TAKDE BEZA ARTIS INDON DENGAN BURUH INDON.TAKDE PERMIT TETAP SALAH

21.12.12 Suria Lekatlekit 8 Comments

Patut la si Jupe @ Julia Perez tu beriya benar minta maaf pasal mulut lancang kuning dia kutuk drama melayu masa dia datang untuk shooting filem arah Murali tu kat Penang. Rupanya ada tempe sebalik ikan bilis goreng & kacang tanah rupanya. Rupanya dia datang kerja (berlakon) takde permit. Ambik kau!!

Kau retis ke kau siapa ke takde beza dengan warga indonesia lain yang masuk bekerja kat Malaysia. Kena ikut undang2. Untung kau tak payah nak menyorok atas syiling.. terjun dalam lubang najis, sembunyi dalam belukar bila nampak penguatkuasa datang. Sebab apa kau retis yer Jupe. Tapi bila terbukti kau memang datang kerja takde permit. Kata si Jupe ni baru mohon tapi belum lulus. Kalau dah belum lulus makna belum sah untuk kau kerja kat sini. Bila belum sah bermakna haram. Bila dah haram bermakna salah. Bila dah salah harus kena hukum tak kira ko retis ke ko orang gaji ke ko buruh binaan sekalipun.

Ni muka minah Jupe sebelum jadi retis
Kelmarin, Nusantara Seni Karya Sdn Bhd (NSK) menjelaskan kedatangan Julia Perez ke Pulau Pinang hanya untuk berbincang tentang karakternya bukan berlakon tetapi sebaliknya penggambaran dijalankan tanpa pengetahuan pengurusan NSK.
Rujukan sinar Harian

Ni muka semasa shooting kat Malaysia

Harap takde yang bagi muka kat dia atas alasan dia seorang artis. Jangan buat undang2 kita macam bawah tapak kaki dia yang boleh di pijak2 ok. Jaga sikit maruah negara jangan sampai orang kata sebab dia ada brand kita boleh buat pejam mata salah dia padahal rakan senegara dia yang lain yang datang sebagai buruh kasar kita takde bagi muka. Kejar sampai lubang jamban.

Supaya jadi pengajaran pada artis2 luar sana nak masuk Malaysia bekerja harus ikut undang2 negara ni. Biar orang respect sikit dengan undang2 negara kita. Jangan ada nanti yang buat Malaysia ni macam negara wakaf.. sapa2 pun boleh masuk & cari rezeki tanpa perlu ikut undang2 yang di tetapkan. Kalau dok wakaf kat orang luar jer.. lama2 Malaysia pun boleh jadi Malaydonesia atau  banglaysia (bangla & Malaysia), dan tak mustahil juga myamalaysia (myamar & Malaysia), kan?? Atau tak mustahil jadi korealaysia..  Jadi renung renungkan. Selamat menjaga keamanan negara & kestabilan ekonomi rakyat malaysia. Patriotik pula aku! hahahaha

P/S : Untuk baca entri panas pasal minah Jupe ni boleh clik kat sini >> Jangan Kutip Lagi rtis Indon ni Ke Malaysia <<

8 comments:

  1. jgn kasi dia berlakon kat Malaysia dah...

    ReplyDelete
  2. haqhaha..
    tu la..tak de permit rupanya..tau takut.dan2 mintak maaf pulak tu..hahah..gertak sikit dah gelabah..

    ReplyDelete
  3. Setuju..sokong abg Zed Zaidi ! hehe!

    ReplyDelete
  4. haha setuju betul dengan semua kata-kata akak kat atas tu.. suka suki aje nak buat suka suka hati. two thumps up

    ReplyDelete
  5. Mmg x sepatutnya la dia cakap cam tu or dia komen cam tu... Agak panas la.. tp x leh nak salahkan penerbit dan pembuat filem.. sebab mereka semua menerima permintaan semasa.. bergantung pada penonton jgk sebenarnya.. kalau x de permintaan.. x de la depa nak amek retis2 indon ni..

    ReplyDelete
  6. salam abby..
    ha... nah..kene sekali..lepas ni harap2nye jgn nk memngata je ye cik jupe..

    ReplyDelete
  7. malaysia la amik jupe wat belakon kat msia..

    jupe taknak belakon kat msia.. low kualiti ckap die..

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!