LONDEH KAIN, TUNJUK KEMALUAN SENDIRI PADA ORANG

17.9.11 Suria Lekatlekit 11 Comments

Isu canang kisah peribadi yang pernah sang lekit kopek dulu memang mendapat respond yang banyak. Ada yang bersetuju, tak kurang juga yang rasa entri tu mengumpat. Semua tahu isu tu berkaitan dengan bekas pasangan kekasih & tunang seorang selebriti sukan. Tak perlu sebut nama la kot.

Kesan dari tindakkan bekas tunang (perempuan) yang memburuk - burukkan bekas tunangnya (lelaki) kini bukan si lelaki itu membuka aib si perempuan tapi orang lain yang membuat hujah balas & mendedahkan perangai buruk si perempuan setelah bengang dengan tindakkan si perempuan yang mendedahkan aib si lelaki. Sang Lekit terbaca semua tu kat blog Ahkak puaka. Lepas ni tak tau kan kalau tiba2 wujud ahbang puaka lak mendedahkan aib pihak lawan.. maka habis semua cerita dalam kain bekas pasangan kekasih & tunang ni orang tahu. Umpama londeh kain tunjuk kemaluan sendiri pada orang lain jer.

Sebahagian pendedahan kat blog Ahkak puaka tu. Pinjam jer.. bukan curi yer ahkak puaka

Kan dah pesan awal2.. Perangai mencanang kisah peribadi membawa kesan yang buruk & berpanjangan. Jangan nak salahkan orang dengan mengutuk mereka2 itu sebagai menangguk di air yang keruh, yang keruhkan air tu siapa. Sekarang drama ni semakin panjang, rahsia peribadi dah semakin tak jadi rahsia lagi (kalau cerita kat blog Ahkak puaka tu adalah benar2 belaka ler.. ) masing2 nak berlawan dedahkan buruk masing2.. maka habis semua kain, underwear.. terlondeh & orang tahu apa yang ada di sebalik tu. Sapa rugi?? Sapa Malu?? Korek idung, rasakan nikmatnya sendiri. Bila orang tegur kata orang dengki.. Apapun moga jadi pengajaran. Sudah2 la tu dok berlawan mengata sesama sendiri. Memburukkan lagi keadaan bukan menjernihkan keadaan.

11 comments:

  1. huhu...
    menakutkan!
    takut nak komen cerita2 gini..
    sebab terlalu peribadi..kan??

    jadikan pengajaran...

    ReplyDelete
  2. kore3k idong , rasekan nikmatnye sendiri ?
    hu3 ,
    best ayat ni , nak pinjam ?

    ReplyDelete
  3. tu la org cakap kalau kita buka aib org, aib kita akan org buka jugak ..... keta kakak aku tinted jugak ... :)

    ReplyDelete
  4. biarlah mereka dgn apa yg terjadi..we can only pray for their best and what's good for them :)
    iya kan??
    have a very good day ya!

    ReplyDelete
  5. dunia akhir zaman org dah tak malu membuat aib sendiri kpd tatapan umum!Minta dijauhkan sikap sebegini!

    ReplyDelete
  6. haissshhhh...
    ingtkan dah stop...huhuh...

    ReplyDelete
  7. wahhh..den tertinggal hot topic ker niee!!! errrr~

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!