JEJAK KASIH

19.9.11 Suria Lekatlekit 8 Comments

2011.. banyak benda yang berlaku dalam hidup sang lekit selain 2011 sang lekit bergelar seorang ibu pada shahila. 2011 juga macam pertemuan jejak kasih walau bukan sang lekit yang menjejaki kasih2 itu.

Wah kes jejak kekasih lama ker?? Takde maknanya sang lekit nak jejak bekas2 kekasih.. Cukup la dengan adanya seorang kekasih bernama Suami di mata & di hati sang lekit. Tak payah la nak mengulit kenangan lagi dengan bekas2 yang dah basi tu. Apa yang sang lekit nak cerita bukan pasal bekas kekasih yer.. tapi kawan - kawan.

Sang Lekit akui pernah satu ketika sang lekit hilang kepercayaan pada mereka yang bernama kawan baik/sahabat ni. Sang lekit tak nak cerita kenapa.. Biar lah semua tu jadi sejarah yang bersemadi. Kalau boleh lupa.. nak lupakan terus.

Berbalik pada cerita jejak kasih ni.. 2011 ada jugak la kawan2 sang lekit yang lost contact yang menjejaki sang lekit kembali. Macam kawan baik sang lekit, Siti, kawan - kawan masa kolej sang lekit jijah & Isma & paling tak sangka luna @ Ash (kawan yang kenal melalui irc dulu) sudi juga mesej sang lekit kat FB setelah sekian lama masing2 tidak bertegur sapa sebab kecik hati & salah faham. Itu sebahagian dari mereka yang sang lekit rasa nak sebut kat entri walau banyak juga pertemuan dengan kawan2  sekolah kat FB untuk tahun 2011. Kalau nak list, kang berkajang pula entri ni, kan??

Sebenarnya sang lekit tak pernah lupa pada kawan2 terutama mereka yang pernah rapat dengan sang lekit cuma kepercayaan pada seorang sahabat tu dah semakin kurang. Sang Lekit tak berdendam tapi sang lekit tak mahu sejarah berulang. Sejarah tetap la sejarah, hari ni untuk menjadi sejarah juga tapi dari sejarah lalu, biarlah hari ini yang bakal jadi sejarah yang indah untuk di kenang. Apapun terima kasih pada kawan2 yang sudi jejaki sang lekit kembali.

8 comments:

  1. kadang kadang dah maafkan tapi utk jadi mcm dulu lagi mcm susah je kan.

    ReplyDelete
  2. NT ada sorang kwn yg sllu xpuas hti dgn NT dri sekolh smpai la skrng
    xthu knapa

    ReplyDelete
  3. kalau diberi peluang jejak..i nak jumpa kawan2 skolah tadika, sorang pon tak de kenal skrg:(

    ReplyDelete
  4. baguslah cik lekit,mana yang kusut tu diluruskan kembali,mana tahu mereka akan jadi kawan yang sangat membantu waktu kita susah.kan?

    ReplyDelete
  5. kawan ketawa dimana-mana
    kawan menangis entah dimana

    ReplyDelete
  6. buang yg keruh ambil yg jernih..sy dulu pon kekadang berselisih faham dgn kawan2..tp bila lama2 jadi bahan jenaka kita org lak.. hehehehe

    ReplyDelete
  7. kawan2 dan sahabat lain dimata cma..
    alhamdulillah...masih ada sahabt yg setia disisi..:)

    ReplyDelete
  8. seronok kan dapt contact balik kwn2 lama...terimbau kenangan lama...gaduh2..suka2...gelak2...
    it is all about memories...:)

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!