ADAKAH TIADA SEBARANG TINDAKKAN SUSULAN KEATASNYA SELEPAS MENGAKU BUKAN ISLAM??

4/06/2010 09:45:00 PM suria lekatlekit 0 Comments

RAFIQIN DARWISY DAKWA BUKAN ISLAM..!

Budak 14 tahun, Rafiqin Darwisy, kini menimbulkan kontroversi dan persoalan baru apabila mendakwa dia sebenarnya bukan beragama Islam.

"Aq (Rafiqin Darwisy) orang Sabah dan agama Khadazan, jadi sudah jelas Aq bukan Islam," demikian ujar budak tersebut dipetik sebagai berkata daripada Facebooknya.


Wajah Rafiqin seperti yang
tertera dalam Myspacenya...


Pengakuannya itu timbul lantaran tekanan hebat daripada orang ramai yang berang kerana keceluparannya menghina arwah Din Beramboi di dalam Facebook pelawak tersebut. Meskipun Rafiqin Darwisy telah meminta maaf dan menyedekahkan Al-Fathehah, namun tanda-tanya tetap timbul tentang keikhlasannya berbuat begitu.

Tambah-tambah sebelum ini dia mendakwa sebagai malaikat yang diutus tuhan untuk menghentam arwah Din Beramboi dan kini mendakwa bukan Islam pula. Dan jika bukan Islam... bagaimana dia boleh menyedekahkan Al-Fathehah untuk arwah?

"Dia ni budak Kuantan, Pahang dan bersekolah di Indera Mahkota. Maklumat ni saya dapat daripada Facebook dan Myspace dia sendiri. Tak tahulah jika tuan punya Facebook dan Myspace itu menyamar sahaja. Tapi yang pasti, dia sudah tukar gambar dan set 'private' bagi kedua-dua laman tu," dakwa peminat Din Beramboi yang enggan dikenali yang menjadi pelawat terawal Facebook dan Myspace Rafiqin Darwisy.

Link ke Facebook Rafiqin Darwisy adalah: http://www.facebook.com/profile.php?v=wall&ref=mf&id=100000267546789

"Kalau dia benar-benar ikhlas nak minta maaf, dia seharusnya menemui keluarga arwah dan meminta maaf pada mereka. Ni tidak, sebaliknya dia hanya ucap dalam Facebook dan banyak berdolak-dalih tentang status agamanya," tambahnya lagi.


copy artikel ini daripada : http://www.myartis.com/2010/04/rafiqin-darwiisy-dakwa-bukan-islam.html

0 Komen Melekat:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com