LAYAR BAHTERA SAMAKAN AZAN DENGAN ANJING MENYALAK

29.6.11 Suria Lekatlekit 13 Comments

Kumpulan ajaran sesat Layar Bahtera bukan saja menyamakan azan sebagai anjing menyalak bukit malah ajaran sesat ni juga mengamalkan zakat daripada pendapatan setiap bulan yang di bayar kepada ketua mereka yang di gelar Nakhoda.

Bukan tu je.. Malah isteri para pengikut juga di sentuh, di gomol atau di lakukan sesuka hati oleh Nakhoda. Suami mereka cuma memainkan peranan sebagai penjaga jer. Bukan setakat isteri, anak gadis dorang pun turut jadi mangsa. Ajaran sesat ni juga menganggap Merokok itu seperti solat dan nikah adalah haram.

Memang sesat gila ajaran ni. Ada jugak orang bodoh terpengaruh & jadi pengikut yer.. Sejahil - jahil sang lekit dalam bab agama pun bila baca artikel ni kat akhbar & amalan yang di amalkan mereka pun boleh menilai. Mesti pengasas & pemimpin ajaran ni bukan takat tanam tebu tepi bibir malah guna madu sebagai lipgloss kot sampai apa yang di cakap boleh buat orang lain percaya & terpengaruh.

Ni la padahnya kalau mengambil keputusan untuk mengikuti sesuatu ajaran tanpa berfikir, mengkaji & merujuk dengan orang - orang yang lebih arif. Moga kita jadikan kes ni sebagai panduan dalam kehidupan kita seharian agar tak terjebak dalam gejala ajaran sesat yang masih takde penghujungnya lagi.

Rujukan : Harian Metro

13 comments:

  1. ni nama nya nak jalan shortcut ke syurga...


    terpesona dengan laluan express yg nakhoda janjikan...



    last2 org lanyak bini.. diorng telan air liur.. caiiittt

    ReplyDelete
  2. pelik juga sbnrnya, kenapa still ada orang boleh terpengaruh dgn ajaran sesat..kalau fikir logik pun, memang dh salah kot..

    ReplyDelete
  3. semoga akidah kita semua terpelihara~

    ReplyDelete
  4. Memang sangat menyesatkan...Tunggulah pembalasan dari Allah nanti...

    Mesin ATM Untuk Ikan Di Pulau Tioman

    ReplyDelete
  5. mudah sangt terpengaruh..
    tu la kalau tak tau langsung pasal hukum hakam ni..
    depa seronok kot cara hidup gitu sebab tu depa boleh terima membabi buta je..

    ReplyDelete
  6. adoi la....nacan2 zaman sekarang ni.. :)

    ReplyDelete
  7. eii xsnonoh..btol2 brtentangan ngn ajaran islam..yg peliknye ade yg blaja agama islam tnggi2 smpai ke mesir bagai last2 blk msia dorg ikut ajaran sesat jgak..hampeh btol..

    ReplyDelete
  8. bile iman x kuat tulah jadinye. semoge kite dlindungi. amin..

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!