NILAI SEORANG KAWAN BAPA RINGGIT EKK??

6/15/2010 04:24:00 PM suria lekatlekit 0 Comments

Petang yang akan damai & mengantuk kat opis.. Dah takde manusia kat opis bleh la mengUpdate blog aku ni.

Lengang.. Bleh melenggang perut tanpa was - was

Hari ni cerita ceriti aku berkisahkan seorang kawan. Kawan yang masa susah, kejab2 call. Minta tolong.. Tak aku cakap semua permintaan dia aku dapat tolong tapi setakat mana aku bleh tolong aku akan tolong. Kira ada juga la budi aku yang aku harap dapat mengekakalkan hubungan per"kawan"an antara aku dengan dia ni.

Ayo..yo.. Tanggecik! tolong la saya ada manyak masalah ni..
 
Nak di jadikan story.. Ada satu ketika dimana aku terpaksa mendiamkan diri seketika dari semua orang. Tak lama sekejab jer.. Tapi bermula dari episod tu nampaknya dia seolah2 blame aku dalam kebisuan. Aku tegur pun dah tak layan kan?? Aku ingat dia merajuk giler dengan aku sebab ada sebelum ni dia ajak aku kuar tapi aku tak boleh. Waktu tu macam2 masalah datang dalam hidup aku. Aku rasa dia paham... Bila aku amati betul - betul kesombongan sebatang kawan itiew adalah kerana sekarang dia dah ada ramai kawan2 sepeshoppingan, sepelepakkan & senang cakap dia dah senang lenang la skang.

siapalah den nak join depa kan?? Gaji depa besaq, gaji den cukup pakai baju cap ayam jer
 
Kalau dulu ada je masalah dia nak mengadu dengan aku. Minta pendapat or minta tolong. Tapi kerana aku terpaksa diamkan diri dulu walau tak sampai pun bertahun apa lagi berbulan bulan lamanya, terus aku di boikot macam aku buat kesalahan curi boipren dia. Langsung tak bersahut bila aku tegur. Sungguh dahsyat kawan itiew.

Mana ada eden curi ekau punya boipren??
 
Moral dari cerita ceriti ini.. Nilai seorang kawan cuma setakat tu jer. Takde apa yang perlu kita julang juling dorang. Sampai masa dorang kecik ati skit terus ignore. Tak kisah la.. Hidup ni umpama putaran roda impian. Kita mengharap "Wang Besar" tapi blom tentu jarum tu berhenti kat angka yang besar2. Tak mustahil dia stop kat '0'. Time tu mari berkenalan siapa kawan siapa lawan.

Dapat "Wang Besar" Orang dekat la.. Lumrah Alam
 
Apapun pada sekujur 'Kawan' itiew.. Hope kawan2 sepeshoppingan yang baru ni akan ada time ko kena buli, kena pulau or kena apa2 lagi dengan manusia lain yer. Aku pun kalau nak berkawan dah tak bleh nak kuar or lepak2 ngan ko macam dulu. Status aku dah lain. Tapi takat nak say 'hi'.. tanya kabar, mengumpat sepatah dua tu laki aku takde la nak marah sebab ko pun kaum sejenis aku gak. Dah ko rasa aku ni bersalah sangat sampai aku tegur pun buat bodoh, terpulang lah. Aku okey jer...

Just friend
 
Takpelah.. Masing2 pun dah ada kehidupan sendiri. Ada komitmen yang berbeza. Apapun.. Dari dulu lagi aku melihat nilai seorang kawan cuma setakat itu saja. Tak di nafikan ada 1 2 antara sejuta yang memang boleh di puji sikap setiakawan.. Tapi terlalu sedikit berbanding yang macam gitu2 tu......... Apapun semoga ko bahagia la duhai kawan. Aku pun dah lenguh jari menaip.. So, Bubye Uolls.

Nak pi massage jari jemari sat noh..

0 Komen Melekat:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com