BAYI LIMA BULAN WARIS HARTA PUSAKA

20.1.12 Suria Lekatlekit 19 Comments

Orang kata tuah ayam nampak di kaki, Tuah manusia siapa la yang tahu kan?? Begitulah boleh sang lekit umpamakan tuah seorang bayi yang baru genap 5 bulan tapi dah mewarisi harta pusaka mak bapak dia. Apakah harta itu?? apakah berupa wang tunai jutaan ringgit?? Emas berkoyan koyan?? Atau.. Sebuah kilang biskut?? Dan paling penting, korang tau sapa bayi tu.

Bayi bertuah itu telah di wariskan lola dari mummynya. Lola itu adalah hadiah dari dady masa awal perkenalan dengan mummy. Masa tu mungkin dady tak berapa kenal sangat dengan mummy sedalamnya & dia tak tau mummy jenis tak berapa minat dengan benda alah tu. Tapi mummy jenis hargai apa saja pemberian orang & mummy simpan jer. Jadi untuk ulangbulan kelahiran lala yang ke 5 bulan hari ni.. Mummy dengan ikhlasnya wariskan harta pusaka mummy tu kat lala. Semalam mummy dah siap2 basuh, ampai.. Hari ni dah kering maka dengan rasminya menjadi kepunyaan lala. Dan itulah toys pertama lala.


Nak beli toys banyak2 & awal2 sangat pun bukan pandai main lagi. Jadi beli la mengikut perkembangan dia. Lain orang lain cara tapi sang lekit lebih suka membeli benda yang tak sia2 & untuk keperluan mengikut perkembangan lala. Jadi dengan lola tu lala boleh sesuaikan diri dengan toys.. kalau lala minat dengan toys nanti mummy suruh dady beli lagi yer.


Itulah hadiah buat lala untuk hari jadi yang ke 5 bulan ni. Kalau lala pandai jaga & simpan baik2.. mungkin harta pusaka tu ada pewarisnya lagi lepas lala dah dewasa. kekekekekeke

19 comments:

  1. wah....dah besar dah dia.....

    p/s: ingatkan sapa tadi..ekeke..

    ReplyDelete
  2. yeahh.. Lola dah ada teman.. Bunny... heee

    ReplyDelete
  3. lola same tinggi dengan lala nampaknye... hehe

    ReplyDelete
  4. haha comel la akak nih!dah besar daaa haa si lala..^^

    ReplyDelete
  5. that toy lagi besar dari lala.. hahahaha

    ReplyDelete
  6. hehe...harta pusaka warisan tuhh...

    wow..dah besar cik lala..alhamdulillah..semoga semakin membesar bagai juara..

    ReplyDelete
  7. So cute.. Memang bertuah si kecik ni..

    ReplyDelete
  8. debob nye si lala skang mummy lekit..shomel!

    cube mummy lekit belikan buku untuk lala..ala buku yg huruf2 tu pun oke kot..memula memang die suke gigit2..tapi lama2 mesti oke..bg die suke buku2..nnt mesti jadi baby yg bijak..^_^

    ReplyDelete
  9. lala dan lola! heeheheee...comel!

    ReplyDelete
  10. Lala & Lola dekat dekat jer namanya..:D

    Jom join Giveaway Sulung Miecyber's Blog

    http://www.miecyber.com/2012/01/giveaway-sulung-miecybers-blog.html

    ReplyDelete
  11. masih elok lagi nampaknya bunny tu...lama tu kan..

    ReplyDelete
  12. comeeeeeeeeeeeeeeeeel !
    hehe boleh la dia buat kawan :)

    ReplyDelete
  13. hik..sama aaa...tapi hubby akak dulu bg stitch..ganas..akak ni tak tau la nak buat apa ngan benda tu..skrg anak2 buat tmpt blasah je..ye la..heroes kan...paling yang minat..si soleh..hmmm...tak sabar tunggu dia pulih..rindu sangat..

    ReplyDelete
  14. dah cun dah... dapat bear lagi tu..comel comel

    ReplyDelete
  15. comel bunny tu..bby pun makin cute :)

    ReplyDelete
  16. makin tembam si lala.. kang kalah mummy dia..hehehe

    ReplyDelete
  17. dah sama besar bunny tue ngan lala

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!