KENALI SIAPA SELVA KUMAR YANG SEDANG MENGHANTUI RAKYAT MALAYSIA

2/09/2017 12:29:00 PM suria lekatlekit 1 Comments

KENALI SIAPA SELVA KUMAR YANG SEDANG MENGHANTUI RAKYAT MALAYSIA. Dua tiga hari ni kecoh dengan kisah sekembalinya seorang bekas banduan & perogol bersiri yang kejam & menakutkan ramai wanita. Selva kumar di tahan atas kesalahan melakukan banyak jenayah rogol & serangan seksual kepada lebih 1000 orang wanita termasuk kanak kanak. Dia di jatuhkan hukuman 24 tahun penjara di kanada

Wajah Selva Kumar Ketika di tahan melakukan jenayah seksual

S.Selva Kumar mungkin ada yang masih tak kenal.. Aku pun baru kenal dia. Sebab masa dia di tangkap & di jatuhi hukuman time tu aku kecik sangat. Bukan ambil tahu pun isu2 semasa ni. Bila dah tempoh hukuman dia habis & di hantar balik ke Malaysia baru la aku tau siapa Selva Kumar ni. Agak menakutkan la bila baca sejarah jenayah dia buat. Gila beb! Sasaran dia bukan je wanita malah kanak kanak jugak. Kat Malaysia ni pun dah ramai Pedophilia.. Balik pulak sorang lagi.. Mana tak cuak orang Malaysia, kan? Nak2 lagi katanya dia akan tinggal di selangor.. Apa ingat selangor takde orang perempuan ke nak cakap tak perlu risau bagai. Ingat selangor ni secure sangat & bebas jenayah ke?

Memang la.. Manusia boleh berubah & tak mustahil penjenayah kejam macam Selva kumar juga boleh berubah.. cuma dari fakta yang aku baca tentang dia.. Masa dia dalam tahanan.. Dia tidak menunjukkan sikap insaf & ingin berubah.. Bermakna dia berisiko mengulangi perbuatan tu bila dia ada peluang. Hope hukuman penjara buat dia serik la.. Tu cuma harapan ok bukan jaminan.

Bagi yang tak pernah tahu tentang S. Selva Kumar ni.. meh aku share sedikit info berkenaan dia

1. Dari sumber aku baca.. Dia merupakan penganut agama Yahudi berasal dari perak & di jangka akan menetap di pulau pinang kerana dia mempunyai ahli keluarga di sana.

2. Menurut sumber yang aku baca dia berasal dari keluarga yang berpendidikan tinggi & mendiang bapa dia salah seorang pegawai kanan kerajaan. Sebab tu la muda2 lagi dah boleh merantau & belajar di luar negara. Masa dia di tangkap pun baru umur 31 tahun tahun.

3. Mempunyai 4 orang adik beradik & dia anak ketiga. Dia ada 2 orang abang & seorang adik perempuan.

4. Dia ke kanada pada tahun 1980 sebagai pelajar.

5. Dia di hadapkan ke mahkamah & di dapati bersalah pada tahun 1992 terhadap 19 pertuduhan serangan seksual, 28 kes memberi dadah kepada mangsanya, 10 kes pelbagai jenis serangan & 12 pertuduhan lain termasuk peras ugut.

6. Polis Toronto mendakwa dia melakukan serangan seksual kepada kira kira 1000 wanita di seluruh kanada pada akhir tahun 1980an sebelum di jatuhi hukuman penjara 24 tahun

7. Pihak penjara mendakwa dia tidak pernah menyesal dengan hukuman yang di terima & berkemungkinan akan mengulangi perbuatan yang sama iatu jenayah rogol & cabul tapi menurut keluarga dia.. selva telah bertaubat & berjanji tidak akan mengulangi perbuatan terkutuknya itu. Hope.. macam tu la kan..

8. Bekas salah seorang mangsa rogolnya yang di rogol pada tahun 1991 semasa berusia 26 tahun tidak memaafkan dia.

9. Dia pernah merogol gadis berusia 13 tahun.

10. Cara dia mendapatkan mangsa adalah dengan menyamar sebagai ejen mencari model, pengeluar filem & pencarian penari profesional untuk mengumpan mangsa dekat dengan dia. Maka jadikan pengajaran.. Jangan terpedaya dengan agent2 yang offer korang jadi model, pelakon bagai. Siasat dulu agensi mereka samada wujud atau tidak. Jangan tak pepasal korang jadi mangsa rogol atau mangsa perdagangan manusia.

Ramai yang berpendapat selva sepatutnya di penjara seumur hidup kerana dia sangat merbahaya jika di lepas bebas. Walaupun bukan jaminan tapi masih berharap dia menggunakan peluang kebebasan ni untuk berubah menjadi manusia yang lebih baik. Semua manusia di berikan peluang. Cuma kadang2 manusia tak reti menghargai peluang yang di berikan.

Selva kumar yang terkini

Moral of the story.. Even selva kumar tak balik Malaysia pun sebenarnya kita tiada jaminan selamat dari mana2 perogol pun. Tanpa selva kumar kat Malaysia pun dah banyak perogol kejam yang masih bebas kat luar sana. Apa yang boleh kita buat sentiasa berwaspada.. ambil langkah keselamatan awal & mohonlah perlindungan dari Allah.

1 comment:

  1. Sama2x la kita berdoa semoga dijauhkan daripada perkara yang tidak diingini. Blogwalking dan sambil tu iklan menarik di sini. :)

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com