TAK KAWEN SALAH, KAWEN PUN SALAH

1.5.12 Suria Lekatlekit 4 Comments

Tak kawen pun orang mengata dah kawen pun tetap orang mengata. Bak kata pepatah mulut tempayan boleh di tutup.. kalau tak tutup pun mulut tempayan memang tak boleh bercakap tapi mulut manusia tutup tak tutup dia tetap berkata kata.. tak melalui suara dalam hati pun tetap bersuara. Itu lah lumrah manusia... Termasuk la sang lekit pun manusia.

Kesian artis kontroversi tu... Yang lepas tu lepas la kan?? Memang la perangai dia sebelum ni di perkatakan orang. Rampas suami orang.. runtuhkan rumahtangga orang.. Tapi bila berbalik soal Jodoh ni kita takde alasan dah nak cakap. Jodoh kan rahsia Allah.. Bila jodoh kita sampai, setakat mana jodoh kita semua tu di luar kemampuan kita kalau Allah dah tentukan. Cuma sebagai manusia kita di tuntut berusaha, berdoa, tawakal & redha.

Bukan la sang lekit peminat artis tu.. Tak juga sang lekit setuju dengan tindakkan dia yang lepas cuma bila dia memilih untuk menghalalkan hubungannya dengan lelaki yang pernah di rampas dari orang lain tu sang lekit rasa.. itulah yang terbaik dari dia terus bersama dengan lelaki itu dalam hubungan yang tidak sah. Tak perlu la kita nak doakan dia supaya di balas balik apa yang dia pernah buat sebabnya Allah tahu apa yang sepatutnya terjadi.. Doakanlah yang terbaik semoga benda yang tak baik pernah dia buat berubah menjadi lebih baik dari yang sebelumnya. Balasan Tuhan tu ada.. dia nak bagi kat dunia & akhirat je kita tak tau. Jadi tak perlu kita kecoh2 nak tengok dia menderita atas kebahagian yang di bina dari kehancuran rumahtangga orang lain.

Kita terima je la mungkin jodoh artis yang sebelum ni dengan lelaki itu memang setakat tu sebab Allah nak temukan dia dengan orang yang lebih super duber baik & dah tertulis jodoh artis kontroversi ni dengan lelaki tu tapi sampai setakat mana kita tak tahu. Dok tengok mereka2 mengutuk hebat perkahwinan artis ni dengan lelaki itu sang lekit sendiri terasa.. "Andai orang mendoakan rumahtangga daku musnah, apa perasaan aku?" Itulah perasaan dia.. Walaupun sang lekit tak minat pun dengan artis kontroversi ni tapi bila melibatkan hubungan suami isteri.. sang lekit tak sampai hati pulak nak doakan kemusnahan untuk dia sebabnya sang lekit juga seorang isteri & berharap rumahtangga sang lekit kekal hingga ke akhir hayat & berharap orang lain juga mendoakan yang terbaik buat kami sekeluarga.


P/S : Manalah tau kan.. lepas kawen sosial life dia berubah jadi lebih baik.

 Buat Fasha.. Selamat Pengantin Baru. Yang Lepas jadi pengajaran Yang Baru jadi pengalaman


4 comments:

  1. kita doakan yg baik2 jer...kita pun bukan sempurna sangat yer tak...

    ReplyDelete
  2. betei betei..kite kene doakan yang terbaik untuk die ^_^

    ReplyDelete
  3. Hehehe..
    tu lah kan......
    selamat pengantin baru buat jejai dan fasha.. :)


    wah...perasan header baru mummy..
    melekat!~

    ReplyDelete
  4. ehhh dah nikah ke? hehe.. moon baru je tau nie...

    sama2 kita doakan untuk fasha yerk

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!