KEKEJAMAN MANUSIA SEMAKIN PELIK

16.12.11 Suria Lekatlekit 17 Comments

Makin maju, makin moden, makin berteknologi otak manusia pun semakin bodoh, kejam & pelik bila sanggup melakukan sesuatu yang kita rasa macam tak masuk akal kerana kesalahan2 yang rasanya boleh di maafkan lagi atau benda yang takde kena mengena jadi mangsa.

Belek - belek surat khabar metro hari ni sementara lala bagi peluang mummy rilex ( dia tido ler) dalam ruangan berita global terfikir sejenak. Hanya sebab si isteri menyambung pelajaran di kolej untuk mendapatkan segulung Ijazah tanpa kebenaran suaminya dia di potong lima jari tangan kanannya oleh suaminya sendiri. (Berita selanjutnya boleh baca DISINI)

Kerana marahkan seorang manusia seekor anak kucing menjadi mangsa bila Seorang wanita yang membunuh seekor anak kucing dengan memasukkannya ke dalam gelombang ketuhar kerana membalas dendam  selepas bekas sahabatnya itu membuat laporan polis membabitkan teman lelakinya. (Baca berita selanjutnya DISINI)

Dan lagi manusia kejam yang sanggup cuba membunuh anaknya berusia 1 tahun dengan mencampak dari tingkat 10 sebuah apartment akibat tekanan kerja tapi kanak2 malang itu terselamat & hanya mengalami calar sedikit di mukanya. Apa kena mengena kanak2 tu dengan tekanan kerja si bapak kan?? (Baca berita selanjutnya DISINI)

Manusia Oh manusia.. semakin tinggi teknologi semakin pelik & kejam. Dunia semakin maju manusia semakin kurang sifat perikemanusia. Biar pun bukan semua manusia macam mereka2 tu tapi jumlahnya semakin meningkat.

P/S : Kalau sudi Vote la untuk lala sebelum 31 Dec 2011 ni. Nak Vote clik kat sini --> LALA

17 comments:

  1. Manusia akhir zaman ni dh makin pendek akalnya..

    ReplyDelete
  2. Salam kenal..:)


    manusia lebih truk dari binatang..ada akal tapi tak manfaatkannya kan

    ReplyDelete
  3. macam tulah bila nafsu menguasai akal... bertindak zalim dan kejam!

    ReplyDelete
  4. camtulah dh nk akhir zaman nih, manusia dh balik ke zaman jahiliah

    ReplyDelete
  5. ish ish ish...zalim, tak dapat dibayangkan ada manusia yang tergamak buat macam tu

    ReplyDelete
  6. giler la org skang ni.aiyaaa...tp klu kt jpon byk kes bunuh dri sbb tekanan keje.bunuh org xprnh lak dgr melainkan yakuza mengamuk ke apa.

    ReplyDelete
  7. sekarang ni memang ramai orang 'gila' mummy lekit..kesian kan kat dorang?

    ReplyDelete
  8. marahkan nyamuk, kelambu dibakar...

    Bila manusia dah hilang kewarasan + hilang akal, sanggup memusnahkan kehidupan orang lain.... manusia o manusia

    ReplyDelete
  9. Pening kepala kalau tengok
    manusia berlaku kejam,
    walaupun terhdap seekor binatang


    Latest Post:
    1. Rasanya lebih baik kalau kau hilang tanpa aku sedar.
    2. There's always a little.

    ReplyDelete
  10. Manusia sekarang sanggup buat ape jer bg kepuasan diri sendiri.
    Nothing imposible

    ReplyDelete
  11. Kadangkala terasa takut dgn org sekeliling
    bahaya sentiasa ada di mana2
    menyeramkan!

    ReplyDelete
  12. Teruknye manusia zaman sekarang -_-

    ReplyDelete
  13. tuh lar.. suruh dia smbg blajar takmo.. at last bengap sampai nak tetak bini.. -.-'

    ReplyDelete
  14. sedih baca pasal kekejaman manusia ni...
    huhu..ya allah...mnitak di jauhkan..

    ReplyDelete
  15. makin kejam perangai manusia akhir zaman nie

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!