KISAH SERAM JELMAAN ROH KAKAK BALIK RUMAH

13.5.15 Suria Lekatlekit 5 Comments

Katanya ni kisah benar yang berlaku pada seorang adik. sejauh mana kebenarannya aku memang la tak sure tapi apa yang di sebarkan siap nama penuh arwah si kakak tu aku ceritakan balik la kat blog aku.

Sumber Google

Alkisah seorang adik ni tengah tengok tv di malam hari. Tiba2 di kejutkan dengan bunyi orang ketuk pintu. Bila dia buka pintu, terkejut dia tengok kakak dia dengan keadaan berlumuran darah berdiri depan pintu. Dalam keadaan panik & terkejut si adik ni tanya la si kakak kenapa dia jadi macam tu tapi si kakak tak menjawab hanya menangis & terus lari masuk ke bilik air. Si adik yang panik ni terus pergi bagitau mak ayah dia yang ada dalam bilik.

Si kakak terus mengurungkan diri dalam bilik air biarpun mak dengan ayah dia panggil berkali kali tetap dia terus berdiam diri dalam bilik air. Dalam celah keadaan panik macam tu tiba2 pintu rumah mereka di ketuk lagi. Bila di buka yang datang memperkenalkan diri sebagai kawan kepada si kakak. Membawa khabar si kakak kemalangan & terkorban di tempat kejadian. Mula2 si Ayah marah jugak sebab dia beranggapan anak dia yang kata terkorban dalam kemalangan tu ada dalam bilik air tapi bagi memastikan kesahihan khabar yang di bawa si kawan kakak tu, mereka sekeluarga cuba sekali lagi mengetuk & panggil si kakak yang kononnya berada dalam bilik air tapi tetap tiada jawapan. Sebab pintu bilik air di kunci dari dalam terpaksa si Ayah memecahkan pintu supaya boleh melihat keadaan si kakak. Tapi bila pintu berjaya di buka, tiada sesiapa di dalam. Si ayah berkali kali bertanya pada si adik sampai terpaksa si adik bersumpah kakak dia ada balik & terus menguncikan diri dalam bilik air tadi. Kalau bukan si kakak yang masuk bilik air, masakan pintu bilik air terkunci dari dalam. Mak & Ayah  bingung.

Bila si kakak tiada dalam bilik air mereka sekeluarga bergegas ke tempat kemalangan memastikan kebenaran khabar yang di bawa kawan si kakak tadi. Ternyata sememangnya kakak terlibat dalam kemalangan & meninggal dunia di tempat kejadian tapi semasa mereka sampai kakak telah pun di bawa ke hospital untuk bedah siasat.

Akibat dari kejadian tu adiknya jadi trauma & bingung memikirkan siapa yang dia nampak dalam rupa kakak pulang kerumah malam tu. Setiap kali bunyi ketukkan pintu si adik sentiasa merasakan seperti kakaknya pulang. Dia terpaksa di bawa berubat untuk pulihkan  diri dari trauma. Sekarang ni tak tahu la samad si adik dah pulih atau belum. Namun si adik sempat berpesan untuk kita semua untuk sama2 sedekahkan al fatihah kepada arwah kakaknya Noor Lynne Qistyna Binte Ahmi. Semoga Allah mengampuni dosa arwah & semoga arwah di tempatkan bersama orang2 yang beriman. Kisah ni rasanya dah dekat  7 - 8 tahun dah kot berlaku.

Moral of the story.. Mungkin apa yang si adik nampak adalah jelmaan jin yang mungkin mahu menyesatkan manusia kerana manusia yang meninggal takkan mungkin kembali ke dunia dalam apa juga bentuk atau jelmaan.

sumber : portal kisah best

5 comments:

  1. Hmmm.. Menakutkan betul la sis..

    ReplyDelete
  2. Wah, ini barulah seram-seram sejuk sikit! Bayangkan ajelah situasi tu. Dah nampak memang kakak dia yang balik rumah nangis-nangis masuk bilik air tetiba orang kata kakak dia dah takda. Ada sedikit keseraman di situ....

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!