TERUJA SEORANG IBU

7.10.11 Suria Lekatlekit 7 Comments

Bila dah jadi ibu@mumy ni.. Bila dengar cerita orang mengandung, orang beranak & orang upload gambar2 baby automatik jadi teruja. Dulu takde sangat.. Hanya ambil yang best2 jer untuk di tatap. Sekarang ni lain pula. Lepas tu kalau tengok gambar atau baca kes2 buang bayi, bunuh bayi & dera bayi.. automatik sentap. Kadang2 sampai menangis tapi takde la berbaldi air mata. Setitik dua jer.. lepaskan perasaan. Kalau dulu kalau baca atau tengok kes2 macam tu bukan takde perasaan cuma lebih berperasaan bila dah jadi seorang ibu@mumy ni.

Mungkin ni la orang cakap naluri ibu kot. Hanya yang berjaya bergelar ibu jer akan rasa semua ni. Rasa dia lain tau.. Tak sama macam sebelum jadi ibu@mumy ni. Susah nak gambarkan perasaan tu macam mana tapi memang berbeza sangat2. Mungkin sebab bila tengok anak orang automatik teringat anak sendiri. Bila baca bayi di bunuh, di dera, automatik teringat anak sendiri. Sebab tu la jadi cepat sentap atau teruja apabila baca kisah bayi ni kot..

Pengalaman pertama bergelar seorang ibu@mumy ni memang sangat istimewa. Orang kata pertama kali tu yang paling manis, kan? Bukan kata kedua.. tiga.. empat.. lima kali dapat anak tu tak manis dah cuma apa yang di lalui tu bukan jadi perkara pertama dah. Jadi rasa teruja dia pun lain sikit. Macam orang kali pertama kawen juga.. dia punya gementar nak akad nikah tu tak sama macam orang yang kawen dua tiga kali dah. kekekeke. Ye ker yang kawen dua tiga kali dah tak ketaq nak lafaz akad?? Agaknya la kot..

Apapun.. naluri ini sangat murni & mulia. Penuh kasih sayang & pengorbanan. Tak caya cuba jadi seorang ibu@mumy dulu.. Mesti korang juga rasa macam sang lekit rasa. Takde kata2 dapat gambarkan kecuali kamu lalui sendiri.

Inilah anugerah terindah saya.

7 comments:

  1. perasaan itu sungguh menakjubkan rasanya..setiap saat harus di nikmati kerana detik2 mereka kecil sekejap je berlalu nanti

    ReplyDelete
  2. yeahaaaaaaaa!! inilah dia perasaan & naluri yg ibu maksudkan tu mummy.. hanya kita yg bergelar seangkatan dgnnya saja yg tahu & mengerti.. sjk mummy jd mummy yang SAH pada cik lala, tiap kali mummy menulis cerita ttg cik lala or cite yg ada kaitan dgn anak2 ni or baby2 ni.. naluri tu dah mula menonjol.. ia dtg dgn sendiri tanpa dipaksa kan?! ni lah nikmatnya bila dah bertukar title seorang ibu@mummy.. kalau boleh tiap hari mesti nak dicoretkan kenangan anak kita.. sbb rasa bahagia bila baca blk.. walaupun org kata SYOK SENDIRI.. kih3!!!! ai le tu orgnye ;p apapun terus menulis ye mummy x kisah le apa kes sekalipun sbb ai mmg peminat setia u sjak sbelum jd mummy cik lala lg.. tmbh skrg dah ada cik lala lg le ai minat sbb u ada anak dara.. kah3!!!!!!!!

    ReplyDelete
  3. Mcm mna aku nak jadi mummy, aku kan laki bhahaha :D buat lawak je lah..

    Itulah keistimewaan wanita yg bergelar ibu & isteri..comelnya anak sang lekit :)

    ReplyDelete
  4. that is so mesmerizing feeling of a mommy :')

    btw, lovely kisses to ur baby. MMMUUUAAAHHH :*

    ReplyDelete
  5. mmm betul betul. bila dah jadi mak tu lain sungguh... a'ahh baby sangat comel! :)

    ReplyDelete
  6. hanye seorg ibu yg dpt rasainya kan..
    ~anugerah terindah~

    ReplyDelete
  7. naluri nk kawen + jd ibu tu dah ade. tp xde rezeki lg nk kawen. hihik^^

    indahnye perasaan menjadi seorang ibu =)

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!