SAMAN SEBELUM DI REJAM

1/04/2011 11:00:00 AM suria lekatlekit 6 Comments

Tak kira la dia seorang pesalah ke hapa ker.. Kalau korang salah dengan dia, so dia juga berhak menuntut keadilan, kan?? Sapa pulak nak kena rejam & sapa lak nak kena saman. Meh sini Cik Lekit nak kupas kupis..

Alkisahnya seorang wanita yang kini dalam tahanan dan di jatuhkan hukuman rejam sampai mati setelah didapati berzina sempat mengeluarkan kenyataan bahawa dia akan menyaman 2 wartawan Jerman dan bekas peguamnya, serta pembunuh suaminya kerana  Dua wartawan Jerman dari akhbar Bild am Sonntag ditahan 10 Oktober lalu di Tabriz kerana mewawancara ananya dan memalukan dirinya.

Kan?? Even dia sedang dalam tahanan pun tapi undang - undang takde kata banduan tak layak menyaman kalau bukti2 cukup untuk mensabitkan dorang pada kesalahan yang di dakwa. Berzina memang salah dia, korang dok malukan dia salah korang. Tak kira sapapun yang benar tetap benar yang salah takkan jadi benar even cuba di benarkan juga.

Apapun wanita ni bukan orang kedah (sudah pasti) tak juga penduduk tetap malaysia & bukan juga berasal dari mana2 negeri kat Malaysia ni. Beliau warganegara Iran. Harap maklum..

Rujukan (Harian Metro online) : Sakineh saman 2 wartawan

6 comments:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com