PEKIDA BAKAL SAMAN SYAMSUL YUSOF & FARID KAMIL

11.6.11 Suria Lekatlekit 16 Comments

Filem KL Gangster baru je di tayangkan tapi dah timbul isu nak saman menyaman. Apa kes? Ni kes penerbit & pengarah filem ni yang di katakan mendedahkan perkara sulit dalam Pertubuhan Kebajikan dan Dakwah Islamiah (PEKIDA) dalam filem tu.



Menurut Ketua Ahli Majlis Negeri Pekida Wilayah Persekutuan,ada di antara dialog2 dalam filem tu menggunakan kata kunci dalam pertubuhan tersebut yang selama ini menjadi rahsia. Ia di anggap melampau bila filem tu sewenangnya menggunakan kata kunci rahsia dalam pertubuhan tersebut. Filem tu juga di katakan menjatuhkan martabat orang melayu apabila mengaitkan orang melayu dengan kegiatan gangster. Dan ia juga di lihat sebagai tidak menghormati & memberi pandangan buruk pada perjuangan pertubuhan tersebut.


Wah.. nampaknya filem ni bakal jadi kontroversi & juga satu publisiti. Boleh pecah panggung la lepas ni. Mesti ramai nak tahu apa kod rahsia yang di gunakan dalam filem tu. kan??


Rujukan : PEKIDA MAHU SAMAN SYAMSUL YUSOF & FARID KAMIL KERANA MENDEDAHKAN PERKARA SULIT MEREKA DALAM FILEM KL GANGSTER & KONGSI! 

16 comments:

  1. perlu ke saman??.. masihkah kata kunci itu di katakan rahsia?? uhuk... lucu.. heheh

    ReplyDelete
  2. agak tak faham dengan kod rahsia .Kenpaa dgn kod tu ?

    ReplyDelete
  3. kontroversi.. kontroversi.. entah la.. sy sendiri pon lom layan g filem kongsi dgn KL gangster ni.. apa agaknya rahsia diorang dlm filem2 tu agaknya.. haha!

    ReplyDelete
  4. Klu tak kec0h...
    org tak kan tahu itu kata kunci nya...
    kan kan kan...

    ReplyDelete
  5. aihhh..apik tak tengok lagi tu

    ReplyDelete
  6. inilah skill terbaik untuk melakukan sesuatu filem..tahniah FK and SY

    ReplyDelete
  7. Salah cket saman
    xkena cket saman
    iskkkkk trend laa neh kannnn

    ReplyDelete
  8. eeee tak ngaku gangster, sumer orang dah tau pekida sayap gangster umno...puuuiiiiiii

    ReplyDelete
  9. Macam macam hal !!!
    Tah pape tah

    ReplyDelete
  10. pantang kena cuit..
    dan2 nak saman..
    dasar pekida..!

    ReplyDelete
  11. kalo pekeda tak bg tau, rasanya tak da sapa yg tau kod rahsia tuh... bengong jugak.. :P

    ReplyDelete
  12. alah apa yang nak di saman...kenapa berahsia sangat tu?

    ReplyDelete
  13. xtaw pulak. ape kate kunci die kak?

    ReplyDelete
  14. chill lah small matter nak saman..mmg pekida ni gile kuasa lah agaknya chill la sikit2 saman sikit2 saman,haiya

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!