KISAH SEJADAH KALAHKAN PISAU

5.7.13 Suria Lekatlekit 4 Comments

 Ni bukan kisah dogeng & teladan.. Tapi kisah teladan juga cuma tak dongeng. Benda ni betul2 berlaku. Di negara Malaysia.. Nak tau macam mana sejadah kalahkan pisau yang tajam.. Jom baca entri ni sampai noktah terakhir..

Sang lekit tertarik dengan kisah kat harian metro ni. Kisah seorang remaja lelaki yang bergelut dengan penyamun yang masuk kerumahnya untuk merompak. Perompak bersenjatakan pisau tu akhirnya lari lintang pukang sebab di kalahkan budak tu hanya dengan gunakan sejadah sebagai senjata & perisai mempertahankan diri.

Artikel penuh sila clik >> HARIAN METRO <<

Setajam tajam pisau pun boleh kalah dengan sejadah. Kekuatan bukan pada senjata tapi hati & kemahiran sesorang itu menggunakannya. Tak kira la dia guna apapun sebagai senjata walau benda tu bukan asalnya sejenis senjata tapi kemahiran & kekreatifan dia mampu menumpaskan senjata tajam. Takde apa yang mustahil jika kita gunakan otak di saluran yang betul. Sepandai2 penyamun pecah masuk rumah orang ugut guna pisau pun akhirnya lintang pukang lari di kalahkan budak lelaki yang bertarung dengan dorang hanya guna sejadah.


**  Teksi Tambang Murah Boleh dapat di sini >> Myteksi <<

** Yang rasa nak jadi pereka fesyen muslimah boleh tengok sini >> Peluang Mereka fesyen Muslimah <<

 ** Dok berfacebook, bertwitter sampai bosan & nak cari sesuatu yang baru. try ni.. Sambil online sambil share iklan sambil dapat duit. Jom sign up sekarang. Free je kat sini >> CARI DUIT KOPI SAMBIL ONLINE

4 comments:

  1. harap perompak tu perasan sejadah mengalahkan mereka.semoga terbuka hati bertaubat ^^

    ReplyDelete
  2. kuasa allah.. kain sejadah yg lembut pun boleh menewaskan pisau yg keras dan tajam...

    hmm... ade ilmu lain ni... tak pe.. bagus2.... kuasa allah..

    ReplyDelete
  3. nasib baik selamat.. ada2 saja la pencuri nie.

    ReplyDelete
  4. Salam Mummy Lala...

    alhamdulillah.. keberanian itu datang dari allah :)

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!