SUGU PAVITHRA AMBIL KEPUTUSAN BERSARA DARI YOUTUBE

7/27/2020 09:10:00 AM suria lekatlekit 2 Comments

SUGU PAVITHRA AMBIL KEPUTUSAN BERSARA DARI YOUTUBE. Amboi! lama kan blog lekatlekit ni tak mengupas kupis & kopek dengan rakusnya isu isu semasa ni. Tapi bukan bermakna tak ikuti perkembangan yang berlaku. Of course la pengamal media sosial tegar tahu apa yang berlaku.. apa yang sedang viral cuma sekarang ni den ambil pendekatan untuk jadi cctv je bagi sesetengah isu. Tengok pada isu juga la kalau den rasa sesuai untuk den jadi pengulas tak bertauliah den buat la.


Rasanya Isu youtuber masakan terkenal yang menggunakan nama komersial Sugu Pavithra ramai yang dah tahu. So malas la nak tulis apa yang bersifat mengaibkan tu. Biasa la dugaan bila di puncak kejayaan ni. macam macam yang datang. Lumrah berumahtangga ada pasang surutnya. Begitu juga berlaku kepada pasangan youtuber masakan ni. Bab masalah depa tu biarlah depa uruskan. Kita nak bagi pandangan lebih lebih pun kita hanya tahu apa yang di laporkan media. Selebihnya mereka lebih tahu. so biar mereka selesaikan dengan cara mereka.

Cuma agak terkejut pagi ni bila membaca katanya Pasangan Youtuber ni mengambil keputusan untuk bersara dari membuat video video masakan di youtube. malah sejak semalam kecoh bila semua video masakan di channel mereka sudah di padamkan.

Dari laporan akhbar den baca katanya mereka tak mahu lagi menjadi tumpuan masyarakat. Mereka nak hidup seperti orang biasa. Hangpa tak payah la nak buat spekulasi apa apa yer.. Tu keputusan depa. Bukan semua orang selesa di beri perhatian apatah lagi bila berlaku sesuatu perkara yang membuatkan masyarakat memberi tumpuan kepada kehidupan peribadi mereka. Mungkin pada awalnya dia buat video masakan sebab suka suka.. Bila jadi viral secara tak sengaja membantu dia menambah pendapatan sekaligus keluar dari garis kemiskinan. Tapi tak sangka apa nak jadi perkara yang sedang jadi ni..


Tapi den respect juga.. Mereka ketepikan income yang mereka terima dari channel youtube & lebih mengutamakan rumahtangga. Bukan semua orang kejar kekayaan ok! Maybe ada individu yang sanggup buat video untuk di kecam semata mata untuk naikan views di youtube channel depa untuk mendapat duit iklan yang banyak tapi pasangan Sugu Pavithra memilih meninggalkan semua itu demi keharmonian rumahtangga mereka. Hope keputusan mereka tu adalah dengan kerelaan kedua belah pihak.

Mungkin bagi kita.. Alah, sayangnya. Channel youtube tu dah terkenal mampu menjana pendapat hingga 5 angka bla.. bla.. Macam den juga. Tapi tu la mungkin mereka ada alasan mereka sendiri yang perlu kita hormati. Mungkin mereka rasa itu yang terbaik buat mereka.

Apapun saya mendoakan semoga pasangan Sugu Pavithra mendapat kehidupan yang lebih baik, rezeki yang melimpah ruah & kebahagian yang berpanjangan. Moga apa yang berlaku kita ambil pengajaran. Sebab ia boleh berlaku kepada sesiapa saja.

2 comments:

  1. semoga semua baik2 saja untuk mereka berdua..

    ReplyDelete
  2. Sayang sangat. Doakan yang terbaik utk mereka sekeluarga.

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com