MURID TRAUMA, CIKGU KENA RAGUT DALAM KELAS

29.9.11 Suria Lekatlekit 21 Comments

Jenayah sekarang tak kira kat mana saja. Semua tempat dah tak terjamin keselamatannya. Macam 1 kes ni sang lekit terbaca kat status seseorang tu. Seorang cikgu kena ragut dalam kelas masa sesi pembelajaran.

copy paste dari FB
Macam mana la pengawal tu boleh biarkan orang tu (peragut) masuk ke kawasan sekolah. Entah apa la peragut tu ayat yer sampai pengawal tu pun boleh lepaskan dia masuk. Takkan tak di rujuk dulu dengan guru2 kat sekolah sebelum membenarkan orang asing masuk ke kawasan sekolah?  Kesannya pada guru & murid2 yang tengok kejadian tu. Sampai trauma. Kan menganggu pelajaran dorang.

Itu la kan.. sekarang ni jenayah ada dimana2 saja. Kalau tak peragut dari luar masuk pun, warga sekolah tu sendiri kadang2 boleh buat jenayah jugak. Betul tak??

21 comments:

  1. beraninya... semakin berbahaya dunia kita sekarang ni

    ReplyDelete
  2. Aishhhhhh!! Dalam kelas pun deme msk.. Tulah masa sekolah dulu x nak duk dlm kelas ponteng.. Ni baru sibuk nak masuk kelas.. kih3!!!

    ReplyDelete
  3. Ya Allah.mcm ni pon ada ke?pelik tollah.tak paham.mcm mana keselamatan sek tu.

    ReplyDelete
  4. sekarang ni mmg harus berhati2 walau di mana2 pun...

    ReplyDelete
  5. ALLAH! risau nya teringatkan anak kt skola...jauhkanlah sgla musibah

    ReplyDelete
  6. skrg neh jenayah mkin menjadi2...hari2 ada je kes jenayah...pengawal sekolah tuh mesti dah tua...tuh pun org mintak pencen lmbt2 lgi...aduii..

    ReplyDelete
  7. sabo jer la.. sampai dlm sekolah dorg dah mula berani nak buat erkkk

    ReplyDelete
  8. ishhh teruk betul ler diaorg ni, kawasan sekolah pun diaorg leh terpk nak meragut ...

    ReplyDelete
  9. Penjahat skang makin melampau dan berani. Kat mana² pon dah tak selamat skang nih...haihhhhh...Smoga kita sentiasa di bawah lindunganNYA.

    ReplyDelete
  10. ha, inilah yang kita tak suka dan paling takut, jenayah..merata dah tak kira tempat..

    ReplyDelete
  11. bahaya la, kadang-kadang pengawal curi tulang time bekerja pun salah satu penyebab jugak tuh.

    ReplyDelete
  12. tu dia...punya gila manusia 'desperet' sekarang....
    pengawal x cek ka?

    ReplyDelete
  13. kesian pada anak murid cikgu itu.. macam manalah peragut tu buat agaknya sampai anak muridnya trauma..

    ReplyDelete
  14. aku rasa, geng2 pakgad gak kot...

    takpun pakgad tak pernah tanya sapa yang masuk...

    ala ape heran.. dulu aku masuk skolah takde org tanya2 punnn

    ReplyDelete
  15. hairan dan pelik. perkara yang tak patut berlaku pun dah berlaku.

    ReplyDelete
  16. tu lah pasal.. jenaya d mana2 saja.. hati2 lah..

    ReplyDelete
  17. hah??
    biar betul???
    gila ka apa??
    adeyh2!

    ReplyDelete
  18. strangers are everywhere..:( bahaya.
    harus mengadakan kempen cegah penjenayah secara besar2an!

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Ada bayaran di kenakan. Harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com