ENTRI KONTROVERSI. APA KATA SANG LEKIT?

4/24/2011 03:52:00 PM suria lekatlekit 11 Comments

Isu pasal entri sang lekit yang di terjah oleh seorang blogger yang terasa beliau di maksudkan dalam entri tu (lekit tak mahu buat sebarang pengesahan disini sebab tu Sang Lekit tak share link sebarang blog sebab tak nak mengaibkan sesapa. Boleh rujuk entri tu DISINI). Bagi sang lekit semua komen berbaur amarah & tak puas hati tu takde sebab sang lekit nak delete. Apa salahnya kita approve, kan?

Dia datang membuka aib sendiri, Bukan sang Lekit yang point nama empunya diri. Dia datang meluahkan rasa, so kita sambut macam biasa. Apa dia nak kata kita approve kan saja biar yang membaca membuat penilaiannya. Selain cikgu shida, Sang Lekit kalau nak komen atau bagi pandangan yang tidak sependapat dengan blogger lain memang sang lekit tidak mengamal bagitau blog or blogger mana. Niat tu taknak la mengaibkan dorang... Sang Lekit just nak bagi pandangan peribadi sang lekit jer. Sang Lekit tak kata sang lekit betul.. & dorang salah tapi sekadar menyuarakan pendapat peribadi. Si blogger yang melenting di entri sang lekit pun menggunakan konsep yang sama juga. Menyuarakan pendapat peribadi dari hasil penulisan orang lain juga cuma berbeza bahasa & penyampaianya sahaja.

Ada blogger yang cakap better tegur di entri beliau.. Sememangnya Sang Lekit ada tegur dia di entri tu tapi comment tu seperti biasa tidak mendapat kelulusan oleh admin nya (tak approve pun). Tu hak dia nak approve ke tidak.. Lekit tak jadi anonymous menegur entri beliau tu sebab tu la si empunya badan dapat link ke blog melekit balik. Semua comment beliau atau comment2 anonymous mahupun kritikan dari blogger lain setakat ni semuanya approve dari sang lekit. Yang membaca nilaikan.. Memang ada comment teguran yang baik & menjatuhkan tapi kenapa nak takut sedangkan kita semua ada otak boleh berfikir. So gunakan otak untuk berfikir bukan buat perkasam. (hehehehe).

Bagi Sang Lekit dalam berblog ni kalau kita takut pada kutukan, kritikan & kejian.. Susah untuk kita terus menulis di blog. Bagi Lekit biarlah cik adik itu & konco2 nya nak mengadakan rusuhan kat comment entri tu pun.. (ada yang comment berbaur carutan tapi sang lekit approve juga. Tu pandangan & cara dia. Kita yang ada otak boleh fikir, kan??) Sang Lekit sebenarnya biasa jer terima serangan balas macam tu. Bukan tak pernah kena kutuk, kena kritik sebelum ni. Biasa la Lumrah berblog.

Isu entri kontroversi semalam tu sikit pun tak mematahkan semangat sang lekit untuk terus berblog, menyuarakan pendapat peribadi atau berkomen dengan pendapat sendiri tentang apa yang sang lekit baca, lihat & dengar. Bukan sang lekit sahaja yang menulis macam ni malah ramai lagi tapi dengan cara & penyampaian mereka sendiri. Kalau dah selesa guna bahasa & cara kasar teruskan ler.. tapi kalau dah brutal sangat jangan la cepat touching bila di tegur yer. Cuba renung balik.. kamu komen penulisan orang lain dengan cara kamu (walau pada pandangan sesetengah pihak agak biadap bahasa kamu), kemudian orang lain pula komen penulisan kamu.. Tapi kamu melenting. Macam mana pula komen yang kamu buat pada penulis artikel yang kamu hentam tu?? Ada dia touching or serang balik?? Sebab dia kental maka dia berani tampil dengan penulisan macam tu. Kalau hati tu tisu.. Jangan la tunjuk kental kritik orang lain sedangkan kamu mengelabah bila di kritik.

Akhir kata.. ada otak pakai.. ada akal guna. Berani buat berano tanggung padahnya. Kalau ada hati yang terguris terlebih dahulu sang lekit minta maaf.

11 comments:

  1. seriously..hg mmg org yang hipokrit.aku percaya karma.good luck!.

    ReplyDelete
  2. jgn buat fitnah kata aku tak approve wei....

    apa dosa aku dgn hg ha?

    ini bukti aku approve komen hg..

    http://sweetlikekisses.blogspot.com/2011/04/ada-baca-tak-tentang-25-senarai.html

    dan ini entry khas untuk hg.

    http://sweetlikekisses.blogspot.com/2011/04/assalamualaikum_24.html


    kurangkan la aktiviti mengumpat orang..sbb byk sgt entry hg dok mengumpat org...

    tq

    ReplyDelete
  3. agak ramai la blogger yang nyata buat silap tapi tak suka di tegur..
    depa nak kita angguk ja dengan apa yang depa kata.
    mana boleh gitu..kan??

    ReplyDelete
  4. hurm..
    tgk dgn mata..pikir pakai otak pahtu luahkan sesuatu guna akal dan fikiran..
    bukannya meluahkan ikut rasa hati buatkan jiwa kita mati...
    dan tiada salah pun kita menerima teguran org lain dgn baik..dan tiada salahnya kita menegur org sekiranya kita rasa ianya utk kebaikan org itu...
    bergantung pada presepsi org itu sendiri..yeye!!

    salam singgah dari mummy weiyda
    eppy blogging ya!!

    Kalo free meh ler singgah my blog..--> mummylovers blog

    ReplyDelete
  5. Relax, sabar... yang penting kita menulis dengan ikhlas. tak salah kita tegur menegur utk kebaikan bersama... Buang yang keruh ambil yang jernih

    ReplyDelete
  6. I think our own blog entry has to right and respect the rights of others too.

    ReplyDelete
  7. Mungkin ada yg tak paham sebab tak baca entri sipolan tu yg sy buat isu. secara ringkasnya entri sipolan tu mengutuk sipolan yang lain tentang satu artikel yg di tulis berkenaan perempuan. artikel yg di kutuk sipolan tu tak di nafikan bahasa & penyampainya agak kasar, tapi si polan yang mengutuk tu pun menggunakan bahasa & cara yang sama. Dia kata sang lekit tulis pasal keburukkan orang lain.. yang dia tulis tu sedang memuji ker?? Dia hanya berani kutuk & kritik org tp mengelebah bila di kutuk & di kritik.

    ReplyDelete
  8. huhu..once again..xmo la perang2 dear..happy2 blogging...

    ReplyDelete
  9. lantak kan la dia tak boleh di tegur...

    ReplyDelete
  10. "Cuba renung balik.. kamu komen penulisan orang lain dengan cara kamu (walau pada pandangan sesetengah pihak agak biadap bahasa kamu), kemudian orang lain pula komen penulisan kamu.. Tapi kamu melenting. Macam mana pula komen yang kamu buat pada penulis artikel yang kamu hentam tu?? Ada dia touching or serang balik?? Sebab dia kental maka dia berani tampil dengan penulisan macam tu. Kalau hati tu tisu.. Jangan la tunjuk kental kritik orang lain sedangkan kamu mengelabah bila di kritik." ----> tang ni hujah yang tepat dan bagus... :)

    "kalau takut dilambung ombak, jangan berumah di tepi pantai" :)

    ReplyDelete
  11. setuju! dah la saffiyah osman.. apa slhnya terima teguran, nk berbalah knp? mmg btl hati tisu lah..

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com