MEMO DARI ALLAH UNTUK MANUSIA. AMARAN KIAMAT DALAM MULUT BAYI

7.4.11 Suria Lekatlekit 17 Comments

Untuk pengetahuan semua cerita ini Sang Lekit copy paste bulat - bulat dari FB heliza Helmi. Moga perkongsian ni memberi manafaat & keinsafan pada diri kita. Sesungguhnya.. Satu lagi bukti kekuasaan Allah

by Nadia Ahmad Tarmizi on Saturday, January 8, 2011 at 12:28pm

Message: Begini ceritanya.... Sahabat saya tu seorang guru di salah sebuah sekolah di Malaysia. Sahabat saya tu mempunyai seorang kawan Cina yang sama mengajar macam dia. Kawan Cinanye kata , dia telah terbaca berita di akhbar Cina baru-baru ini yang mengatakan ada seorang bayi cina baru saja lahir dalam keadaan mulutnye seperti berjahit tapi takdelah kesan jahit. Cuma mulutnye tertutup rapat. Jadi doktor bersepakat untuk membedah bayi Cina tersebut.

Ketika dalam pembedahan, mulutnye berjaya dibedah tapi ada sesuatu yang amat memeranjat yang berada di dalam mulut bayi tersebut..............Nak tahu ape dia???????? Doktor yang membedah bayi tersebut telah menemui sehelai kertas kecil yang didalam kandungannye bertulis dalam tulisan cina..nak tahu tak ape kandungannye??? Didalam kertas tersebut telah menyebut dalam tulisan cina yang berbunyi "Ingatlah wahai manusia, sesungguhnye Hari Kiamat akan menjelma tidak lama lagi"

Maka terperanjat lah doktor cina tersebut sebab bayi tersebut memang sejak dilahirkan memang mulutnye tertutup. Jadi tiada bukti mengatakan ada orang yang meletakkan kertas kecil tersebut. Jadi memanglah terbukti bahawa kuasa

Allah Yang Maha Besar menciptakan bayi tersebut sedemikian rupa untuk memberi maklumat kepada manusia tentang ketibaan hari kiamat.. Sesungguhnye Allah Maha Bekuasa untuk memberikan agar bertaubat. Jadi sesungguhnye Allah sebenarnye masih sayangkan kita kerana telah memberi maklumat tersebut...

Adakah anda percaya ?Dalam keadaan ini , cuba kita renungkan pada zaman Rasullulah s.a.w Allah telah memberikan petunjuk kecil tentang tanda-tanda hari kiamat sejak zaman nabi-nabi dulu lagi.Contonhye lelaki kawin sama lelaki begitulah sebaliknye. Dan didalam Al-Qur'an sendiri telah mengatakan bahawa tanda tanda hari kiamat ialah apabila orang islam sendiri yang membenci islam dan menentangnye. Ini telah terbukti pada zaman sekarang di negara kita. Jadi secara amnye... sebenarnye hari kiamat akan menjelma tidak lama lagi tapi kita tak tahu bila. Cuma rasullullah ada menyebut hari kiamat akan datang pada hari Jumaat tapi tak tahu bila...........Tapi kita hairan kenapa akhbar melayu tiada berita ini.Ini adalah disebabkan pemerintah tak mahu akan menjadi kecoh di negara ini. Jadi sama-samalah kita renungkan bersama sesungguhnye berita itu adalah merupakan satu bonus daripada Allah terhadap manusia agar bersiap sedia.....untuk menanti ketibaan hari kiamat....................

Seperkara lagi ialah berkenaan salah satu tanda kiamat iaitu akan berlaku gempabumi di tiga tempat ....timur tengah, barat dan timur. Waktu itu baru Turki dan Taiwan.Tup..tup..Mexico di landa gempabumi yang dasyhat juga seminggu. Dan Allahyarham Ustaz Taha pernah berkata sekitar lima tahun lepas salah satu tanda kiamat akan berlaku kekecohan di Indonesia dan Turki. Sama sama kita renungkan...buktinya jelas makin nyata dari hari ke hari....sabarlah menanti.....sekian

Ini adalah keratan email yang dihantar oleh seorang rakan kepada saya..oleh itu menjadi tanggungjawab saya untuk edarkan pada semua.. sekian..

Notis dlm Mulut Bayi (pernah disiarkan disebuah akhbar berbahasa Cina)

"Sebarkanlah ajaranku walau satu ayat pun"

(Sabda Rasulullah SAW)
"Nescaya Allah memperbaiki bagimu amalan- amalanmu dan mengampuni bagimu dosa-dosamu. Dan barangsiapa mentaati Allah dan Rasul-Nya, maka sesungguhnya ia telah mendapat kemenangan yang besar." (Surah Al-Ahzab:71)


Untuk bershopping cenderahati cantik & murah & menjana pendapatan di blog sila clik banner di atas
 

17 comments:

  1. hmm tak payah runsing dgn cerita tu. slm al quran hadis pun dah melambak beri peringatan pasal nie kan, cuma yelah mula3 mmg ingat lah sgt, lepas tu lupa alpa balik. termasuk la diri ini. terpulang la pd individu tu.. nak terus berubah or tidak

    ReplyDelete
  2. subhanallah..
    gementar rasanya.. takut yg amat..
    terima kasih bkongsi info ni..

    ReplyDelete
  3. apa yg baik & memberi manafaat tak salah utk kita share.. jgn la menghentam pula yer kalau rasa benda ni tak bawa apa2 makna pada individu itu.

    ReplyDelete
  4. btol2...kdg2 xphm..share salah..tak share pun salah..bkn nya mesej yg disampaikan tu menyesatkan..sekadar renungan kan..macam lah berita kat tv tu budget sahih sgt..tp org ye kan je...ha...kan dah terbebel kat sini..thx 4 da info...:)

    ReplyDelete
  5. semoga amik iktibar dari cerita ni..

    ReplyDelete
  6. subhanallah...rasa takut, gementar,,supaya cerita ni menjadi iktibar,,,

    ReplyDelete
  7. Setiap kali matahari terbenam, itulah tanda Hari Kiamat semakin dekat. Jangan lengah lagi. Pergi kepada al-Qur'an....ini yang sebenarnya...so faham2 yer jgn tunggu macam2 lagi benda2 pelik keluar baru nak insaf...sembahyang umpama kita akan hidup 1000 tahun lagi atau kita akan mati sebentar lagi.

    ReplyDelete
  8. ya allah...
    kita manusia akhir zaman...
    takut bila fikirkan semua tu..

    insyallah.. akn terus mcuba utk perbaiki amalan.. semoga tuhan lapangkan hati saya & kita semua utk ke arah y lbh baik tnpa terikat dgn godaan lain.

    ReplyDelete
  9. ya allah...
    kita manusia akhir zaman...
    takut bila fikirkan semua tu..

    insyallah.. akn terus mcuba utk perbaiki amalan.. semoga tuhan lapangkan hati saya & kita semua utk ke arah y lbh baik tnpa terikat dgn godaan lain.

    ReplyDelete
  10. hari kiamat pasti muncul..tp adakah kita dah bersedia?

    ReplyDelete
  11. kita penghuni alam akhir zaman... harap kita semua sempat bertaubat dan tergolong dlm golongan orang mukmim. amin

    ReplyDelete
  12. huhu.. akak lekit..

    pijah mohon copy paste ea.

    ReplyDelete
  13. |A|uuu . . mohon copy paste . tenkiuuu~

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!