ANAK KEBULUR MAKAN NAJIS DI TINGGALKAN IBU

22.2.11 Suria Lekatlekit 15 Comments

Kisah ni amat la menyedihkan bagi sang Lekit.. Kisah tiga kanak - kanak malang. Setiap kali ibunya keluar bekerja mereka akan di kurung dalam rumah tanpa di sediakan makanan dalam keadaan rumah yang tidak terurus.

Paling menyedihkan bila ibunya langsung tak pulang menyebabkan kanak - kanak ni hampir kebulur. Pernah salah seorang kanak - kanak ni makan najisnya sendiri sebab terlalu lapar. Ada juga jiran yang bersimpati menghulurkan makanan pada kanak - kanak malang ni.. Tapi malangnya bila di ketahui ibunya.. mereka di pukul kerana mengambil makanan dari jiran - jiran.

Kanak - kanak malang ni pernah di hantar ke rumah kebajikan tapi di ambil semula oleh ibu - ibunya. Kalau dah tak berkemampuan menguruskan anak - anak kenapa ekk ibu ni ambil balik & biarkan anak - anak dia menderita kelaparan setiap kali di tinggalkan ketika dia keluar bekerja?? Mampu ke si ibu ni menyuap makanan ke mulut sendiri tanpa memikirkan anak - anak yang tak makan di rumah?? Kerasnya hati si ibu ni kan??

Kini kanak - kanak ini di tempatkan di pusat perlindungan sementara siasatan di jalankan untuk memastikan samada si ibu layak atau tidak menjaga 3 kanak - kanak ni.


Rujukan (sinar harian) :Sampainya hati ibu

15 comments:

  1. hurmm...sedih la jugak...nak beranak ramai, tapi jaga tak mampu...bistu camner...haihhh

    ReplyDelete
  2. Ya Allah !!! Apa jenis mak la macam ni ye... Tergamak dia buat darah daging dia camtu... Cam !@@#@! jeee (Alamak! Teremo plak...Ekekeke)

    ReplyDelete
  3. siannya..anak sanggup makan najis sendiri...
    maknya..sodap..makan jer....

    gila ke apa...marah kat anak2 pula...

    ReplyDelete
  4. memang tak patut... sayang tak kena tempat lar tuh.. dah elok2 dok umah kebajikan, gi amek balik.. ish..

    ReplyDelete
  5. mak macam ni patutnya dah lama mati.. biar tuhan yang balas... jahat!

    ReplyDelete
  6. mak jenis ape la tu yer...:(
    kesian kat budak2..

    ReplyDelete
  7. aku nk keluar keje pon x sanggup..ape tah lg buat ank mcm ni..aku rs dia ada masalah mental lah..maybe sbb tekanan hidup..

    ReplyDelete
  8. mungkin ibunya ada alasan tersendiri,mungkin keadaan yang memaksa.Tapi entah lah perangai manusia ni tak sama.

    ReplyDelete
  9. abby...kesian nya kat adik beradik tu...
    :(

    ReplyDelete
  10. geli mmg geli. tapi ya Allah.. kesian dorang ni :(

    ReplyDelete
  11. zalim.....takde perumpamaan zalim mcm mane lagi dah... zalim nak mati!

    ReplyDelete
  12. kesiannyer...orang nak ada anak..dia pun nak buat gak anak...pastu buat macam tue.....kejam betul la mak diorang nie

    ReplyDelete
  13. sedaynya...sampai mkn najis sendiri mst sbb budak tu lapar sgt kan.ya Allah.besar dugaan budak2 tu.

    ReplyDelete
  14. YaAllah...sedihnya baca kisah ni, doakan keselamatan anak2 tu lepasni harap dijauhkan dari mak dia yang tak berhati perut tu... sampainya hati

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!