PERANGAI PELIK PEGAWAI BANK YANG DI TEMBAK SEBELUM MENINGGAL

25.10.13 Suria Lekatlekit 6 Comments

Bila membaca kisah2 pasal Pegawai Bank yang di tembak mati dalam satu insiden rompakkan bank yang di lakukan pengawal keselamatan di situ sendiri.. Hati tersentuh. Rasa - rasanya ramai yang turut bersedih walau kita tak pernah kenal dengan arwah sekalipun. Semua orang rasa ini satu pembunuhan kejam.. sebab dari video yang tersebar kita boleh tengok arwah tidak langsung melawan atau bertindak yang boleh membahayakan suspek.. Tanpa sebab di tembak tanpa perikemanusiaan.


Kalau kita yang tak pernah kenal arwah boleh tersentuh dengan kejadian ni.. apatah lagi ahli keluarga arwah. Mereka lebih merasai semua tu. Jadi untuk tak menambah luka di hati mereka.. hentikanlah penyebaran gambar ngeri arwah yang di tembak & video kejadian tu. Hormatilah mereka sebagai seorang manusia. Jangan hilang perikemanusiaan tu semata2 mengejar raking, rating & traffic di laman sosial. Dan ia salah di sisi undang2 jugak.


Bila baca kat sinar harian tadi, panggilan terakhir arwah kepada suaminya Ya Allah, rasa macam kita pula sedang di uji dengan kehilangan macam tu. Sejam sebelum arwah di tembak, dia ada hubungi suaminya untuk tanya samada masih sayang pada dia atau tak??

Untuk artikel penuh baca kat Sinar Harian

Selain tu ada perangai pelik arwah yang di sedari ahli keluarganya sebelum dia meninggal. Menurut cerita ibu arwah.. dia basuh kereta  tengah hujan.

 artikel penuh sila baca di Sinar harian

Selalunya perangai2 pelik orang yang meninggal dunia ni kita akan sedar setelah pemergiannya. Jarang kita nak rasa perangai pelik seseorang tu adalah petanda dia akan pergi buat selamanya.. Apapun semoga Allah kuatkan semagat & kesabaran kepada seluruh ahli keluarga arwah untuk terima dugaan hebat ni & semoga arwah di tempatkan di kalangan orang2 yang beriman.

Jom kita sebarkan wajah penjenayah berbahaya ni untuk memudahkan pihak polis membuat tangkapan seterusnya menjatuhkan hukuman setimpalnya pada penjenayah kejam ni.

 
Gambar suspek, Ardi Hamza, pengawal keselamtan yang dikehendaki polis berkaitan kes rompak dan bunuh di sebuah bank di USJ, Rabu lalu. FOTO Osman Adnan -sumber HM-

6 comments:

  1. Innalillah... takziah buat keluarga. Sedih liza tgk gambar disebar sesuka hati. Skang ni jadi trend semua nak buh kt whattsap segala video kejadian. Hormatilah mangsa...

    ReplyDelete
  2. subhanallah..rasa sangat sedih bila membacanya sementelah bila melihat jenazah arwah ditempat kejadian,semoga Allah mencucri rahmat keaatas rohnya

    ReplyDelete
  3. tu lah, tolonglah berhenti sebarkan benda yang boleh
    mengganggu emosi keluarga arwah yang tengah bersedih sekarang ni

    sedih baca cerita dia, setiap manusia dalam dunia ni
    diberi tanda-tanda 100 hari
    sebelum kematian

    semoga allahyarham ditempatkan dikalangan orang yang beriman

    ReplyDelete
  4. sedih betul tengok cara kematian arwah...semoga roh arwah ditempatkan dikalangan org2 yang beriman

    malaysia dah makin x selamat

    ReplyDelete
  5. takziah buat keluarga. tergamak kan manusia ni sebab duit tembak orang lain.. tak pikir lepastu dia pon akan ke tali gantung.. apa nasib anak2 n isteri dia pulak... patutnya cari rezeki yang halal bukan mecuri dan ambil kesempatan kerja kat bank sbg pengawal keselamatan.. haish..

    ReplyDelete
  6. salam mummy lala..

    takziah buat keluarga almarhumah.
    semoga penejnayah tu dpt diberkas.

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!