu tandanya nak menjadi embam... mok mok... heheheheheh.. jaga2 ye nyah!!!

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!