CARA JIN MEMBIAK DAN BOLEHKAH MANUSIA DAN JIN BERKAHWIN?

19.10.13 Suria Lekatlekit 5 Comments

Satu persoalan den dari dulu sampai sekarang.. Dari cerita orang2 ada manusia kawen dengan orang bunian (jin). Ada manusia yang sesat di alam bunian & hidup di sana sampai mati.. Banyak cerita pasal makhluk ghaib bernama jin yang biasanya kita panggil orang bunian. kejadian Jin & kejadian manusia tak sama.. Jadi bolehkah jin & manusia berkahwin seterusnya menghasilkan zuriat hasil perkongsian hidup mereka sedangkan kejadian mereka jauh berbeza?

Jadi sebelum kita tahu adakah jin boleh kawen dengan manusia jom kita ambil tahu macam mana jin di jadikan.

Sumber di SINI

Kita dah tahu kan macam mana proses kejadian jin.. Jom kita tengok pulak macam mana jin membiak.


 Sumber di SINI

Setelah kita berkenalan dengan jin.. cara kejadian & cara dia membiak.. adakah boleh jin & manusia berkahwin, bersama & seterusnya menghasilkan zuriat??


 Sumber kat SINI

Jadi bergaul & berkahwinlah dengan makhluk yang sejenis dengan kamu yer bukan hubungan sejenis jantian tau! jangan salah paham kekekekeke.. Tak payah sesusah nak pergi bertapa dalam belantara gunung ganang bagai semata2 terpedaya dengan cerita2 orang yang kononnya anak2 dara & anak2 teruna bunian ni cantik2 & hensem2 belaka. Sebab makhluk bernama jin ni boleh menyerupai apa saja selagi di izinkan Allah.

Sekadar perkongsian ilmu di hari minggu. Yang baik kita ambil sebagai pengajaran.. Yang buruk kita jadikan sempadan.

 ** Dok berfacebook, bertwitter sampai bosan & nak cari sesuatu yang baru. try ni.. Sambil online sambil share iklan sambil dapat duit. Jom sign up sekarang. Free je kat sini >> CARI DUIT KOPI SAMBIL ONLINE

5 comments:

  1. Hmmm manusia ada.kawin ngan manusia.thanks for sharing kak.

    ReplyDelete
  2. Lahirnya bunian kerana di zaman dahulu terjadinya perkahwinan antara manusia dengan jin
    Jadi baka kacukkan manusia dan jin inilah yang di panggil orang bunian...
    Proses kelahiran pulak seperti manusia..bukan bertelur...yang bertelur adalah bangsa iblis
    Dari mana bangsa iblis ini??? Dari jin..jin yang menjadi jahat atau kafir yang berkerja sama dengan bangsa iblis...
    Dari imam malik mengatakan perkahwinan manusia dengan jin adalah makruh dan ada ulamak yang bersependapat dengan imam malik..dan ada jugak sesetengah ulamak mengatakan haram...dan perkahwinan itu tidak sah...
    Jika di pandang pada zaman2 dahulu ramai manusia berkawan dan berkahwin dengan bangsa jin islam...zaman dahulu hutan belantara tak ada jalan raya higway atau lampu2 jalan..waktu itu hanya mengunakan pelita
    Sesetengah manusia di zaman dahulu berkahwan atas alasan keselamatan..seperti menjaga harta benda dan keluarga..yang kini kebanyakkan masyarakat menyebut saka!
    Jin yang jahat akan mengenakan perbagai syarat untuk berkawan
    Sedangkan syarat2 itu sebenarnya hanyalah tipu daya jin untuk menyesatkan manusia
    Jin islam yang baik tidak akan mengenakan apa2 syarat...
    Jadi kat sini...bila jin mengenakan syarat2 tertentu pada manusia dan kadang kala syarat2 itu melampaui batas dan ajaran islam..oleh sebab itu ulamak mengatakan haram manusia berkawan dengan jin
    Kerana permintaan jin kebanyakkan mengarut.
    Bila terjadi seperti ini sudah tentulah ianya haram bagi umat islam...
    Jika jin yang berkawan dengan manusia itu islam..dan hanya memberi syarat manusia itu haruslah menjaga solat 5 waktu jika hendak berkawan dengan manusia..dan syarat2 itu adalah belandaskan ajaran islam adakah ulamak akan mengatakan haram jugak??
    Disini perbezaan diantara yang jahat dan baik dan manusia boleh berfikir sendiri.
    Jin islam jin kafir seperti m manusia ada yang islam dan ada yang baik...jika manusia itu sendiri tunduk dan mengalah pada bangsa jin sudah tentulah jin itu suka dan gembira kerana dapat mempermainkan manusia...darjat manusia di sisi Allah s.w.t tinggi
    Sebab itu manusia dijadikan khalifah di muka bumi ini..
    Malaikat pun tunduk hormat pada adam..kecuali iblis yang iri hati dan sombong dan iblis di laknat oleh Allah s.w.t kerana ingkar perintah Allah s.w.t

    Moralnya....berkawan biarlah beribu..di dunia ini pun kita boleh tahu berkawan dengan orang baik maka akan baik lah kita..berkawan dengan orang jahat maka jahat lah kita.

    Bergitu jugak dengan makhluk ghaib...

    ReplyDelete
  3. Lahirnya bunian kerana di zaman dahulu terjadinya perkahwinan antara manusia dengan jin
    Jadi baka kacukkan manusia dan jin inilah yang di panggil orang bunian...
    Proses kelahiran pulak seperti manusia..bukan bertelur...yang bertelur adalah bangsa iblis
    Dari mana bangsa iblis ini??? Dari jin..jin yang menjadi jahat atau kafir yang berkerja sama dengan bangsa iblis...
    Dari imam malik mengatakan perkahwinan manusia dengan jin adalah makruh dan ada ulamak yang bersependapat dengan imam malik..dan ada jugak sesetengah ulamak mengatakan haram...dan perkahwinan itu tidak sah...
    Jika di pandang pada zaman2 dahulu ramai manusia berkawan dan berkahwin dengan bangsa jin islam...zaman dahulu hutan belantara tak ada jalan raya higway atau lampu2 jalan..waktu itu hanya mengunakan pelita
    Sesetengah manusia di zaman dahulu berkahwan atas alasan keselamatan..seperti menjaga harta benda dan keluarga..yang kini kebanyakkan masyarakat menyebut saka!
    Jin yang jahat akan mengenakan perbagai syarat untuk berkawan
    Sedangkan syarat2 itu sebenarnya hanyalah tipu daya jin untuk menyesatkan manusia
    Jin islam yang baik tidak akan mengenakan apa2 syarat...
    Jadi kat sini...bila jin mengenakan syarat2 tertentu pada manusia dan kadang kala syarat2 itu melampaui batas dan ajaran islam..oleh sebab itu ulamak mengatakan haram manusia berkawan dengan jin
    Kerana permintaan jin kebanyakkan mengarut.
    Bila terjadi seperti ini sudah tentulah ianya haram bagi umat islam...
    Jika jin yang berkawan dengan manusia itu islam..dan hanya memberi syarat manusia itu haruslah menjaga solat 5 waktu jika hendak berkawan dengan manusia..dan syarat2 itu adalah belandaskan ajaran islam adakah ulamak akan mengatakan haram jugak??
    Disini perbezaan diantara yang jahat dan baik dan manusia boleh berfikir sendiri.
    Jin islam jin kafir seperti m manusia ada yang islam dan ada yang baik...jika manusia itu sendiri tunduk dan mengalah pada bangsa jin sudah tentulah jin itu suka dan gembira kerana dapat mempermainkan manusia...darjat manusia di sisi Allah s.w.t tinggi
    Sebab itu manusia dijadikan khalifah di muka bumi ini..
    Malaikat pun tunduk hormat pada adam..kecuali iblis yang iri hati dan sombong dan iblis di laknat oleh Allah s.w.t kerana ingkar perintah Allah s.w.t

    Moralnya....berkawan biarlah beribu..di dunia ini pun kita boleh tahu berkawan dengan orang baik maka akan baik lah kita..berkawan dengan orang jahat maka jahat lah kita.

    Bergitu jugak dengan makhluk ghaib...

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!