ADA APA DENGAN SIRAP BATUK HURIX'S

2.12.14 Suria Lekatlekit 6 Comments

Hari ni aku nak cerita sikit pasal sirap batuk kanak kanak cap hurix's ni. Penting untuk para mak bapak tahu pasal ubat batuk ni... Wah! bunyi serius bebeno ni? ada apa2 tak kena dengan ubat batuk hurix's tu ke?

Sumber gambar google

Alkisahnya minggu lepas dekat seminggu anak den batuk & selsema.. Kira dalam sejarah 3 tahun ni.. paling lama la dia mengidap batuk & selsema. Kalau tak sebelum ni jarang nak kena demam, batuk @ selsema.. kalau kena pun kejab ja.. selsema kadang sehari dua jer.. Batuk memang tak pernah nak lebih dari 3 hati tapi kali ni memang lama. Hingus meleleh sampai dekat seminggu.. batuk pun sama.

Selama ni ubat klinik tak kira swasta @ kerajaan.. Jarang nak abis. Selalunya dah lama sangat aku buang jer.. habisnya tidak. Kadang2 sekali jer minum ubat tu lepas simpan je dalam peti ais. Tapi kali ni dekat nak abis sebotol ubat batuk.. Kira dalam sejarah 3 tahun ni.. kali ni la dia paling banyak kena makan ubat. Ubat selsema.. kahak & batuk. Pun tak menampakkan ciri2 nak baik.

Dah lebih 5 hari.. maka hari sabtu tu aku beli la sirap batuk hurix's ni. Sebab fungsi dia untuk kahak, selsema & demam jugak aku rasa senang sikit bagi satu ubat jer. Malam tu balik rumah aku terus bagi. Alhamdulillah.. esok pagi hingus terus kering.. batuk pun tak dengar sangat dah.. sekali dua camtu ja. So, aku pun tak terus bagi lagi la. Sekali tu je aku bagi dah tunjuk kesan positif, Alhamdulillah

Memang kesembuhan tu dari Allah tapi kita kena usaha jugak cari ubat.. Jadi kalau ada anak2 kecik yang batuk berlarutan @ selsema berpanjangan try la bagi sirap batuk hurix's tu.  Manalah tau serasi. Harga dia dalam RM9++ jer. Aku sekadar berkongsi apa yang aku rasa baik dengan semua.

6 comments:

  1. Anak akak tak boleh minum ubat batuk beli2 kedai gini..macam ada alahan..habis badan jadi bengkak2 merah2..mikhail dan maisara sama dua2..dah lama la tak bagi ubat batuk...mujur la dah lama tak demam tak batuk..kalau nak ubat mungkin kena pi klinik jugak.ambik ubat kat sana baru berani nak bagi makan.

    ReplyDelete
  2. tak pernah pulak cuba ubat batuk ni, selalu buat rawatan semulajadi je, huhu...

    ReplyDelete
  3. Ubat bàtuk hurix ni boleh makin masa ngandung...mmg selal beli jenama hurix ni

    ReplyDelete
  4. eh suria..anak saya minum ubat batuk jenis ni juga..alhamdulillah serasi..bagi 2x alhamdulillah baik..
    http://jnjikita.blogspot.com/2014/11/kerana-kucing.html

    ReplyDelete
  5. Rasa macam dejavu pulak bila baca pasal ubat batuk ni. Aha, baru teringat! Ada baca dalam blog Mar juga.

    Tak pernah cuba lagi. Lain kali kalau perlu, boleh juga cuba yang ini!

    ReplyDelete
  6. Thanks for choosing Hurix's. Hurix's Care for Your Health.

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!